Permalänk
Medlem

Hej, hjälp med datorn

Nu är det så att jag försöker härda ut i 3 månader till innan jag får en ny dator. Denna dator är 3 år gammal och den har fungerat perfekt i de två första av dessa, mkt billig var den dock :).

Datorn: 2200+ AMD Athlon XP
Geforce 2 Titanium 64 mb
512 Kingston
120 GB western.

Till problemet, jag har tre gedigna fläktar i datorn för tillfället. Dock har jag skruvat loss grafikkortsfläkten för den lät förjävligt, nu är det så att min dator startar om sig själv tämligen ofta och ofta just när jag försöker spela. Så nu är det i princip omöjligt för mig att spela(wc3 tft) och jag har även en jävla massa popups. Åtgärder jag har försökt mig på för att lösa problemen är att köra senaste panda+ad-aware utan framgång + att när den startar om brukar jag alltid känna på graffekortet och moderkortet och det hjar aldrig varit spec ubervarma.

Behöver verkligen hjälp och windows är värdelösa på att ge rapporter för en vanlig användare av datorer. Kan kopiera felmeddelanden när jag får dem igen.

Några förslag?

/mvh icke

Visa signatur

Ragnarok: PowerBook G4 1,5ghz 12", 1280ram, 60GB, BT

Permalänk

datorn kan starta om sig om du får ett system fel.

egenskaper för "den här datorn" -> avancerat -> "start och återställning" ->
där kan du ta bort det om du vill, vet iofs inte om det är ett så bra val.

Visa signatur

AMD 64 Venice 3200+@2,0GHz, Leadtek 6600 GT, 2*512 DDR @ 400MHz, 3dMark 01 16378, 3dMark 03 7980, 3dMark 05 3591

Permalänk
Medlem

Tja, tror nog att i stora drag att det funkar bättre om du sätter på fläkten till GPUn igen, dock inget monster kort du har, men tror nog att den inte pallar att vara stabil utan fläkt iaf.

Visa signatur

AMD64 3500+, MSI K8N Neo2 Platnium/54 939 socket, Dane Elec 2x512 Dualchannel DDR3200, MSI NX6800LE