Permalänk

Problem med ljudet

Hej.
jag har klockat min intel 2.0:a till 2.4, men då fungerar inte mitt ljud

Vad kan vara fel?

EDIT: Glömde säga, jag kör 100*20 original, och nu 120*20.
//Linnea

Permalänk
Medlem

Överhettad nordbrygga låter det som , kolla hur kylningen ser ut på denna , är den passiv så försök o fixa en fläkt till den , är den inte kyld övh så äre bara o köpa en kylare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E-dwarf
Överhettad nordbrygga låter det som , kolla hur kylningen ser ut på denna , är den passiv så försök o fixa en fläkt till den , är den inte kyld övh så äre bara o köpa en kylare

mjå

Visa signatur

Error: Keyboard not attached. Press F1 to continue.
< AMD Ryzen 7 5700X | ASUS ROG Strix B450-E | Corsair Vengeance RGB PRO 4x8GB 3200MHz | Sapphire Radeon RX 7700 XT >

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E-dwarf
Överhettad nordbrygga låter det som , kolla hur kylningen ser ut på denna , är den passiv så försök o fixa en fläkt till den , är den inte kyld övh så äre bara o köpa en kylare

Nordbryggan är endast passiv kylning på, och jag tror inte att den blir för varm på så kort tid.

Kan det bero på att jag har ett internt ljudkort i moderkortet?

Permalänk
Medlem

ar samma problem med min p4 1.8ghz inte hittat vad det kan vara. Har oxå ljudkort på modekrtet

Permalänk
Medlem

Hej , har oxå samma problem jag klockade min p4 2,4 ghz till 2.8 och den ljudet vill som inte till att infinna sig ...sen provade jag att bara klocka den till 2.5 och ljudet funkar inte då häller !

kan det vara så att det finns en gräns på mitt moderkort att prollen inte får överstiga så högt att den stänger av ljudet ? eller suger prollen så mycket kräm att datorn stänger av "onödiga" funktioner som ljud tex.

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så går ljudet på sydbryggan.

Det ni måste göra är att låsa agp/pci till 66/33 i bios.

Är den inte låst så följer den klockningen, och det är inte bara för varken grafikort eller hårddiskar.

Ljudet går på pci, och går pci mycket högre än 33 så lägger ljudet av.

Och har ni inte agp/pci-lås, så finns det att köpa hos närmaste järnhandlare. Classe ohlson tror jag också har.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem

Spill väldigt roligt...

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz