Permalänk
Medlem

Telia/Skanova jävlas med BBB.

Med anledning av mitt 8veckor försenade internet så ringde jag idag än en gång BBB för att höra vad dom sysslar med.
De bad om ursäkt och berättade följande:

Bolaget som kopplar in BBB heter skanova som nog många vet, och ägs av telia.
BBB har sedan jag beställde mitt internet skickat 3 beställningar till skanova, som de totalt ignorerat och vägrat svara på. 1:a datumet för inkoppling var 1:a september, vilket Skanova sket i, andra var mitten av september, vilket skanova också sket i, 3:e var nu vecka 42, vilket skanova också sket i. I Fredags lade BBB en 4:e beställning av mitt bredband till skanova, denna gången svarade de och det ska kopplas in inom 5 arbetsdagar.

Skanova har alltså skitit i BBB's beställningar under 7 månader.
BBB har tydligen stämt telia/skanova för det här usla beteendet då det inte bara var här i östersund de jävlas med dom.

Ville bara skriva ner lite så att alla som inte redan visste om det ser att det inte är bara BBB's fel att deras uppkoppling dröjer, utan skanovas/telias.

Pz.

Permalänk
Medlem

de är så jävliga skanova?
kan det vara en liten diskret order från våran it-minister som vill att telia ska få alla kunder så pappa staten blir nöjd tro???

Visa signatur

Är det inte jag, så är det någon annan...
WGS84 Lat/Long: N 60º 23' 28.12" E 15º 40' 14.24"
RT90: X=6697030, Y=1492584

Permalänk

Lesset att höra att det strular för dig. Bara som en parentes: Ibland är det inte Telia som är boven, en gång fick en kund hos Bostream vänta 52 veckor extra på inkoppling av sitt bredband, medans Yvonne på Bostream satt och beskyllde Telia för det ena och det andra i bästa sändningstid på TV:n. "Skanova" var 10 dagar försenade med tillträde till aktuella telestationen. Resten av tiden fick Bostream själva stå till svars för. När kunden ringde Bostream var det såklart Telias fel allting.. Nu påstår jag inte att det ligger till så i ditt fall, men ha det i bakhuvet iallafall att det pågår ett mindre världskrig mellan Telia och alla andra operatörer, och det är många som inte har rent mjöl i påsen alltid.

Som en annan parentes finns det inget bolag längre som heter Skanova, utan det är bara ett varumärke. Precis som att Telia och Sonera är varumärken.

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hammarbynisse
Lesset att höra att det strular för dig. Bara som en parentes: Ibland är det inte Telia som är boven, en gång fick en kund hos Bostream vänta 52 veckor extra på inkoppling av sitt bredband, medans Yvonne på Bostream satt och beskyllde Telia för det ena och det andra i bästa sändningstid på TV:n. "Skanova" var 10 dagar försenade med tillträde till aktuella telestationen. Resten av tiden fick Bostream själva stå till svars för. När kunden ringde Bostream var det såklart Telias fel allting.. Nu påstår jag inte att det ligger till så i ditt fall, men ha det i bakhuvet iallafall att det pågår ett mindre världskrig mellan Telia och alla andra operatörer, och det är många som inte har rent mjöl i påsen alltid.

Som en annan parentes finns det inget bolag längre som heter Skanova, utan det är bara ett varumärke. Precis som att Telia och Sonera är varumärken.

Vär t att veta var att det gällde inkoppling av ny tjänst, hade redan en äldre adsl tjänst via bostream.

Permalänk
Medlem

Re: Telia/Skanova jävlas med BBB.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shlobban
Med anledning av mitt 8veckor försenade internet så ringde jag idag än en gång BBB för att höra vad dom sysslar med.
De bad om ursäkt och berättade följande:

Bolaget som kopplar in BBB heter skanova som nog många vet, och ägs av telia.
BBB har sedan jag beställde mitt internet skickat 3 beställningar till skanova, som de totalt ignorerat och vägrat svara på. 1:a datumet för inkoppling var 1:a september, vilket Skanova sket i, andra var mitten av september, vilket skanova också sket i, 3:e var nu vecka 42, vilket skanova också sket i. I Fredags lade BBB en 4:e beställning av mitt bredband till skanova, denna gången svarade de och det ska kopplas in inom 5 arbetsdagar.

Skanova har alltså skitit i BBB's beställningar under 7 månader.
BBB har tydligen stämt telia/skanova för det här usla beteendet då det inte bara var här i östersund de jävlas med dom.

Ville bara skriva ner lite så att alla som inte redan visste om det ser att det inte är bara BBB's fel att deras uppkoppling dröjer, utan skanovas/telias.

Pz.

Om du vill så PMa mig ditt telenummer så ska jag kolla dom exakta datumen, och ifall det fanns någon anledningen till att dina ordrar inte har behandlats.

Permalänk

<IRONI>
Jag ringde Gudrun Shyman... hon sa att det var alla mäns fel att vissa män misshandlar kvinnor...

Ville bara skriva ner lite så att alla som inte redan visste om det ser att det inte är bara Kvinnors fel att dom blir misshandlade, utan männen har en stor del i det hela..
</IRONI>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RocketZ
<IRONI>
Jag ringde Gudrun Shyman... hon sa att det var alla mäns fel att vissa män misshandlar kvinnor...

Ville bara skriva ner lite så att alla som inte redan visste om det ser att det inte är bara Kvinnors fel att dom blir misshandlade, utan männen har en stor del i det hela..
</IRONI>

Hmm, RocketZ, börjar bli lite orolig för dig? kanske dags att gå hem från jobbet?

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog inte heller vara så snabb på att beskylla Skanova, bytte från Tiscali till BBB.

Både jag och Tiscali fick bekräftelse från Skanova den 30:e aug att jag var urkopplad, ändå sa BBB 17:e sept att dom fått svar från Skanova att annan operatör var ansluten.
Bad då en kompis som jobbar åt en annan levernatör att ringa Skanova, han fick samma besked som jag redan visste, ingen operatör var ansluten.

I slutändan så blev min inkoppling 1 månad föresenad, fick dock 2 månader gratis som kompensation.

Min slutsats av detta är att felet låg hos BBB inte Skanova.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av defessus
Jag skulle nog inte heller vara så snabb på att beskylla Skanova, bytte från Tiscali till BBB.

Både jag och Tiscali fick bekräftelse från Skanova den 30:e aug att jag var urkopplad, ändå sa BBB 17:e sept att dom fått svar från Skanova att annan operatör var ansluten.
Bad då en kompis som jobbar åt en annan levernatör att ringa Skanova, han fick samma besked som jag redan visste, ingen operatör var ansluten.

I slutändan så blev min inkoppling 1 månad föresenad, fick dock 2 månader gratis som kompensation.

Min slutsats av detta är att felet låg hos BBB inte Skanova.

Tyvärr så är det flera saker som släpar efter när det handlar om flera än en leverantör, och med tanke på monopolet så kan ingen undkomma alla dessa leverantörproblem.

Monopolet är ett måndagsexemplar, varje dag.

Permalänk
Medlem

Re: Telia/Skanova jävlas med BBB.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shlobban
1:a datumet för inkoppling var 1:a september, vilket Skanova sket i, andra var mitten av september, vilket skanova också sket i, 3:e var nu vecka 42, vilket skanova också sket i. I Fredags lade BBB en 4:e beställning av mitt bredband till skanova, denna gången svarade de och det ska kopplas in inom 5 arbetsdagar.

LOL tidernas bortföklaring där av BBB. Patetiskt!

Skanovas Bredbandskundtjänst är inte längre bort än ett telefonsamtal! Hadde dom brytt sig i din ansutning eller över huvudtaget haft en ruting för att märka av att deras påstådda ordrar inte blev besvarade hadde dom fixat det på samma dag!

Har själv jobbat emot Skanova i flera år och kan utan problem få en förklaring om en order blir så mycket som 1 minut försenad vi telefon. Nej tack BBB bättre support från eran sida är det enda era kunder vill se inte massa bortförklaringar!

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Re: Telia/Skanova jävlas med BBB.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shlobban
Med anledning av mitt 8veckor försenade internet så ringde jag idag än en gång BBB för att höra vad dom sysslar med.
De bad om ursäkt och berättade följande:

Bolaget som kopplar in BBB heter skanova som nog många vet, och ägs av telia.
BBB har sedan jag beställde mitt internet skickat 3 beställningar till skanova, som de totalt ignorerat och vägrat svara på. 1:a datumet för inkoppling var 1:a september, vilket Skanova sket i, andra var mitten av september, vilket skanova också sket i, 3:e var nu vecka 42, vilket skanova också sket i. I Fredags lade BBB en 4:e beställning av mitt bredband till skanova, denna gången svarade de och det ska kopplas in inom 5 arbetsdagar.

Skanova har alltså skitit i BBB's beställningar under 7 månader.
BBB har tydligen stämt telia/skanova för det här usla beteendet då det inte bara var här i östersund de jävlas med dom.

Ville bara skriva ner lite så att alla som inte redan visste om det ser att det inte är bara BBB's fel att deras uppkoppling dröjer, utan skanovas/telias.

Pz.

känner igen det med mitt BBB vdsl, skanova gör inget för att skynda på. ett tips, maila ett brev till post och telestyrelsen, OM alla gör det elelr flera + att jag räknar me att BBB själva oxå anmäler skanova till PTS, så kommer PTS fatta att Skanova ännu inte skärpt sig. PTS har ju redan eller det var fan 10 månader sedan, varnat Skanova/teliaSonera att om de inte sköter sig blir de av med monopolet på ledningarna.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Re: Re: Telia/Skanova jävlas med BBB.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
känner igen det med mitt BBB vdsl, skanova gör inget för att skynda på. ett tips, maila ett brev till post och telestyrelsen, OM alla gör det elelr flera + att jag räknar me att BBB själva oxå anmäler skanova till PTS, så kommer PTS fatta att Skanova ännu inte skärpt sig. PTS har ju redan eller det var fan 10 månader sedan, varnat Skanova/teliaSonera att om de inte sköter sig blir de av med monopolet på ledningarna.

Hur menar du med att PTS varnat att TeliaSonera skulle bli av med Kopparnätet?

1. PTS har inga befogenheter till det.
2. Det skulle kosta miljarder att köpa ut Kopparnätet från TeliaSonera.
3. Det finns idagsläget _INGET_ annat företag som är villiga att ta över kopparnätet
4. Kopparnätet får idagsläget inte delas upp på flera bolag. Utav anledningen att det kan förhindra driften utav det.

Permalänk
Medlem

OK. Ser att det är mkt blandade åsikter om det här. Men det där är vad han i supporten berättade för mig. Och nej visst är nog inte skanova ensam bov i dramat, men ifall det BBB's support sade var riktigt så är det ju lite oshysst spel av Telia.

VitoC, kolla dina PM.

Permalänk
Medlem

Telia har även jävlats i vår by/stad en hel del. Stadsnätet i Hudiksvall
byggde någon gång i mitten av augusti en egen adsl station för de som
ville ha stadsnätets adsl tjänst. Allt var klart med uppkopplingen förutom
att telia måste koppla in 4 trådar per hushåll i sin telestation. Detta arbete
skulle kosta totalt 1080 kr, dvs absolut inget stort arbete. Vi har
fortfarande inte nu i mitten av oktober fått adsl, trors att Telia lovade att
det skulle vara klart för en månad sedan som senast. Stadsnätet anmälde
telia till PTS, och det verkar som om dom kanske fått tummen ur till slut. Vi
ska enligt vad dom sa senast få adsl någon gång den här veckan.

För lite över 2 veckor sedan kopplade telia in alla andra leverantörer i sin
telestation, men självklart kommer det som telia inte tjänar något på långt ner på prioriteringslistan. Så otroligt dålig stil...

Permalänk
Medlem

Det är synd om Bredbandsbolaget och Wallenberg

Skylla på Telia och Skanova i alla lägen är litet för enkelt. I en snygg reklambroschyr från BBB ser man ju att dom har ett helt eget nät, fiberbaserat. I min radhusförening har vi väntat länge på det nu!!

En gång var en gubbe från BBB här och berättade vitt och brett hur vi skulle ansluta oss. Så vi tokstollar grävde ner rör och plintar. Därefter har BBB varit som bortblåsta. Svarar inte ens när vi vill ha offerter. Dom grannar som tog initiativet, har numer tecknat egna bredbandsabonnemang med Telia och Bostream.

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem

Vad är nytt med detta?

Telia/Skanova har strulat med BBB anslutningar sedan BBB började med *DSL anslutningar.
När jag bytte i januari i år, så skyllde de på att det skulle skicka bekräftelser från skanova, vilket telia bedyrade att de alrig skickar ut. Då sa jag till BBB att skita i bekräftelsen och lita på mitt ord och sedan ficka jag inkopplingen på 3 dagar.

Visa signatur

[Esc]

Permalänk
Medlem

Re: Re: Telia/Skanova jävlas med BBB.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca

Har själv jobbat emot Skanova i flera år och kan utan problem få en förklaring om en order blir så mycket som 1 minut försenad vi telefon. Nej tack BBB bättre support från eran sida är det enda era kunder vill se inte massa bortförklaringar!

Du jobbar tydligen inte längre mot Skanova, i vart fall kan du inte ha hand om mer än 10 inkopplingar per månad om du kan få styr på det så bra. I annat fall: Grattis - du har övernaturliga krafter!!!

[edit: jag hoppas inte du sitter hos någon ÅF-partner till Skanovaplattformen, de har samma förtur som Telia och räknas knappast]

larryd: När det gäller DSL och BBB: Fibernätet är till för transport av data mellan telefonstationerna. Från telefonstationerna används sedan TELIAS koppartrådar.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Telia/Skanova jävlas med BBB.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Hur menar du med att PTS varnat att TeliaSonera skulle bli av med Kopparnätet?

1. PTS har inga befogenheter till det.
2. Det skulle kosta miljarder att köpa ut Kopparnätet från TeliaSonera.
3. Det finns idagsläget _INGET_ annat företag som är villiga att ta över kopparnätet
4. Kopparnätet får idagsläget inte delas upp på flera bolag. Utav anledningen att det kan förhindra driften utav det.

säger bara vad de sa till mig, när Skanova jävlades med mig. kanske inte ta ifrån, men som de sa "se över Teliasoneras tillstånd att serva nätet". och tror mycket väl att de kan uträtta nått tryck på Teliasonera, annars skulle PTS vara helt verkningslösa, vilket de knappast är.

sen kanske det skulle kosta att köpa ut nätet, men jag tycker fortfarande att det var oerhört korkat att låta telia få nätet. det borde fortfarande vara statligt, då det inte är TELIA som privat företag som betalat det, utan vi skattebetalare som betalt skiten.
det är detta som jag vill ha bort, ett privat företag ska inte få ha en sådan fördel, i så fall kan man ju inte säga att det är helt "monopolfritt". speciellt inte när telia ibland tror att de får gra som de vill. bara att söka om nyheter på vilken datasida-nyhetssida som helst så finner man artiklar om just detta.

märsk att du jobbar för telia måste verkligen försvara dem hehe

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Telia/Skanova jävlas med BBB.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
säger bara vad de sa till mig, när Skanova jävlades med mig. kanske inte ta ifrån, men som de sa "se över Teliasoneras tillstånd att serva nätet". och tror mycket väl att de kan uträtta nått tryck på Teliasonera, annars skulle PTS vara helt verkningslösa, vilket de knappast är.

sen kanske det skulle kosta att köpa ut nätet, men jag tycker fortfarande att det var oerhört korkat att låta telia få nätet. det borde fortfarande vara statligt, då det inte är TELIA som privat företag som betalat det, utan vi skattebetalare som betalt skiten.
det är detta som jag vill ha bort, ett privat företag ska inte få ha en sådan fördel, i så fall kan man ju inte säga att det är helt "monopolfritt". speciellt inte när telia ibland tror att de får gra som de vill. bara att söka om nyheter på vilken datasida-nyhetssida som helst så finner man artiklar om just detta.

märsk att du jobbar för telia måste verkligen försvara dem hehe

Peka, på något där jag har försvarat telia i denna tråd?
Du kommer med ett påstående som är falskt. Jag rättar dig.

