Permalänk
Medlem

Thermaltake Xaser Tsunami?

Kollar man bilden på http://www.thermaltake.com/xaserCase/tsunami/swa/swa.htm så ser man att det lyser blått på framsidan, är det ljus från fläktarna eller sitter det diodrar där?

Permalänk
Medlem

LED Fan
(option)

Visa signatur

Temporär dator: DV5204

Permalänk
Medlem

Fan ska köpa en Silver men frågan är om ja ska ta med fönster eller utan, fönster är häftigt att ha tycker ja

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

annars kan du ta utan och göra eget fönster

Permalänk
Medlem

Eller så struntar du i att ha nåt fönster överhuvudtaget - lådan är 100 gånger snyggare utan fönster.

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Medlem

vart kan man köpa den utan förnster? i sverige

Permalänk
Medlem

man får ingen fläkt i sidan utan fönster..bara såru vet..

Permalänk
Avstängd

Nä, vafan jävla Tt har dom börjat kopiera CoolerMasters fina WaveMaster chassi..

Visa signatur

"Hybrid-användare kör både Mac och PC"
"Nytt Sömn Rekord: 17 Timmar I Sträck"
"Folk är fan dumma"

Permalänk
Medlem

Hmm får tänka på saken

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Nämen wow. TT börjar komma ut ur fjortishärvan

Visa signatur

[Workstation] CPU: Intel Xeon E3-1240v5 + Noctua NH-U12S | MB: Supermicro X11SSH-LN4F | RAM: Samsung 32GB 2133MHz ECC DDR4 | SSD: 2x Samsung 850 Evo 500GB | GPU: Asus GeForce GTX 970 OC | CHASSI: Fractal Design Node 804 | PSU: Corsair RM650x |

| iMac 27" Late 2013 | MacBook Pro 13" Early 2015 | Server/NAS 36TB |

Permalänk

bloink.
mycket riktigt.

tycker chassit är mycket stiligt, dom kanske har sett swec forumet?

grymt intressant chassi om man vill ha den designen.

hdd racket rymmer en hel del diskar och är lätt att montera diskar i, man tar bara ut hela "racket".

sedan att man slipper skruva fast bakplåtarna är både på bott och ont.. frågan är hur länge det håller med de där plastgrejjerna.

fönstermodellen är fortfarade så lik xaser och inte snyggt enligt min mening men det är inga fabriks gjorda fönster sidor med skruvar o fläkthål i det.

FuckTard:
hellre det än att de kör på xazer modellen, chieftec apar ju efter antec men ingen som klagat på det.

tomten51
Hur vet du det? det står ingenting om det.. och de visar ingen bild på HELA chassit utan fönster...

de har en bild när det står en apple skärm/maskin framför.. mytcke möjligt att det sitter en fläkt där men det skulle jag tycka förstörde termaltakes första lyckade chassi enligt mitt tycke.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

min poäng var ju att det INTE fans nån fläkt..iaf så e d ju bra info för oss som säter funktion först

Permalänk

tomten51:
jag tror de flesta som sitter på detta forum har en engelska som klarar av att läsa "specs"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

finns bara chassit på komplett? kommer ju inte in där på ett bra tag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CatscaN^Tim
tomten51:
jag tror de flesta som sitter på detta forum har en engelska som klarar av att läsa "specs"

nää? tror du värkligen det? ojda..det trode jag ju inte

Permalänk

Har det lanserats i sverige än då? komplett kanske bara vill markera att chassit kommer.. så att folk som vill ha det vet var de kan hitta det när det nu kommer..
Dock har jag ingen aning om ifall det nu är så som min hypotes var..

Hur som helst.. detta är ett fint chassi.. inget jag vill ha.. men en klar förbättring.. OM man INTE köper ett sådant där jevla fult fönster.. USCH. fattar dom inte att det förstör utseendet på både denna burken och xaser burken..

Jag skulle aldrig i livet kunna köpa en burk med ett sådant fönster i, så fult.. Bättre de har med hel plåtskiva i sidan..
Jag hade faktiskt kunnat tänka mig en Xaser om det varit Utan sida.. det hade gått att modda en sådan burk fin.. om de tagit bort fönstret vill äga. man hade kunnat färga om en del saker och göra den mer stilren..
Hade varit kul att göra på en Aluminium/Silver Xaser utan fönster. dock vet jag inte om det går att få tag på. och priset är cepe dyrt i vilket fall som helst..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terroristen
Har det lanserats i sverige än då? komplett kanske bara vill markera att chassit kommer.. så att folk som vill ha det vet var de kan hitta det när det nu kommer..
Dock har jag ingen aning om ifall det nu är så som min hypotes var..

Hur som helst.. detta är ett fint chassi.. inget jag vill ha.. men en klar förbättring.. OM man INTE köper ett sådant där jevla fult fönster.. USCH. fattar dom inte att det förstör utseendet på både denna burken och xaser burken..

Jag skulle aldrig i livet kunna köpa en burk med ett sådant fönster i, så fult.. Bättre de har med hel plåtskiva i sidan..
Jag hade faktiskt kunnat tänka mig en Xaser om det varit Utan sida.. det hade gått att modda en sådan burk fin.. om de tagit bort fönstret vill äga. man hade kunnat färga om en del saker och göra den mer stilren..
Hade varit kul att göra på en Aluminium/Silver Xaser utan fönster. dock vet jag inte om det går att få tag på. och priset är cepe dyrt i vilket fall som helst..

Finns det inte äldre chassin utan fönster som man kan ta sidoplåten ifrån då? Eller så kan man sätta en plåt utanpå den vandliga.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olsson
finns bara chassit på komplett? kommer ju inte in där på ett bra tag

www.shg.biz har den med i både svart och silver

Klart godkänd, speciellt när man slipper en massa skruvar för att få dit ljudkort m.m.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeecor
Finns det inte äldre chassin utan fönster som man kan ta sidoplåten ifrån då? Eller så kan man sätta en plåt utanpå den vandliga.

jo de finns utan fönster i sidoplåten.. men då är det en ful blixt över hela sidan som inte passar burken enligt mitt tycke.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det första jag tänkte var. "Nä men inte en till TT:are."
Men det där var ju riktigt snyggt.

Permalänk
Medlem

TT. de kör sina egna verioner av den populärste lådorna, designerna har nog ganska dålig fantasi ;). Chieftec och nu coolermaster

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman