World of Warcraft tråden!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lemerok
Okej, kan jag installera dem rakt på mina nuvarande utan problem?

Delete dina gammla först.
Sedan in med Omega.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tyvärr löste det inte problemet, möjligt att det blev lite bättre men det finns fortfarande där.

Någon annan som vet vad som kan lösa det? Några inställningar i Omega?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lemerok
Jag har lite problem med grafiken i WoW, mitt system ser ni nedan. Problemet är att när man rör sig ser man tydligt hur grafiken en bit fram och långt bort flimmrar rejält. Har provat ändrat en hel del inställningar i både wow och windows. Kör med senaste radeondrivrutinerna.

Du får experimentera lite med grafikinställningarna för att försöka få bort så mycket som möjligt. ATI ska ha mindre problem än NVidia med just detta, men det finns där också.

Det finns två varianter, en som är "texture shimmering" som mest beror på Anisotropic Filtering. Googla för att hitta mer info. Den gör så att det ser ut som texturerna flimmrar på vissa avstånd. Man kan experimentera med kvalitetsinställningarna och nivån på AF för att minimera detta.

http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=2278

Citat:

Part of the cause of the shimmering was the fact that all modern ATI and NVIDIA cards have resorted to a less ideal method of distance calculation for anisotropic filtering, which contributes to the shimmering issues we noticed under Half Life 2. With the release of the GeForce 6 series, NVIDIA moved to a method of anisotropic filtering using a weighted manhattan distance calculation, similar to what ATI had been doing for quite a while. The problem with the weighted manhattan distance calculation is that it is much more sensitive to the orientation of a surface in respect to the viewer, which can cause more of these shimmering issues.

http://www.nvnews.net/previews/geforce_6600_gt_agp/page_2.sht...
En bit ner i artikeln
http://www.simhq.com/simhq3/sims/boards/bbs/ultimatebb.php?ub...
Lite mer folk som har problemet i flygsimulatorer

Det andra problemet man kan få är med Antialiasing, att man får krypningar och flimmer i linjer framförallt. Kallas nog "edge aliasing" om du vill googla.

Även där kan man experimentera med AA och kvalitetsinställningarna för att försöka minimera det. Jag har funnit att mitt NVidia kort fungerar bäst med 4xAA i högre upplösningar där krypningar blir minimerat. Prova dig fram och hitta bästa inställningen.

Här är en bild från Philips som visar hur det kan se ut:
http://www.extra.research.philips.com/graphics/
Notera trappan längst bort i animationen. Philips har tydligen en ny metod för att minimera detta, men det är inget som finns på grafikkort än.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet ungefär hur länge final-betan är uppe? Har precis fått tag på ett konto och vill jättegärna testa spelet innan jag köper det.

Problemet är bara att jag åker till Idre idag och inte kommer hem förän på Söndag.. Tror ni servrarna har stängt ner tills dess? Hur länge kommer de vara öppna?

Permalänk
Medlem

chansning, söndag-tisdag. någon gång där stängs de ner

Permalänk
Medlem

Warcraft.nu påstår sig ha fått ett litet insider-tips

Citat:

Hett tips
Måndag, Januari 31, 2005, 15:14, kajan

Vi på warcraft.nu står inte enbart för kvalitet och dagsfärska nyheter utan även för het insider-information i äkta James Bond-stil.

Idag har vi fått in ett hett tips om att World of Warcraft redan finns i åtminstonde en butik (vars namn vi inte nämner p g a inbrottsrisk) i göteborgsområdet. Personen i fråga fick se spelkartongen i butiken där de sa att släppet sker 11:te februari om Fas2 går enligt planerna.

Rykte eller fakta? Avgör själv. Personligen ser jag inte detta som en omöjlighet då själva spelet är lika färdigt som USA-klienten. Det är som sagt det administrativa som drar ut på tiden här i Europa, vilket inte borde hindra butikerna att få in spelen i förtid.

Slutligen, glöm inte att delta i vår tävling där du an vinna ett account till Fas2. Mer information finner ni nyheten nedan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
chansning, söndag-tisdag. någon gång där stängs de ner

Hoppas att det blir Tisdag isåfall.. Så hinner man i alla fall testa det lite..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Är detta gäng "Horde" NPCs eller Players? Jag såg nämligen i en annan stad som man teleporterade sig till genom "huvudstaden" några tauren som kom med ett stort skepp, de dödade mig :p. Kan det vara dessa? (Vet inte hur horde's ser ut, antar att det är orcer eller taurents) .
Om dessa Hordes lyckas döda alla NPCs, går Night Elfs förlorade då? Eller vad innebär det?

En till fråga, Vad ska man göra sen när man utforskat Night elf städerna? Börja leva hoss Human?

