Bästa Anti-Virus Programet?

Permalänk
Avstängd

Bästa Anti-Virus Programet?

Nu är datorn formaterad och behöver ett bra Anti-Virus program.
Vilket är det bästa och var kan man köpa det? Finns inget max pris så länge det inte överdrivs.

Permalänk

Bitdefender anses vara det just nu bästa, det är dessutom billigt, innehåller en brandvägg och virus databasen uppdateras flera gånger varje dag: http://www.bitdefender.com

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Medlem

nod32 tycker jag är bäst

Permalänk
Medlem

NOD 32 eller helst Kaspersky.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

nod32

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Jag rekommenderar: http://www.teknikmagasinet.se/shop/db.pl?template_file=db_pro... för 699kr med brandvägg..

Har du redan en brandvägg rekommenderar jag: http://www.teknikmagasinet.se/shop/db.pl?template_file=db_pro... för 499Kr.
- - - - - - - - -

Det jag vet (av egen erfarenhet & av egna tester) så är dessa de som fungerar bäst i Sverige, då de kommer från ett nordiskt företag som koncenterar sig på smittspridningen i norden i första hand.

(Flertalet av "de stora" baserar sina uppdateringar på de smittor som sprids i usa & asien (det är deras "mål-marknader", varför lokala smittor i europa & skandinavien får lägre prioritet & därmed endast "halkar med på ett bananskal"))

-Det är lite grann som med nyheter!

Om du vill ha nyheter som berör sverige & norden i första hand.. Då bör du välja svenska nyhetsprogram före t.ex. CNN.

Lägg sedan till att de uppdaterar sina virusdefinitioner 2 gånger per dag i snitt! och dessutom finns på svenska!

Det tillsammans med att deras hemsida är bland de bästa när du söker virusinfo gör det mycket svårslaget!

Permalänk
Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sassafras
http://www.anti-virus-software-review.com/

WOW!

Från 2003... imponerande...

PS! Vi är långt inne i 2004 nu om du inte märkt det! DS!

Kontrar med:

http://sartryck.idg.se/Art/Virus3_iw32003.html (=Lika uråldrig! men svensk!)

Permalänk
Medlem

Jag tycker bäst om NOD32

Permalänk
Medlem

Från senaste Internetworld och deras test av antivirusprogram (Kapersky, NOD32 & Bitdefender) där NOD 32 fick högsta betyg(10/10).

Citat:

...Undantaget tycks heta NOD 32, för vi har aldrig testat ett antivirusprogram som varit så skonsamt som detta. Minnesförbrukningen är under hälften av konkurrenternas, och någon sirapseffekt när vi arbetar med datorn märks inte alls. Dessutom går genomsökningen av hårddisken i ett rasande tempo. Vi både tappar hakan och applåderar.

Citat:

...300 kronor är en spottstyver för det bästa virusskydd vi någonsin använt. Dess snabbhet och skonsamhet sopar banan med allt vi tidigare testat.

Permalänk

dags för nya glasögon eller, Four eyes (förlåt, Teks)?

från sidan:

Anti Virus Software Reviews 2004
Listed in order of rating

#1 BitDefender
#2 PC-cillin
#3 AVG Anti-Virus
#4 McAfee VirusScan
#5 F-Secure Anti-Virus
#6 Norton AntiVirus
#7 F-Prot for Windows
#8 eTrust EZ Antivirus
#9 ESET Nod32
#10 Panda Anti-Virus
#11 AVAST! 4.1 Pro

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Avstängd

Men hallå!

de testade programmen är från 2003.. (om du inte ser det!)

PC-cillin 2003 - f-secure 2003 osv...

Jag litar mer på testerna i "http://sartryck.idg.se/Art/Virus3_iw32003.html" då de tom. hänvisar till FLERA testmetoder etc.

"Hur dessa tester går till och vilka kriterier som måste uppfyllas kan du läsa om på respektive sajt:
www.virusbtn.com
www.icsalabs.com
www.check-mark.com"

Följer din reklamsite dessa kriterier?

PS! En vedertagen standard gör att jämförelser blir möjliga & ofärgade av "sponsorers" krav etc. Ds!

PS2!
Kan inte Sassafras hitta någon nordisk test som ger samma resultat som en sassafras reklambaserad site ovan??? DS2!

