Hur aktiverar man brandväggen i windows Me?

Permalänk

Hur aktiverar man brandväggen i windows Me?

Ja hur gör man det?

Tack för svar,

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Hedersmedlem

Du får börja med att installera någon. Finns nämligen ingen inbyggd i ME

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Aj fan!

Jag har nämligen precis ominstallerat Me och står därför utan virusskydd. Måste in på internet för att skaffa det och då vill jag gärna ha en brandvägg. Men jag har faktiskt ett gratisvirusskydd hemma på en cd, om jag installerar det, kommer det då räcka för att skydda datorn under tiden jag laddar hem en brandvägg?

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

skulle tro att du skulle kunna ladda ner virusskyddet aldeles utmärkt även utan brandvägg. det tar väl kanske 10 min att få ner, och att du skulle hinna med att få virus och skit på den tiden är nog ganska orealistiskt. särskilt om det är virusskyddets hemsida du är inne på, dom lär ju ha ganska bra koll på att de inte finns virus på sin egna server :P... det är i så fall om något annat program/person försöker ta sig in på din dator, men om du bara är inne 10 min är det ganska osanolikt att du hinner bli utsatt för något sånnt angrepp...

Permalänk
Hedersmedlem

För att säga det, win 9x/me är inte känsliga för blastermasken (sasser vet jag inte, men tror inte det heller)? Så därför så bör det ju inte bli någon "blixtattack" mot datorn, om det inte finns någon mask som funkar på ME som arbetar liknande blaster (vet inte om det finns).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG