Permalänk
Medlem

Active mode i dcgui-qt

Har googlat och sökt, men inte hittat någonting som fungerar.

Mitt problem: Jag klickar att mitt dcgui-qt ska köra i active mode, skriver in eth0 som adress och klickar på test, och det funkra fint.
Men sen i den nedre rutan "Listen on ip" vet jag inte vad jag ska skriva. Jag har provat med mitt extärna ip, intärna ip och gatewayens interna ip, men så fort det står något i den rutan, och jag stänger ner och öppnar upp inställningarna så har dcgui-qt ändrat active mode till passive mode.
Har jag den tom kan jag inte söka, och ja, jag har öppnat upp porten i brandväggen och har länkat den till mitt ip.

Så vad ska man skriva in i fälten, eller hur får man det att fungera?

Tack på förhand

//SPENEN

Visa signatur

http://www.dvp.nu
#dvp @ quakenet.org

Permalänk
Medlem

Du ska fylla i ditt externa IP, och sedan se till att inkommande anslutningar på de portarna du har valt forwardas till maskinen du kör dcgui på, både tcp och udp.

Permalänk

Lånar tråden lite

Då får jag fråga vilken version ska man ha?. Jag är inne på deras hemsida och de frågar vilket OS man har. Ärligt talat så vet jag inte jag kör en hd install av knoppix men jag vet inte under vilket namn det går. Debian, Slackware, Redhat eller vad?

Ska man sen ha Valknut. eller vad? tittar man på OSX version av DC så finns där 3 st av samma sort.

Valknut/DCLib, DCLib och Valknut? vilket ska man ta alla är version 3.3.0

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem som du ner jag korde sista versionen av dcgui-qt.....hur jag en fifflade fick jag inte igang active mode.

Efter installation av valknut fixade det sig..........skrev bara in mitt externa ip och let listen on ip vara blankt ....eller var det tvertom, prova sa loser det sig : )

Visa signatur

Så, då har jag äntligen mappat om mina tangenter så att jag nu använder mig av å, ä och ö i mina inlägg, hoppas att det uppskattas....

Permalänk
Medlem

ahh tack alla, ska prova det. Jag skriver hur det går

Edit: Fungerade tokbra =), tack så mycket

Visa signatur

http://www.dvp.nu
#dvp @ quakenet.org