Permalänk
Medlem

Make dep?

vad är make dep?

när jag uppgraderar coren så kommer jag till ett ställe där jag ska skriva "make dep" då säger den:

warning: make dep is unnecessary now.

vad menar den?

Permalänk
Medlem

Den menar att du inte behöver skapa dependencies, utan du kan helt enkelt hoppa rakt på make bzImage, modules samt modules_install.

Visa signatur

Fame's a bitch, man

Permalänk
Medlem

så här svarar den när jag skriver make modules_install

install drivers/net/dummy.ko
if [ -r system.map ]; then /sbin/depmpd -ae -F system.map 2.6.3; fi

nått fel?

Permalänk
Medlem

Nej, det ser inte ut så. Du verkar inte ha så många moduler att installera bara.

Visa signatur

Fame's a bitch, man

Permalänk
Medlem

när jag startar så står det

fatal: module agpgart is missing!

vad betyder det!

är det några speciela nforce drivrutiner till 2.6.3 kerneln?

Permalänk
Medlem

en snabb lite oftopic-fråga bara: funkar ljudet fint för nforce2 nu?

klaga om ni inte vill ha min fråga här. så tar jag bort den

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor
en snabb lite oftopic-fråga bara: funkar ljudet fint för nforce2 nu?

klaga om ni inte vill ha min fråga här. så tar jag bort den

ja det funkar bra förutom att du inte kan använda hårdvarumixern.

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeWMan
Den menar att du inte behöver skapa dependencies, utan du kan helt enkelt hoppa rakt på make bzImage, modules samt modules_install.

i 2.6.x behöver man bara skriva "make" och sen när det är klart kör man en "make modules_install"
man behöver alltså inte köra några "make dep", "make clean", "make bzImage", "make modules" längre

ett tips är att köra "make && make modules_install" direkt istället för var för sig
(&& betyder att den kör det kommandot om det första lyckades annars kör den inte det, inte att förväxlas med ";" som kör kommandot oavsett hur det går för kommandot innan)

Permalänk
Medlem

eller så kan man skriva make modules modules_install så slipper man skriva && och make en extra gång...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphinx
eller så kan man skriva make modules modules_install så slipper man skriva && och make en extra gång...

jo.. så kan man göra om du ska köra en "make modules" och sen en "make modules_install" (som man var tvungen att göra i 2.4.x) men det jag pratade om var 2.6.x kärnan och där skriver du bara "make" för att kompilera kärnan.. och "make modules_install" för att kompilera och installera modulerna...

Permalänk
Medlem

Man kan väl också köra en 'make all' för både kärna och moduler om jag inte missminner mig?!

Visa signatur

Fame's a bitch, man

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeWMan
Man kan väl också köra en 'make all' för både kärna och moduler om jag inte missminner mig?!

$make help *snip* Other generic targets: all - Build all targets marked with [*] *snip* Execute "make" or "make all" to build all targets marked with [*]

Den bygger bara kärnan .. och inte modulerna... alltså samma sak som att skriva make...