Och Telia är långt ifrån ofelbart, men hitta ett företag med över 50 Miljoner kunder runt om i världen som är.

Och jo, tyvärr så är PTS i stort sett verkningslösa. Det dom kan göra, är att säga "aja baja, så får ni inte göra mer" Och så blir det kanske 200k i böter.
Dock värt att veta så är B2 den som har fått betala högst böter till PTS.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Telia/Skanova jävlas med BBB.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olle22
larryd: När det gäller DSL och BBB: Fibernätet är till för transport av data mellan telefonstationerna. Från telefonstationerna används sedan TELIAS koppartrådar.

om du inte visste om det så erbjuder BBB även riktig bredband oxå, va nog det som larryd syftade på.

Permalänk
Medlem

Kom loss då BBB och bygg fibernät

Fiberbaserat bredband var vad BBB erbjöd os i radhusföreningen. Man talade föraktfullt om ADSL. Vårt fibernät står fortfarande oanvänt, men entusiasterna i föreningen har numera skaffat sig ADSL, dom flesta från Telia.

Om BBB skall kunna konkurrera måste dom bygga moderna fibernät. Inte luta sig mot gamla kopparnät och gnälla på Skanova

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem

Re: Kom loss då BBB och bygg fibernät

Citat:

Ursprungligen inskrivet av larryd
Fiberbaserat bredband var vad BBB erbjöd os i radhusföreningen. Man talade föraktfullt om ADSL. Vårt fibernät står fortfarande oanvänt, men entusiasterna i föreningen har numera skaffat sig ADSL, dom flesta från Telia.

Om BBB skall kunna konkurrera måste dom bygga moderna fibernät. Inte luta sig mot gamla kopparnät och gnälla på Skanova

nu vet jag inte om du kan utnyttja dessa, men det finns andra isp:er som inte bara snackar. Dock är ju bostream uppköpta av BBB numera.

http://www.ownit.se

http://www.bostream.com/controller.php?action=landlord

Permalänk
Medlem

toxi.. ursäkta mig men. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Du säger att bostream "inte bara snackar"?!?

De ljuger så mycket de ORKAR! de är TERROR för vanliga människor och har en uppfattning om tid och ordning som är så obeskrivligt dålig att jag inte ens ska försöka i den här tråden.

Permalänk
Medlem

mmm bbb skulle kopplat in mig den 20sep.. men faan inte blivet inkopplad än, och vet att jag blivet urkopplad ur stationen har haft bostream har ringt skanova oxxå.. iofs fejka dom datumet bbb för att jag skulle få ut modemet fortare.. som dom sa?? men först vart det vecka 43 nu som jag skulle bli inkopplad men nu flyttades det fram till vecka 44.. lackade ur då.. och ringde... då bostream gick ner 10 sepl!! fick då dom till slut att kolla med skanova och få ett datum av dom.. nu är det upp till dom att hålla,, det som jag fick till 22oktober ananrs byter jag fort som faan

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Telia/Skanova jävlas med BBB.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av toxi
om du inte visste om det så erbjuder BBB även riktig bredband oxå, va nog det som larryd syftade på.

Den här tråden handlar om BBB och deras DSL-produkter då jag antar att inlägget som jag svarade på handlade om DSL, sedan får gärna BBB erbjuda kaffe med påtår som de så vill - det hör inte hit.

Permalänk
Medlem

Lite sandlåda över hela diskussionen.

Antingen är man insatt av Teliasoneras/skanovas arbete, eller så är man insatt i hur situationen är att arbeta "med/mot" dem.
Och som 3:e part finns det alla kunder där emellan som bildar sin uppfattning.

