Permalänk
Medlem

Överklockning....se hit

Tjenare

Nu har jag läst Faq sidorna och gett mig på att försöka klocka min dator. ( xp 2600+ thorugh...) Jag kan väldigt lite om det här, men försöker att lära mig utan att, hmmmm....paja prollen. Moderkortet som jag använder är ett AsusA7n8x - deluxe kort. Följande inställningar jag har gjort är som följer:

1. Cpu External Freq. 200 Mhz ( default: 166 Mhz )

2. Cpu Freqency Multiple ( 11.5* ) default:

3. Memory timings ( optimal ) default ( optimal )

4. cpu Vcore ( 1.700v ) default:

5. DDR Voltage ( 2.6v ) default ( 2,6v )

vid "boot" listas prollen som en 2300 mhz vet inte vad det riktigt betyder ? antar att någon nu fick ett gott skratt, bjuder på det haha.

Temperaturen ligger enligt bios ligger nu på: mb 29 grader och cpu på 52 grader.

vad jag skulle vilja ha hjälp med är finjusteringen av inställningarna då jag antar att jag inte gjort helt rätt, vore väldigt tacksam för eran Ûber hjälp...

ha de gött

Permalänk

Du har höjt dig från 1900MHz till 2300MHz dvs du har fått en snabbare processor.
Testa prime95 och se om den är stabil.

Visa signatur

Macbook

Permalänk
Medlem

testa att öka mhz för mhz och eventuellt öka vcore... men öka den inte för mycket, håll koll på tempraturen!!

Permalänk
Medlem

Vad motsvarar 2300 mhz för amd processor ?

tack för all hjälp

Permalänk
Medlem

det motsvarar en ~3200-3300+..öka så mkt fsb de går..(lite i taget) då det ger mer prestanda och om du ökar multiple istället så blir den varmare och behöver så småning om högre spänning = ännu varmare!

vad har du för minnen då?

lycka till..

EDIT: orkade inte skriva mer..

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Minnen är TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack