Permalänk
Medlem

ADAMO bra eller??

Hej

Är det någon här som har Adamo som adsl leverantör??? Idag har jag Telia 0,5 och betalar 339:- Adamo erbjuder mig adsl 8mb för 297:- + fast ip adress vilket Telia inte har,åtminstone på sina 0,5. Undrar om det är någon om vet om Adamo är bra bolag liksom eller inte?? strular deras adsl osv...

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Folk kommer säkert be dig att söka eftersom det finns en hel del trådar om Adamo här på Sweclockers, men jag skulle också gärna vilja veta vad folk tycker om Adamo i dagsläget. INTE vad folk tyckte om Adamo för flera månader sedan.

Adamo är ju ett ganska nytt bolag och nya bolag kan ju te sig väldigt bra från start. För att sedan bli sämre när man lockat åt sig ett X antal kunder.

Permalänk

Jag har surfat runt med Adamo i snart tre veckor. Det fungerar utmärkt. Jag har alldrig kommit upp i de utlovade 8 Mbit utan snarare konstant legat på 6,5-6,9 Mbit även något sämre uppströms. Men helt klart snabbare än Bostreams 2,5 Mbit som jag hade innan. Supporten svarar på mail efter några dagar eller snabbare inte allt för lång telefonkö heller. Att jag tagit kontakt med supporten var att jag ovetandes hade virus i burken som sammanföll med byte av ADSL leverantör. Jag trodde det var fel på det modem jag "lånat" för drygt femhundra kronor. Om det låga priset håller sig så är det helt klart att rekomendera.

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem

Tycker du ska kolla om du kan få ADSL från UVTC
Dem är billigare än Adamo.

EDIT:

Dem har ett erbjudande nu dessutom:

http://www.uvtc.com/timepiece/sweden/adsl/Erbjudande.pdf

Permalänk
Medlem

Hej!!

Har haft Adamo sedan början av augusti, har funkat jättebra. Kommer upp i hastighet på ungefär 5,5-6mbit fast jag bor ca 4500 meter från telestationen. Detta har funkat bra mycke bättre än Bostream X-stream) som jag hade innan.

Permalänk
Medlem

Adamo fungerar skitbra för mig med, laddar ner i ca 800kb/s. Väldigt bra ping har jag också, tror jag pingar runt 15 mot sunet. Så jag är skitnöjd.

Jag har dock även ett till hem som jag måste ha bredband i, och då tänkte jag faktiskt beställa från UVTC, som någon redan nämnde. Bara man blir av med ComHem som jag verkligen HATAR!

Adamo och UVTC erbjuder ungefär samma uppkopplingar, skillnaden är att Adamo kostar aningen mer per månad, och att du då får några mailkonton och utrymme för hemsida tror jag. De erbjuder båda 8mbit och 28mbit och arbetar genom SONGS-nätverk.

Visa signatur

Citerar: "Äldreboende i framtiden kommer bara vara ett enda stort LAN.."

Permalänk
Medlem

Jag beställde Adamo väntade typ två månader sedan tröttnade jag och beställde Tele2 istället tog kanske 2 veckor så var man uppe och surfade. Mailade kanske 10 gånger till deras kundtjänst dom skyllde på att det var Telias fel och att jag skulle felanmäla det hos dom.
Kör med en massa skitsnack så vill du ha seriöst bredband vänd dig någon annanstans Tele2 är bara 40:- dyrare om du skaffar deras telefoni tjänst samtidigt och lägre anslutningsavgift! Är faktiskt jäkligt nöjd med Tele2.