Nismo bor du i gbg så kommer ditt tålamod få sig en prövning.

Visa signatur

who's your mommy?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cels
Lite sandlåda över hela diskussionen.

Nismo bor du i gbg så kommer ditt tålamod få sig en prövning.

Vad menar du? är det sämre i GBG?

Jag byter från telia till bbb i dec och jag bor i GBG, jag hoppas på en riktigt smidig övergång.
Men läser man runt lite så hittar man mängder med folk som har haft mycke problem vid operatörsbyten.
det hade ju varit tråkigt med en bredbandslös jul.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Telia/Skanova jävlas med BBB.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC

Och Telia är långt ifrån ofelbart, men hitta ett företag med över 50 Miljoner kunder runt om i världen som är.

Igentligen kanske man snarare skulle säga att det är fel att telia får äga nätet nu när de blivit ett privat företag (även om staten äger en stor del).

När Telia separerades från staten borde staten fortsatt äga nätet och låtit telia sköta det mot betalning. det är ju ändå jag, du o alla andra som betalt skiten.

angående det andra, om att du jobbar på telia, så ber ja om ursäkt. har säkert missuppfattat det. men du har nästan bara snackat gott om telia tidigare i tråden. självklart är BBB oxå delaktiga i dessa problem. om inte för att de gör fel så för att de inte gör mer.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Telia/Skanova jävlas med BBB.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
Igentligen kanske man snarare skulle säga att det är fel att telia får äga nätet nu när de blivit ett privat företag (även om staten äger en stor del).

När Telia separerades från staten borde staten fortsatt äga nätet och låtit telia sköta det mot betalning. det är ju ändå jag, du o alla andra som betalt skiten.

angående det andra, om att du jobbar på telia, så ber ja om ursäkt. har säkert missuppfattat det. men du har nästan bara snackat gott om telia tidigare i tråden. självklart är BBB oxå delaktiga i dessa problem. om inte för att de gör fel så för att de inte gör mer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC

Om du vill så PMa mig ditt telenummer så ska jag kolla dom exakta datumen, och ifall det fanns någon anledningen till att dina ordrar inte har behandlats.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC

Hmm, RocketZ, börjar bli lite orolig för dig? kanske dags att gå hem från jobbet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC

Hur menar du med att PTS varnat att TeliaSonera skulle bli av med Kopparnätet?

1. PTS har inga befogenheter till det.
2. Det skulle kosta miljarder att köpa ut Kopparnätet från TeliaSonera.
3. Det finns idagsläget _INGET_ annat företag som är villiga att ta över kopparnätet
4. Kopparnätet får idagsläget inte delas upp på flera bolag. Utav anledningen att det kan förhindra driften utav det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC

Peka, på något där jag har försvarat telia i denna tråd?
Du kommer med ett påstående som är falskt. Jag rättar dig.

Och Telia är långt ifrån ofelbart, men hitta ett företag med över 50 Miljoner kunder runt om i världen som är.

Och jo, tyvärr så är PTS i stort sett verkningslösa. Det dom kan göra, är att säga "aja baja, så får ni inte göra mer" Och så blir det kanske 200k i böter.
Dock värt att veta så är B2 den som har fått betala högst böter till PTS.

Positiva saker om Telia i denna tråd?? Hmm.. tja.. Inte vad jag kan se, men visst!

Och man kan tycka att det var helt fel, att låta Telia få ta över kopparnätet som dom har nu. Men gjort är gjort. Och dom investeringar som Telia gjort i nätet sen det blev ett privat företag, är EXTREMT stora. Så det är inte så enkelt att bara "skyffla" tillbaka det till staten.

Nu har vi kommit lite oftopic kanske.
Förresten, så har trådskaparen fått reda på vad som egentligen hände med hans ordrar.

Permalänk
Medlem

så du jobbar på telia, vitoc?

visst kanske det är sent att ta tillbaka det, men det betyder inte att det inte var fel från början.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive