Permalänk

Val av chassi

Hej!

Jag ska imorgon inhandla ett chassi till mitt nya system och nu tänkte jag be om lite åsikter om mina aspiranter.

Aspirant #1:
Antec Sonata Piano Black.
Det här har jag haft förut och tyckte att det var rätt tyst. Dock endast 380W agg. Den glansiga finishen är sådär och repas lätt om man är oförsiktig. Hårddiskhållarna vända ut mot sidan - trevligt.

Aspirant #2:
AcustiCase 6607 Black.
Det här verkar ganska likvärdigt med Sonatan, lite annan utformning, hårddiskhållaren sitter vänd in mot chassit dock. Ljuddämpning följer med, dock inte nät-agg. Ett Tagan 480W kommer införhandlas tillsammans med denna om det blir den.

Aspirant #3:
Lian-Li PC6070 Silent Black:
Snyggt och stilrent chassi, gillar utformningen och det verkar ha sjysta features. Någon som vet något om detta? Dock endast 80mm-fläktar, skulle nog helt vilja ha 120mm.

#################
Bonusaspirant:
COOLERMASTER WAVE BLACK.
Ingen aning om det här, men det var rätt fint.
#################

Systemet jag ska bygga skall vara så tysssssssst som möjligt.
Jag undrar också vilken av 7000b alcu eller bara cu som är skönast. Alcu väger ju hälften av cu, så jag vet inte om kylförmågan på cu väger upp det hela, vad säger ni?

Mangen tack!

-s-

Visa signatur

-=AsRock 939 Dual-VSTA||AMD64 X2 3800||SAMSUNG250GBSATA,SAMSUNG500GBSATA||PowerColorX800XT||2GB BallistiX PC4800||AcustiCase 6607||Nec3500A||Floppy||Samsung 710T=-

Permalänk

Jag tycker att Acousicasen verkar bra, men jag har inga direkta erfarenheter av någon av dem... Någon annan kanske har?

Bear.
___M
m=O_O=m

Permalänk
Medlem

Kör på Lian Li chassit, skulle jag gjort

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk

Jag har den AcoustiCasen och måste säga att jag är helnöjd!
Har även cu-fläkten och den fungerar också kanon, riktigt tyst i lägsta rpm:en. Tänk bara på så att du får plats med fläkten på moderkortet, jag var tvungen att kapa av en liten bit av fästet till moderkortet för att få plats med den (epox nforce).

Lycka till!

Permalänk

Ah, det är just ett epox 8kda3+ den ska på, då blir det väl att kapa lite då...

mandelbaum - är dämpningen bra på acousticaset? Och vad tror du om alcu mot cu - är cu värt att skafa över alcu?

Exerco - vilka fördelar väger du in med Lian-Li-caset? Kommer inte 80mm-fläktar att dra upp ljudnivån och ned på luftflödet?

-s-

Visa signatur

-=AsRock 939 Dual-VSTA||AMD64 X2 3800||SAMSUNG250GBSATA,SAMSUNG500GBSATA||PowerColorX800XT||2GB BallistiX PC4800||AcustiCase 6607||Nec3500A||Floppy||Samsung 710T=-

Permalänk

Jag hör i princip inte min dator när jag kör vanligt desktop-arbete. När hårddiskarna får jobba så hör man dem och det låter även från nätaggregatet(Fortron Source FSP-300) när jag spelar spel.

Jag har inte testat alcu-fläkten men det ska inte vara så stor skillnad därimellan. Jag har väldigt dåligt luftflöde i burken (helt igenstängd) så jag tänkte att om jag kan vinna någon grad genom att köpa en bättre fläkt så gör jag det.

Permalänk

Tackar för synpunkterna. Det blev ett acousticase.
Bygger ihop allt nästa vecka ser det ut som.

-s-

Visa signatur

-=AsRock 939 Dual-VSTA||AMD64 X2 3800||SAMSUNG250GBSATA,SAMSUNG500GBSATA||PowerColorX800XT||2GB BallistiX PC4800||AcustiCase 6607||Nec3500A||Floppy||Samsung 710T=-