Ännu en till: Vart Levlar en hunter lvl 8 bäst?
Tack!

Vilken server lirar du på? Jag och min kompis lirar på 23:an och 2 dagar irad runt kl 20.00 svensk tid så har vi arrangerat RAIDS. Första kvällen(i förrgår) så kom vi bara till Auberdine där dog dom flesta av vakterna, men ett par sprang tillbaka en bit och slaktade några night elves. Sen drog vi tillbaka till crossroads.

Igår startade vi en till raid som startade i crossroads med cirka 60 personer. Denna gången gick vi på stranden i darkshore itsället för att gå på vägen. När vi var en bit ifrån Auberdine så började alla simma i vattnet och ut under den stora bryggan därifrån båten till Darnassus stannar, Längst ut under bryggan tog alla självmord. Sen kutade vi från graveyarden och ställde oss på bryggan rakt ovanför kropparna och ressurectade när båten kom. vi var cirka 20 pers som kom med båten. Sedan sprang vi igenom portalen till Darnassus där de flesta dog av vakterna, men det var bara att spirit hela sig på graveyarden i Dolanar. Vi var rvå personer som sprang upp mot shadowglen, vi hade ressurection sickness så vi fick sitta och vänta en stund innan vi kunde börja attackera. Vi stog där i kanske 30 minuter och slaktade alla som gick på oss. Vi var totalt 5 pers som kom fram. sedan började alliance förstärkningarna utifrån att komma och det kom allt mellan level 5-17. Vi stannade kvar och dödade så många vi kunde sedan så tog vi bara heartstone tillbaka hem till crossroads.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krasharen
Vilken server lirar du på? Jag och min kompis lirar på 23:an och 2 dagar irad runt kl 20.00 svensk tid så har vi arrangerat RAIDS. Första kvällen(i förrgår) så kom vi bara till Auberdine där dog dom flesta av vakterna, men ett par sprang tillbaka en bit och slaktade några night elves. Sen drog vi tillbaka till crossroads.

Igår startade vi en till raid som startade i crossroads med cirka 60 personer. Denna gången gick vi på stranden i darkshore itsället för att gå på vägen. När vi var en bit ifrån Auberdine så började alla simma i vattnet och ut under den stora bryggan därifrån båten till Darnassus stannar, Längst ut under bryggan tog alla självmord. Sen kutade vi från graveyarden och ställde oss på bryggan rakt ovanför kropparna och ressurectade när båten kom. vi var cirka 20 pers som kom med båten. Sedan sprang vi igenom portalen till Darnassus där de flesta dog av vakterna, men det var bara att spirit hela sig på graveyarden i Dolanar. Vi var rvå personer som sprang upp mot shadowglen, vi hade ressurection sickness så vi fick sitta och vänta en stund innan vi kunde börja attackera. Vi stog där i kanske 30 minuter och slaktade alla som gick på oss. Vi var totalt 5 pers som kom fram. sedan började alliance förstärkningarna utifrån att komma och det kom allt mellan level 5-17. Vi stannade kvar och dödade så många vi kunde sedan så tog vi bara heartstone tillbaka hem till crossroads.

hehe fan va najs

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Söker swe ppls på server 6 swe endast guild pm mig kriller eller fanta eller häxdoktor

vi är 50 stycken nu

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 10Kw/10Kwh

Permalänk
Medlem

Orkar nu inte läsa igenom alla trådar, hur kul är det här spelet om man slöspelar lite då och då, kör en del solo, kör lite i grupp och mest koncentrerar sig på icke pvp aspekterna, vill inte fastna i något där man lägger ner minst 4-5 timmar om dagen.

Permalänk
Medlem

Om du inte spelar så ofta, så se till att avsluta spelet i stad eller inn så du får rested state (zzz på porträttet). När man inte spelar så får man xp-bonus och det gör att man får dubbelt så mycket xp ända tills bonusen är slut. Det gör det lite enklare att gå upp i lvl om man inte spelar varje dag.

Om man inte spelar varje dag så kan man ändå joina grupper etc för raids och instances (dungeons) och ha kul utan att vara med i en guild.

Permalänk
Medlem

World of Warcraft

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 10Kw/10Kwh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maharajan
Va tycker ni om min talent build? http://www.wowpm.com/view_profile.html?num=48

Behöver lite kommentarer från mages

Jag kan inte i huvet men se till att du lägger dina tallentpoints så att du får blastwave så fort så möjligt då den är megagrym :).
("100% fire @ lvl 32" == jag)

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

Jo den mössan skulle jag inte säga nej tilll... inte yxan heller för den delen =P

Permalänk
Medlem

Någon här som har Strategy Guiden? Isåfall, är den nått å ha?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Jag kan inte i huvet men se till att du lägger dina tallentpoints så att du får blastwave så fort så möjligt då den är megagrym :).
("100% fire @ lvl 32" == jag)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phungus
Någon här som har Strategy Guiden? Isåfall, är den nått å ha?

Jag har den, och jag kan rekomendera den.. den e rätt skön att ha med sig o läsa alltid lär man sig nått nytt.. sen finns det ju även kartor mm. över hela Aza.

Visa signatur

MSI P67A-C45 | i5 2500k 3.30GHz @ 4.5GHz | Asus GTX 660 TI-DC2 980/6008 @ 1160/6900 | 16384MB Corsair DDR3 | Samsung SSD 830 Series 256GB, WD 1TB

Permalänk
Medlem

Var kan man hitta guiden?

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Andreas Hedlund har gått igenom alla tänkbara mjukvaruproblem. Nu har han kommit fram till hårdvaran.
Modermodemet, själva hjärtat i hårddisken, fungerar inte."
[i]- SAF-tidningen Stockholm, nr 4, 4 juni 1999[/i]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maharajan
Va tycker ni om min talent build? http://www.wowpm.com/view_profile.html?num=48

Behöver lite kommentarer från mages

Fanns inte så många poäng att kommentera.
Tycker du bör satsa på antingen Frost eller Arcane dock om du spelar på PvP.
Frost är grymt mot melee och Arcane mot ranged framförallt även om Explosion är nice mot melee.
Fire är mest PvE imo. Folk kanske har en annan åsikt men jag körde 100% fire tills nyligen då jag var och raidade och såg vilka fördelar arcane gör.
För hägre instancer är AoE väldigt viktigt också och Arc Expl med Instant Cast är otroligt bra för detta.

Givetvis kommer många säga emot mig men, detta var mina 50 cent.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Slutet av betan börjar nog närma sig, igår när jag var ute och questade dök det upp mobs från ingenstans som inte ens tillhörde det området, eller ska det finnas whitebark-trolls i Arathi? var iaf en 5 warriors och en warlock, var på håret att jag fick hela bunten. De dök dessutom upp PRECIS utanför Hammerfall...

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maharajan
Va tycker ni om min talent build? http://www.wowpm.com/view_profile.html?num=48

Behöver lite kommentarer från mages

fire e bäst. använd pyroblast mycket, ass bra. inte vidare bra items för att vara 23 mage. jag är 22 och har emberstone staff (19,7 dps) och 8 intelect 5 spirit, 5 stanima fick i deathmines.

Visa signatur

Gnom mage lvl 24 (sammyfreak) euro EN beta 11

Permalänk
Medlem

Är ny på WoW men jag spelar som paladin och är level 11. Såg nu han som visa sin mage build, det där med talents? Hur fixar man det? Jag har inte sett något sådant. Kan bara mage har det eller är det jag som missat det totalt??

EDIT: Lol såg det nu, missat det totalt. Hur får man mer talentpoints??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sammy_freak
fire e bäst. använd pyroblast mycket, ass bra. inte vidare bra items för att vara 23 mage. jag är 22 och har emberstone staff (19,7 dps) och 8 intelect 5 spirit, 5 stanima fick i deathmines.

1: Han är undead så inga deadmines för honom
2: Om du har gjort deadmines varför kör du inte med quest rewarden staff of westfall? http://www.thottbot.com/index.cgi?i=2273

Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Är ny på WoW men jag spelar som paladin och är level 11. Såg nu han som visa sin mage build, det där med talents? Hur fixar man det? Jag har inte sett något sådant. Kan bara mage har det eller är det jag som missat det totalt??

EDIT: Lol såg det nu, missat det totalt. Hur får man mer talentpoints??

du får en varje lvl efter 10

Visa signatur

Durs - Tauren Shaman

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Warcraft.nu påstår sig ha fått ett litet insider-tips

Härligt! Har mer saker som tyder på att det kommer den 11/2, på Blizzards webshop är det en banner längst upp på sidan där det står "Ab 11.02.2005 erhältlich!".

Kan inte tyska, men det står ju iallafall något om 11/2.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nollie
1: Han är undead så inga deadmines för honom

Vid lvl 23 bör man ju kunna köra Wailing Caverns i ett bra party.

Där kan man köra Leaders of the Fang och få en fin stav:
Quest:
http://thottbot.com/index.cgi?q=626
Stav (reward från ovan):
http://thottbot.com/index.cgi?i=2803

Jag fick även denna i WC:
http://thottbot.com/index.cgi?i=7832
Bara Verdan som droppar den, och han kan vara rätt tuff utan en bra Tank.

Permalänk

jag gilar min emberstone staff och hade inte den questen

Visa signatur

Gnom mage lvl 24 (sammyfreak) euro EN beta 11