Permalänk

Hjälp med d-link dsl300t

Jag behöver hjälp med att komma in i modemet, asså som jag kunde när jag fick det genom 192.168.1.1. snälla hjälp mig nu

Visa signatur

Ursäkta att jag stavar dåligt, du får gärna rätta mig!

Permalänk

Testa 192.168.0.1 istället. login "admin", lösenord ska va tomt

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk

Det där ip funkar inte

Visa signatur

Ursäkta att jag stavar dåligt, du får gärna rätta mig!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M@TtE_9999
Det där ip funkar inte

Tänk på att du ska koppla modemet rakt in i burken utan att ha adsl telesladden kopplad till modemet eller router. Då får du det interna ipet rakt mot modemet som är 192.168.1.1 som du skriver in i internetläsaren...

GEEGE AKA WAJN LD

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk

Ok så du menar att jag ska ta bort telefon sladden ifrån modemet och då ska det funka?

Visa signatur

Ursäkta att jag stavar dåligt, du får gärna rätta mig!

Permalänk
Medlem

Om det inte funkar så kan du prova att sätta standard-gateway till 192.168.1.1 också, då borde det garanterat funka.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk

Jag har provat det ni sa men det funkar ändå inte=( jag har testat att

Visa signatur

Ursäkta att jag stavar dåligt, du får gärna rätta mig!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har en polare här som har problem med samma modem som är precis nyinköppt.
Det fungerar inte att komma in på 192.168.1.1 medans jag har IP 192.168.1.10 /24
Inget händer, jag provar att pinga, inget svar. Testa att ta emot IP men får inget, den hittar ingen DHCP-server.
Testa även att ställa om mitt ip till 192.168.0.10 /24 och testa mot 192.168.0.1 utifall att, men inget svar heller (i webbläsaren).

Jag använder en rak nätverkskabel mellan modemet och datorn, då lös ethernet-lampan (vilket den inte gjorde vid korsad kabel).

Jag antar lilla hålet på baksidan för reset, använde ett stift och höll in den 10 sek medan strömen var på, då sluta statuslampan blinka och lös hela tiden, men inget fungera efter det heller.
Ingen telefonsladd var inkopplad vid testerna.

något mer råda?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Testa med att Telneta till modemet..

Min Delink 300G hade oxå samma problem, men det gick att telneta till skiten.

Och eftersom man har en Delink 604 och en Delink 300G så får man den roliga meddelande från Joint Operations "Connection Interrupted" vilket har gått mig på nervern i dom senaste månaderna. Och när jag får min nya ADSL/Router så ska jag säga hejdå till Delink genom att bränna upp skiten och skicka tillbaka den. Jag rekommenderar starkt att inte köpa dessa två produkter om man har ADSL.

Permalänk
Avstängd

Mina Dlink produkter funkar då utmärkt varav modemet är av modellen DSL 300T och routern DI 714p+. Handlar kanske om hur kunnit användaren är om produkterna med? Right!

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

jag har ett dsl 300g och en dlink 604... funkar prima

Permalänk
Hedersmedlem

Frågan var väl inte om de fungerar bra eller inte? Jag fråga efter hjälp om att fixa polarens modem, efter alla trix jag försökt med, om någon hade något mer kort i rockärmen.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

Testat att ringa D-Link supporten?

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Hedersmedlem

Det gjorda han, men vad jag förstod honom sa de åt honom att byta dator och testa med. Därefter var han över till mig med det och jag fick chans att testa.
Om ingen har något bra trix så ska han åka till siba eller vart han köpte den i morgon.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

Ja det får nog bli så, jag behövde bara koppla min rakt in i burken så fick jag rätt ip och kunde uppdatera firmwaren och mecca lite. Sedan av med modemet och routern av med burken sedan starta jag upp igen vips internet och allt funka kalas stabilt och snabbt.

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk

Hade samma problem efter uppgradering av firmware.Det som händer är att DHCP blir inaktiverad(disabled)(i modemets intällningar).Gör så här:
Gå in till datorns nätverkskort och välj TCP/IP sen klicka på egenskaper.Nu ska du lägga in en IP adress där: 192.168.1.2 , Nätmask: 255.255.255.0 Gateway behövs inte fyllas i ej heller DNS.Välj sen OK / OK.
Prova sen att pinga från kommandotolken: ping 192.168.1.1
Kanske inte behövs.Prova sen att gå in i modemet på vanligt sätt.
När du är inne i modemet så leta upp DHCP och klicka på enable och glöm inte att spara.
Sen får du gå tillbaka till TCP/IP + egenskaper och ändra tillbaka till det du ska ha för att komma ut på internet.

Visa signatur

Peter