Metroid Prime 2 får 9, 9, 10 av EGM

Permalänk
Medlem

nela04: Jag förmodar att du inte har spelat dom gammla "riktiga" Metroid spelen till NES och SNES så det är säkert därför du inte gillar Metroid Prime spelen. (: Som sagt är detta inte ett renodlat FPS spel som Kanzetsu sa utan mer äventyr.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Förstår inte hypen att spela FPS på konsoll är ju som att knulla med kondom.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PenPusher
Förstår inte hypen att spela FPS på konsoll är ju som att knulla med kondom.

1. Det är inte ett fps.
2. Det är helt ok att köra fps med handkontroll, såvida spelet är anpassad för det.
3. Ibland får man käka godis med plast runt för att slippa klamydia.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
1. Det är inte ett fps.
2. Det är helt ok att köra fps med handkontroll, såvida spelet är anpassad för det.
3. Ibland får man käka godis med plast runt för att slippa klamydia.

1. Ok, då var screenshotsen väldigt missvisande.

2. Min uppfattning är att minst 50% av FPS-genren går ut på reaktionstid och ögon-handkoordination, om det bara gäller att trycka på en knapp så försvinner hela syftet.

3. En valid poäng, men i detta fall finns det ju ett fullgott alternativ (i.e. spela FPS på datorn) så det finns egentligen inga legitima skäl att äta kolan med pappret på (om det inte är ens kink då förstås).

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PenPusher
1. Ok, då var screenshotsen väldigt missvisande.

2. Min uppfattning är att minst 50% av FPS-genren går ut på reaktionstid och ögon-handkoordination, om det bara gäller att trycka på en knapp så försvinner hela syftet.

3. En valid poäng, men i detta fall finns det ju ett fullgott alternativ (i.e. spela FPS på datorn) så det finns egentligen inga legitima skäl att äta kolan med pappret på (om det inte är ens kink då förstås).

1. Japp, många som går på det.

2. Just MP2 är annorlunda. Det faktum att man håller inne en knapp för att "låsa" målet gör att man inte behöver någon större kordination. Bara att komma över målet med siktet och hålla inne L så kan man hoppa och ha sig och målet är kvar på sin punkt. Som sagt, detta spel är verkligen anpassad för konsoler. Det är mycket mer utav äventyr. Det gäller att utforska, hitta items och lösa gåtor i mycket större mängd än att panga ner aliens i trånga gränder.

3. Hade MP2 funnits på PC så hade jag förstått dig, men då detta är konsolexlusiva titlar blir det aningen svårt.

Visa signatur

<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Sitter och spelar det just nu (kom idag), jag har inte kommit så långt ännu men jag njuter i fulla mängder. Spelet är ju mycket svårare än de brukar vara också, så det blir mer av att man smyger runt hörn och inte bara hoppar in i fiendegrupper. Men måste ju säga att de där ljusen som håller upp barriärer är lite väl dumma... varför regenererar man under dem för? Ska inte det där området vara -svårare- än resterande delar av spelet? Tog för en stund sen en boss där och kom ut med maxat liv, medans andra bossar tagit en hel del liv av mig. En miss!

Har de fixat det i europa-versionen? Minns att Prime 1 var mycket svårare i europa än i USA, så tur att man köpte det här och inte importerade. Hoppas inte Prime 2 är lättare om man köpt från USA nu bara, för då dör jag av irritation och det var 422kr jag kunde lagt lite extra på och skaffat en bättre version av spelet ju.

Permalänk

Det är samma sak i PAL-versionen.
Förövrigt tycker jag tycker MP2 är lättare än ettan, iallafall så långt som jag kommit hittils. Om det blir värre sen vet jag ju inte förstås

Jag har väl spelat runt 8 timmar och dött en enda gång, och det var när jag klantade mig på första bossen.

Permalänk
Medlem

Kidd: Man får ju bara 1 hp per sek så det är ju så gott som skitsamma. Sen så finns det ju alltid liv man kan plocka inne i Darkworld så man klarar sig ganska hyffsat så länge man inte gör några misstag. Jag tror dom har gjort så att man får liv inne i barriärerna bara för att om det inte skulle finnas några liv runt en så man kan regenera lite liv för att springa vidare till nästa barriär och hoppas på att det finns liv där istället så man slipper att dö för en sådan skitsak.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo de där luftbubblorna gör spelet lite för lätt. De kunde typ fixat så att det max fyllde på tills man har en full energitank

Permalänk
Medlem

Man orkar väll ändå inte stå och vänta tills man har fullt med hp. 1 tank = ca 1 och en halv minut så det kan bli drygt att fylla på 3-4 st när man kan skjuta sönder dom grejerna som dropar liv och ammo vilket tar ett par sek bara =P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Prime 2 är mycket svårare. Jag dog som fan på dom 6 sista bossarna i spelet.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Man orkar väll ändå inte stå och vänta tills man har fullt med hp. 1 tank = ca 1 och en halv minut så det kan bli drygt att fylla på 3-4 st när man kan skjuta sönder dom grejerna som dropar liv och ammo vilket tar ett par sek bara =P

Nej men när du slåss mot de där grejerna som droppar liv och ammo står du i bubblorna, eftersom det tar ett tag att slåss mot varje fiende har du hunnit regga en hel del alldeles gratis. Tycker att de borde ha gjort så att bubblorna var frizoner och att man tog mindre skada av att vistas utanför dem, istället. Så som det är nu så blir det mest att man hoppar till nästa bubbla, skjuter massa fiender, springer mot nästa och tappar skitmycket liv, börjar slåss ifrån nästa bubbla och har nästan fullt liv igen, rince and repeat. Visst, man skulle kunna diskutera varför jag står i bubblorna för om jag tycker att det är för enkelt, men det är väl ungefär samma sak som det där med hint systemet; finns det så stänger man inte av det, för man vill inte handikappa sig själv ner under ens fulla potential. Men likaså så vill man ju inte ha den där hjälpen alltid egentligen.

Permalänk
Medlem

MP2 är som många redan sagt mycket bra... spelet är väl inte speciellt mcyket svårare än ettan dock... bossarna kan väl vara lite klurigare men har man rätt taktik brukar man iallafall ha minst halva livet kvar...

Jag såg att några sade att de hade varvat ettan på si och så länge... mitt internet va nere i två veckor förra året... klarade MP 5 ggr... sista gången tog det 5,5 h med 100% scans och 100% items på hard... sug på den ni ;D

Permalänk
Medlem

Tja, världsrekordet ligger ju på 1 timme och 4 minuter så även om jag faktiskt är fett impad (jag skulle aldrig klara det under 8 timmar, och det är inte ens med 100% items) så kan du uppenbarligen jobba hårdare, heh heh. Iofs var 1h4min spelomgången absolut inte med 100% items, långt därifrån. Men jag diggar verkligen hur killen plockar Flaaghra på några röda (han lär ju ha svurit att alla cutscenes i striden tar längre tid än själva stridanet), hoppar ner, bombhoppar upp och snor artefakten på en gång. Sen att man kan hoppa på Thardus för att komma vidare hade jag ingen aning om xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidd
hint systemet; finns det så stänger man inte av det, för man vill inte handikappa sig själv ner under ens fulla potential. Men likaså så vill man ju inte ha den där hjälpen alltid egentligen.

Det är väl klart man stänger av hintsystemet i de här spelen. Är ju inget kul om den hela tiden pekar ut exakt vart man ska.

Permalänk
Medlem

Tja, det finns ju de som stänger av den, men de flesta jag kan försäkra dig inte gör det, heh heh. Själv så tycker jag det känns skitskönt när man tänker "aha, jag ska dit *pekar på kartan*" och sen halvvägs dit får man en "Incoming scan..." till det rummet ^_^x Man känner sig alltid så smart då!

Permalänk
Medlem

skall me köpa det

har spelat 1án och jag tycker att dom verkligen har lyckats med den så
man hoppas ju på att 2án skall vara minst lika bra om int bättre

skall bli kul å testa !

Permalänk

Jag måste nog revidera mitt uttalande om svårighetsgraden i MP2. Hade enorma problem med Boost-ball-bossen. =/ Och det blir visst bara värre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skinnkalsonger
Jag måste nog revidera mitt uttalande om svårighetsgraden i MP2. Hade enorma problem med Boost-ball-bossen. =/ Och det blir visst bara värre

Att folk har sådana enorma problem med den bossen kan jag verkligen inte förstå. Den var inte direkt super enkelt, men så enormt svår som alla vill att den skall framstå som är den knappast. Jag klarade den på 2 försök, faktum att bossen dog första gången, dock klarar man sig inte med 2 hp kvar efteråt...

Visa signatur

<Zaq> shot