Så nu har jag mer information och jag kan säga att jag är jävligt lack!
Min telefon gick inte att uppgradera för att laddkontakten där man stoppar i även USBkablen i var sönder och datorn ville inte hitta telefonen.
Eftersom det gick fint att säkerhetskopiera sakerna och har laddat den utan problem innan så är det inget jag kan ha orsakat.
Nu var det visst mitt problem och dom ville ha 550kr + moms att laga det.
Vadå går det inte på garanti sa jag? Menar om den har slutat funka så är det väl så att ni har förstört den eller så borde det vara en garanti sak för jag har ju laddat den och använt den innan jag lämnade in den hos er.
Nej, sa han du måste ha orsakat det enligt dom.
Ja men skit i och laga det då och ge mig tillbaks min mobil.
Ja, då ska det visst bli en returkonstnad på 295kr?
VARFÖR DÅ? Jag ville bara uppgradera mjukvaran och få dom gratis batterierna man fick en kupong om hem i brevlådan. Jag har aldrig bett att den ska lagas!!
Men ja, den funkade ju inte uppgradera så vi var tvungen att skicka den för undersökning.
Men herregud sa jag, om ni skickar in den för kontroll eller så får ni väl själv stå för konstnaden. Enligt lag har ni inte rätt att utföra något på telefonen som kan komma kosta mig senare utan att informera mig tidigare så ni kan antingen ge mig tillbaks telefonen eller så tänker jag gå vidare med detta.
Ja, hmm jag förstår dig. Jag ska kontakta stockholm igen. Så återkommer jag till dig idag om dom har öppet på verkstaden, annars återkommer jag till dig imorgon då jag har fått tag på dom.
Ja, gör det sa jag och kom inte med någon kostnadfråga för jag har inget emot att gå till konsumentombudsmannen, samt att jag har goda kontakter då jag har börjat läsa juridik så läraren min ställer gärna upp.
Ja, men jag lovar att återkomma. Tack hej.
Ja, vad ska man säga? Blir så förbannad på dom idioterna. Redan sen jag var idiot och skrev på ett abonnemang för dom så har jag ångrat mig. Tur att mitt går ut i april så jag kan flytta tillbaks mitt nummer till Comviq som jag hade innan och funkade fint.
Jag lovar att återkomma med mer information om hur det har gått o.s.v.