Permalänk
Medlem

Vad håller 3(Tre) på med?

Jag lämnade in min telefon (nec616v) på service och uppgradering då jag fick hem en gåva då man fick gratis batterier samt kombi-laddare om man kom in och uppgraderade telefonen.

Idag fick jag ett samtal. Telefonen gick inte att uppgradera och den var nu i sönder?
Han skulle återkomma med kostnadsförslag.

Hur kan dom förstöra min telefon när dom bara skulle uppgradera mjukvaran? Haha

Sen någon som har råkat ut för samma sak? Vad fick ni i ersättning?

Jaja, nu sitter jag med polarens andra tre telefon så länge. Blir spännande vad man får i ersättning.

Permalänk
Medlem

Svar på topic: Det är världshistoriens mest ställda fråga, ingen har kunnat svara på den hitills och förmodligen kommer ingen någonsin kunna svara på den heller.

Permalänk

Du borde vara som en proffsig affärsman när du pratar med de.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om han sa som du skrev, det vill säga att han skulle återkomma med kostnadsförslag låter det ju snarare som att du ska få betala för att de ska laga telefonen.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk

Men det finns ju inte en chans i helvete att han ska behöva betala för att de klantat sig. Men jag håller med, visst låter det som om han menade det.

Permalänk
Medlem

Varför ska jag betala något? Jag testade telefonen innan inlämning och jag har kompisen som vittne. Jag har använt telefonen tills jag lämnade in den.

Vill ändra att jag fick samtalet men farsan svarade för jag var på jobbet och hade glömt min telefon hemma. Min farsa kan förvirrat bort sig. Annars tänker jag gå vidare med det helt klart. Kan bli en kul grej för jag ska börja läsa juridik nu brevid jobbet så man kanske få lära sig lite

Permalänk
Medlem

Det är klart att du inte ska betala något. Tycker bara det låter så på det du skrev. Han kan ju dock ha sagt något annat om du inte är säker på att han sa så.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Jepp. Min farsa sov när dom ringde så han kan ju ha hört fel. Han trodde först det var Telia som ringde och yrade sig om det. Sen gav han mig numret så kom jag till tre. För först förstog jag inte vad telia ville mig

Men jag återkommer imorgon när jag har fått samtalet ifrån killen. Får ju hoppas på en ny telefon eller ersättning för jag har ju ingen telefon nu.

Permalänk
Medlem

3 suger.. Thats it!!!!!

En ulv i fårakläder!

Visa signatur

Guns dont Argue..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feffe
3 suger.. Thats it!!!!!

En ulv i fårakläder!

Kan du utveckla det där lite?

Visa signatur

Friskt kopplat hälften brunnet. http://zvenzzon.mine.nu/

Permalänk
Medlem

Så nu har jag mer information och jag kan säga att jag är jävligt lack!

Min telefon gick inte att uppgradera för att laddkontakten där man stoppar i även USBkablen i var sönder och datorn ville inte hitta telefonen.

Eftersom det gick fint att säkerhetskopiera sakerna och har laddat den utan problem innan så är det inget jag kan ha orsakat.

Nu var det visst mitt problem och dom ville ha 550kr + moms att laga det.
Vadå går det inte på garanti sa jag? Menar om den har slutat funka så är det väl så att ni har förstört den eller så borde det vara en garanti sak för jag har ju laddat den och använt den innan jag lämnade in den hos er.

Nej, sa han du måste ha orsakat det enligt dom.

Ja men skit i och laga det då och ge mig tillbaks min mobil.

Ja, då ska det visst bli en returkonstnad på 295kr?

VARFÖR DÅ? Jag ville bara uppgradera mjukvaran och få dom gratis batterierna man fick en kupong om hem i brevlådan. Jag har aldrig bett att den ska lagas!!

Men ja, den funkade ju inte uppgradera så vi var tvungen att skicka den för undersökning.

Men herregud sa jag, om ni skickar in den för kontroll eller så får ni väl själv stå för konstnaden. Enligt lag har ni inte rätt att utföra något på telefonen som kan komma kosta mig senare utan att informera mig tidigare så ni kan antingen ge mig tillbaks telefonen eller så tänker jag gå vidare med detta.

Ja, hmm jag förstår dig. Jag ska kontakta stockholm igen. Så återkommer jag till dig idag om dom har öppet på verkstaden, annars återkommer jag till dig imorgon då jag har fått tag på dom.

Ja, gör det sa jag och kom inte med någon kostnadfråga för jag har inget emot att gå till konsumentombudsmannen, samt att jag har goda kontakter då jag har börjat läsa juridik så läraren min ställer gärna upp.

Ja, men jag lovar att återkomma. Tack hej.

Ja, vad ska man säga? Blir så förbannad på dom idioterna. Redan sen jag var idiot och skrev på ett abonnemang för dom så har jag ångrat mig. Tur att mitt går ut i april så jag kan flytta tillbaks mitt nummer till Comviq som jag hade innan och funkade fint.

Jag lovar att återkomma med mer information om hur det har gått o.s.v.

Permalänk

Tre to the people

Permalänk
Medlem

Ta en treo :).

Permalänk
Medlem

Revoltera!
Kosumentvägledaren, har du hört talas om honom? Han finns för dessa typer av saker.

Sedan måste jag säga en liten sak om tre och alla likande budgetabbonemang

Dom är billiga av en anledning, dom flesta vill ha en telefon med bra pris och täckning, sen är dom nöjda. Men det man inte tänker på är varför det är så billigt, jo för dom har skurit ner på dom "administrativa kostnaderna"

Vilket på svenska betyder, att har du en fråga om din telefon så har dom en timme i veckan då deras kundtjänst har öppet. Är din telefon trasig så tittar dom fåraktigt på den i en vecka och skickar tillbaks den, har du otur så byter dom bara paket och skickar tillbaka den igen.

Det enda som fungerar i detta fallet är att driva det högre, tag reda på (hos konsumentvägledaren) om du har rätt eller inte. Det är ingen policy dom ev. har, det är samma lagar som gäller vid garanti och liknande för alla företag.

Stå på dig!

Permalänk

Mjae, en annan orsak eller snarare följd av att de är så billiga är att de går så INIHELVETE med förlust
Mamma som känner några Wallenbergare funderar starkt på att ringa upp Wallenbergarna och skälla lite, men har inte orkat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeonHart
Om han sa som du skrev, det vill säga att han skulle återkomma med kostnadsförslag låter det ju snarare som att du ska få betala för att de ska laga telefonen.

*asgarv*

Ett kostnadsförslag är som du säger att kunden får ett förslag på vad han/hon skall betala.

Tre är ju bara ett rent skämt.

Permalänk
Medlem

Såg ni inte Plus... Sverker sågade 3 vid fotknölarna....

Visa signatur

Guns dont Argue..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster

Ja men skit i och laga det då och ge mig tillbaks min mobil.

Ja, då ska det visst bli en returkonstnad på 295kr?

VARFÖR DÅ? Jag ville bara uppgradera mjukvaran och få dom gratis batterierna man fick en kupong om hem i brevlådan. Jag har aldrig bett att den ska lagas!!

Men ja, den funkade ju inte uppgradera så vi var tvungen att skicka den för undersökning.

Vad ska man säga? Jag bara garvade när jag läste det här. Bort med 3! Om de inte kan sköta sig har de inget här att göra.

Citat:

Jo, och slakten fortsatte lite i förra programet också.

Visa signatur

www.vibbar.se

"Att köpa kamera på Rusta är som att köpa mobiltelefon på OK" /En som jobbar på OnOff

Permalänk
Hedersmedlem

skickas en telefon på service och det är yttre påverkan på telefonen som inte går på garantin så får kunden betala för undersökningsavgiften. detta gäller alla telefoner och inte bara 3:s...

Permalänk
Citat:

Skulle vilja säga vid tånaglarna

Hatar Tre så mycket... usch fyfan.

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Unforgiven

Då är vi två :D.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
skickas en telefon på service och det är yttre påverkan på telefonen som inte går på garantin så får kunden betala för undersökningsavgiften. detta gäller alla telefoner och inte bara 3:s...

Man kan dock inte göra detta innan man pratat med kunden och sagt vad det kommer att kosta vilket de har gjort i detta fallet. Praktiserade några veckor på elgiganten för nästan ett år sen och gjorde man den tabben så fick man heller i regel ingen betalning. Han har ju som han själv säger skickat in telefonen för att uppgradera mjukvaran och få några batterier. Inte laga eventuella fel.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX

Tycker inte att du borde hata dem när de både har pressat priserna i sverige rejält och i princip gett bort en telefon

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Tycker inte att du borde hata dem när de både har pressat priserna i sverige rejält och i princip gett bort en telefon

Har de pressat priserna? Närdå?

Comviq.net kontantkort är ju billigare än på allt utom om man ringer för 600min/mån eller använder GPRS
Comviq knockout är ännu billigare.

Att 3 råkade vara först ut att sänka priserna när Post & telestyrelsen TVINGADE Telia, Tele2 & Vodafone att sänka sina samtrafikavgifter kallar jag inte att vara "ett företag som pressar priserna". Det var ju P&Ts förtjänst, inte 3s...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Unforgiven
Skulle vilja säga vid tånaglarna

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX

Då är vi tre...

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, att telefonen var billig var bra. Men jag hatar dem ändå :).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cj

Då är vi tre...

Där var du fyndig :D.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stedevil
Har de pressat priserna? Närdå?

Comviq.net kontantkort är ju billigare än på allt utom om man ringer för 600min/mån eller använder GPRS
Comviq knockout är ännu billigare.

Att 3 råkade vara först ut att sänka priserna när Post & telestyrelsen TVINGADE Telia, Tele2 & Vodafone att sänka sina samtrafikavgifter kallar jag inte att vara "ett företag som pressar priserna". Det var ju P&Ts förtjänst, inte 3s...

Tror du att comviq hade släppt knockout om det inte vore för tre?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tror du att comviq hade släppt knockout om det inte vore för tre?

Ja.

Permalänk
Medlem

Och vad hade det kostat då? 67 öre är väl knappast taget ur luften?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Comviq knockout kostar 69 öre.