Permalänk

Min dator är förbannad.

Jag har ett stort problem. Min dator funkar fint, tills jag stänger av den en längre stund, då startar den inte. Den en startar men stänger av sig efter 2 sek ungefär. Då får jag sitta och stänga av och sätta på mellan 20 - 30 ggr för att den ska lyckas starta ordentligt. Jag har metodiskt bytt ut varenda komponent i datorn för att felsöka, men det var samma resultat hela tiden. En gång böt jag t.o.m. alla komponenter och flyttade ut datorn ur chassit, (en helt ny dator med andra ord), och det blev samma sorgliga resultat iallafall. (Oförklarligt)

Det är seriöst som om han måste "Värma upp" innan han startar. Om jag stänger av datorn och sätter på den inom några minuter så startar den, men om jag låter den stå av en längre stund så startar den inte. Min dator ligger nu utanför chassit på mitt skrivbord och har varit påslagen i snart 2 månader i sträck, snälla hjälp mig nån! Min dator är förbannad verkar det som. Allt som kommer i kontakt med den går sönder. Jag satt i ett sprillans nytt grafikkort i datorn, men den startade inte, och då var graffekortet trasigt, jag har lagt ner c.a. 4000 i delar på datorn som inte avhjälpt problemet. Jag är så här nära *visar med fingrarna* ifrån att slänga ut datorhelvettet.

(Ursäkta den långa posten, kände för att avreagera mig lite), All hjälp upskattas verkligen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Låter som typ glapp i Nätagget, sladden eller MoBot, men
det verkar ju också som du kollat alla prylar i burchen, så:

Har du kollat nätspänningen i uttaget du använder?

Min polares burch var 'förbannad' såtillvida att nätet och
musen plötsligt slutade funka. Flytt till annat uttag (på
en annan våning i huset) löste problemet.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk

Hmm, jo jag har funderat på det också, men inte provat, jag ska testa det, men jag är tveksam på om det funkar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monochromic
Hmm, jo jag har funderat på det också, men inte provat, jag ska testa det, men jag är tveksam på om det funkar.

Jo, jag är också tveksam till om det funkar, men du hade ju testat allt annat, sa du...

Om jag började från scratch (dvs. struntar i att du redan testat en massa) så skulle jag
undersöka nätagget, kontakten mellan agget och MoBot, samt MoBot extra noga...
Typ BIOS och/eller multimeter och kolla spänningar. Speciellt 3.3V-railen. (du sade att
ett graffakort gått sönder, och de går på 3.3V-railen)...

Visa signatur

Gammal och gnällig