Jag hittar svenska tester som styrker mina åsikter http://www.radron.se/upload/tabeller/2003/nr_3/03-03_datorsak...
Då f-secure tom. använder den testvinnande kaspersky sökmotorn (plus
några till!)

Enuff said!

Croman har fått tillräckligt på fötterna för att välja!

Permalänk

*edit* de program som diskuteras i denna tråd är version 2004 (man måste klicka in sig på respektive programs recension för att se det) men strunt samma.

vill inte hi-jacka tråden men vill bara avsluta med att säga att det inte finns något virusprogram som är perfekt för alla användare alltid. NOD32 verkar vara ett jävligt bra program men för min del funkar Bitdefender bättre eftersom det både är billigare och har en inbyggd firewall (känns skönt att den är integrerad).

sen att dagens datavirus på något sätt skulle vara regionala eller nationella i sin spridning låter för mig fantastiskt osannolikt. i alla fall för människor med en internetuppkoppling?

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Medlem

Jag blev sugen på att prova NOD32 efter flera års troget användande av Norton/Symantecs produkter. Provar dessutom Outpost Firewall Pro, och det är faktiskt en hel del skillnad. Och jag är både förvånad och lite skeptisk till den otroligt korta tid det tar att skanna efter virus med NOD32! Tar ju bara typ 30 sek att skanna av 300 GB...
Men det kanske stämmer eller gör jag något fel? Annars verkar produkterna bra, om än inte lika enkla som Norton, fast det kanske bara beror på att jag är van vid de?

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

NoD32

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Om du försöker rätta ett eventuellt stavfel, så kamma dig... Spelar fet roll om det är Nod32, NOD32, NoD32 eller något annat. Annars var det inget,

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

kör oxå med nod32 det funkar kanon

Permalänk
Medlem

Hur laddar ni hem NOD32? Jag måste tydligen vara registrerad för att kunna ladda hem det, men jag hittar ingen "Registrera"-knapp någonstans på sidan. =/

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk

^ leta hårdare, du kan ladda ner en fullt fungerande (30 dagars)-version från deras hemsida...

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Medlem

Erfarenhetsmässigt har jag sett att Trend och Norman är snabba på uppdateringar och har bra lösningar för heuritics / sandbox. När andra administratörer springer och viftar med armarna sitter vi med trend/norman och dricker kaffe (exempelvis när netsky och zafi började snurra runt så saknades skydd för detta hos annat folk på morgonen)

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sassafras
^ leta hårdare, du kan ladda ner en fullt fungerande (30 dagars)-version från deras hemsida...

Såg det redan igår/inatt, men jag trodde inte att det var den versionen ni använde.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

Jag har kört med F-Secure bra länge nu, funkar väll helt ok.
Kanske ska testa Nod32...många verkar gilla det!

Permalänk
Medlem

Vad heter den senaste versionen av NOD32? 2004 eller?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mxee
Vad heter den senaste versionen av NOD32? 2004 eller?

v. 2.12.2

Permalänk
Medlem

Använde Panda Anti-virus platinum innan, men igår byte jag till BitDefender. BitDefender verkar helt OK. Inte märkt så stor skillnad förutom att BitDefender hävdar att en rar-fil är infekterad, trotts att den både stämmer överens med tth och sfv jämfört med orginalet av filen. Vet inte riktigt vad jag ska tro.

Visa signatur

"I will DL and have a look!"

Permalänk
Inaktiv

tycker att AVG free är de bästa jag använt hittils.. tar lite systemresurser och uppdaterar sig själv ofta. http://free.grisoft.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teks
Men hallå!

de testade programmen är från 2003.. (om du inte ser det!)

PC-cillin 2003 - f-secure 2003 osv...

Jag litar mer på testerna i "http://sartryck.idg.se/Art/Virus3_iw32003.html" då de tom. hänvisar till FLERA testmetoder etc.

Intressant är att NOD32 vann testen i senste InternetWorld med följande motivering:

"Styrka: Superb virusdetektering tack vare NOD32:s unika heuristiska analys. Till skillnad från andra program på marknaden kräver NOD32 minimalt med systemresurser, och låter därmed din dator arbeta maximalt. Uppdateras frekvent."

/Hasse

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem

www.free-av.com funkar bra med SP2 och för mej;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Tacka jag vet AVG Free och Sygate 5.5
Sen jag kört in dem så har jag inte haft ett endaste virus:)
Innan de körde jag norton 2004.

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]