Half Life 1 håller än...

Permalänk

Half Life 1 håller än...

...trodde först cd nyckeln bara skulle gälla för Half Life 2. Men det var ju trevligt att även Half Life 1 ingick. Efter att spelat det lite i går så är det bara att påstå att Half Life serien är en att dom bästa spel som gjorts. Trots HL1 är 6 år gammalt känns det fortfarande fräscht bland dagens spel. Bra handling och det händer saker hela tiden, även i bakgrunden. Inte som med Doom 3 där du i första hand ska ta dig från a till b och döda allt du ser.

Permalänk

Är den nya versionen mycket snyggare?

Visa signatur

||BFG 7950 GX2||ANTEC 1080AMG 480W||ASROCK Dua SATAII||Opteron 146 @ 2800Mhz ||4x 512MB Kingston HyperX @ 2-2-2-5 ||BFG 7950 GX2

Permalänk

Jag har bara ett 9800 xt kort så jag kan nog inte utala mig så värst mycket om det. Så långt är det väl vattnet man har fixat till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spacecowboy
Är den nya versionen mycket snyggare?

Ser faktiskt nära på exakt likadan ut som originalet... fast det var ju oxo Valves idé att dom skulle inte förändra nånting alls (ok... är man uppmärksamm så ser och hör man skillnader... tex alla texturer är klarare i färgerna och samplingarna är kristallklara)... men men... när den fulla HL2 SDK'n kommer så lär vi få se en HL1:S mod som heter duga...

Permalänk
Medlem

Köpte du HL2 i butik eller via Steam? För jag köpte det i butik men skulle gärna vilja ha HL1:Source, hur gör man då?

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk

skulle gärna vilja ha hl1 mod till Doom 3, vore underbart tycker jag och som jag sett så tycker jag att Doom 3 har finare grafik än HL2...

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GodZilly
Köpte du HL2 i butik eller via Steam? För jag köpte det i butik men skulle gärna vilja ha HL1:Source, hur gör man då?

Körde mitt via steam... fick med en hel del verkar det som

Permalänk
Medlem

Du köpte silver eller? Skulle verkligen villa ha HL:S fast vill ha HL2 på dvd.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk

Vet faktiskt inte vilken version jag fick

Knappade bara in min reg nyckel jag fick när jag köpte grafikkortet och tankade ner det Spelet ingick ju i grafikköpet.

Permalänk

Hoppas man kan köpa till HL:source och DOD:source senare. Skulle vilja ha dem men hade bara pengar till dvd:n

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

nån som kan visa lite screens får HL1 source?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | 64GB DDR5 6000MHz | GeForce RTX 4090

Permalänk

Lånar tråden lite. Kan man spela Hl1 moddar även fast man bara har hl2 cdkeyn?

Permalänk
Medlem

asså typ Hl:S har typ bara klarare texturer och Source Vatten och Fysik. Inget annat för nuvarande...

Visa signatur

:: "Ut med det gamla, och in med det nya." ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DubbelV
asså typ Hl:S har typ bara klarare texturer och Source Vatten och Fysik. Inget annat för nuvarande...

Det låter ju rätt tråkigt..

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | 64GB DDR5 6000MHz | GeForce RTX 4090

Permalänk
Medlem

Unreal är dock äldre,snyggare och bättre än hl1 enligt mig

Permalänk
Medlem

Det är brons paketet man får när man får en HL2 kupong med sitt grafikkort.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Det är brons paketet man får när man får en HL2 kupong med sitt grafikkort.

Vilket grafikkort?

Permalänk
Medlem

HL:S medföljer Collector's Edition också :).. längtar..

Visa signatur

no.. im not suffering from retardedness.. im enjoying every second of it..

Permalänk
Medlem

Varför har de inte "High Definition" modellerna i HL:Source?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Varför har de inte "High Definition" modellerna i HL:Source?

De orkade inte.
Själva meningen med HL:Source är ju de har gjort grovjobbet och portat HL till source motorn. Utifrån det är det bara att jobba sen. När SDK:n släpps så bör vi se en hel del fina grejer.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

jag lirade också en bit på hl2 efter att jag klarat hl2. jag har ju aldrig lirat originalet. en sak dom borde göra är att byta ut vapenmodellerna dom är groteska.

Permalänk
Medlem

om nyckeln gäller för 1:an gäller den för cs då också lr ?

Visa signatur

/gurra