Permalänk
Inaktiv

Nero för Linux

http://www.nero.com/en/NeroLINUX.html

Lite skärmdumpar:

http://www.nero.com/en/NeroLINUX_Gallery.html

Bäst av allt är att den använder GTK istället för QT

Permalänk
Medlem

Aah, support för debian också minnsan. Gött att se att det inte bara är rpm-distar som har stöd.

Permalänk

Stiligt, det får man ta en närmare titt på...

Visa signatur

Intel Pentium II (Deschutes) som körs i 398 MHz (784 bogomips) Family 6, model 5, stepping 2 512 KB L2 cache, linux-2.6.12-deschutes Debian GNU/Linux
Intel Pentium IV (Prescott) som körs i 3401 MHz (6733.82 bogomips) Family 15, model 4, stepping 1 1024 KB L2 cache, linux-2.6.10-386 Ubuntu GNU/Linux

Permalänk

bra att nero me ger sig in på linux marknaden..

Visa signatur

Firewall 1 och 2: obsd Filserver: fbsd Mediaserver till Atv: debian Testserver: debian Produktionsserver: debian Desktop: os x, svorak

Permalänk
Inaktiv

Ska försöka fixa så att jag kan ta med NeroLinux i min egen dist.

Då behöver jag inte köra KDE eller lägga med kdelibs som jag
hade tänkt för att kunna köra K3B.

Permalänk
Medlem

Nero är ondska. Tacka vet jag Discjuggler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noxxik
Ska försöka fixa så att jag kan ta med NeroLinux i min egen dist.

Det kan nog bli svårt, då Nero för Linux tydligen bara är gratis om man redan äger en fullversion av det...

Permalänk
Medlem

Ohh, sånt här tycker vi om

Permalänk
Medlem

Trevligt - vi diskuterade ju GTK-baserade alternativ till K3B häromdagen (i Gnome 2.10 tråden)

Men tittar man på bilderna så ser man att de använder GTK 1 - skam - GTK 2 ska det ju vara

Permalänk
Medlem

Är det en fullversion som brukar följa med när man köper en cd/dvd brännare för i så fall, så ju det ännu bättre då man inte köper licens till ett program som man ändå inte kan använda.

Permalänk
Medlem

va, så om man hade fullversion för Windows så får man en för Linux med? toppen isf.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Re: Nero för Linux

Citat:

Ursprungligen inskrivet av noxxik
Bäst av allt är att den använder GTK istället för QT

Jaha, vad är det dom är bättre?

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk
Medlem

Jag blev riktigt glad när jag såg det i morse. Tycker inte nått brännarprogram har varit riktigt komplett ännu.
BSD-folket får snart se gryningen och komma över till oss...

Och det funkar inte med OEM versionen man får med till brännare. Så man måste ha en riktig licens.

Citat:

Please note: This offer is not for OEM or Trial version users.
OEM users can Upgrade Now for a special discount offer.

Permalänk

Intressant, men nej tack, det finns redan hur många grafiska brännarapps som helst {k3b, graveman, xcdroast etc.}

Själv nöjer jag mig med burncd.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

nero hade varit jävla fint asså, men betalar fan inte för de när de finns andra bra brännarapps som ex k3b.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Trevligt - vi diskuterade ju GTK-baserade alternativ till K3B häromdagen (i Gnome 2.10 tråden)

Men tittar man på bilderna så ser man att de använder GTK 1 - skam - GTK 2 ska det ju vara

Bumpar den här gamla tråden med information om Nero 3 till linux.

Tycker att det är trevligt av samma anledning som jag gjorde för drygt 2 år sedan - att det är GTK-baserat, numera för GTK 2.

Numera är programmet dessutom identiskt med Windows-versionen.
(för dom som är vana vid det)

K3B är fortfarande det bästa gratis-alternativet, men ett GTK-baserat Nero med möjligheter för HD-DVD och Bluray bränning i Linux kan jag tänka mig att betala 200:- för

NeroLinux

Permalänk
Medlem

Aldrig att jag skulle betala 200 för något så grundläggande som ett brännings program.
k3b är bra står ut med att blanda GTK med QT.

Det är ändå väldigt förvånade (och möjligtvis något glädjande) att det släpper en Linux version undrar hur mycket den kommer och säljas egentligen.
Mer förvånade är att du stödjer 64-bitars typ första proprietära programet som gör det.

Permalänk
Medlem

Hur var det med friheten här då?

Permalänk
Avstängd

Trevligt att Nero kommer in i leken. Välkommen till Linux.

Dock, skulle jag själv inte använda proprietär mjukvara. Usch.

Free open source software for the win! _/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klaar
Hur var det med friheten här då?

Arrrr, proprrrrrietärrrr mjukvarrra.
Nej, ingen frrrrrrihet här inte.

Alternativ: http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Free_CD_writing_softwar...

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Trevligt att Nero kommer in i leken. Välkommen till Linux.

Det här är inte den första versionen av neroLinux.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Förvånansvärt negativa tongångar.

Det är enligt mig mycket positivt att företag konverterar sina kommersiella program till Linux.

Alla program till Linux är ju inte (gratis) open-source, jag använder exempelvis Vuescan regelbundet.

Skulle tycka att det vore klockrent om Adobe konverterade Photoshop till Linux (trots att de antagligen skulle ha samma prissättning som för Windows/Mac)

Då skulle jag ha alternativet att köra Linux i datorn på jobbet istället för Windows/Mac

Visst känner jag till alternativet Gimp (förespråkar det mycket i mitt arbete) men det skulle inte fungera eftersom hela arbetsplatsen kör Photoshop.
(och det finns fortfarande några detaljer Gimp inte klarar av lika bra)

Fler valmöjligheter är bara bättre för oss Linux-entusiaster (nördar...)

Själv har jag saknat ett riktigt bra brännar-program för GTK2 - så jag tycker detta är riktigt bra

Första versionen var dock ingen hit - men nu verkar det klart bättre

Permalänk
Medlem

Det är väl inte så förvånande att det är negativa tongångar? Många här kör GNU/Linux för att vi ser fördelarna med fri mjukvara. Om alla dom som köper det här programmet hade donerat dom pengarna till K3B och framfört sina önskemål om hur man kunde få det att fungera bättre under GNOME skulle det ge så otroligt mycket mer.

Sedan så är det ganska fåfängt att haka upp sig på om något kör GTK eller QT. Du måste bränna otoligt mycket skivor ifall det är så viktigt för dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är väl inte så förvånande att det är negativa tongångar? Många här kör GNU/Linux för att vi ser fördelarna med fri mjukvara. Om alla dom som köper det här programmet hade donerat dom pengarna till K3B och framfört sina önskemål om hur man kunde få det att fungera bättre under GNOME skulle det ge så otroligt mycket mer.

Du får det att låta dåligt att ett företag har konverat sitt program till Linux ?

Ta inte illa vid, men det är som du säger "De har ingenting på vårat område att göra"

Citat:

Sedan så är det ganska fåfängt att haka upp sig på om något kör GTK eller QT. Du måste bränna otoligt mycket skivor ifall det är så viktigt för dig.

Det tar betydligt längre tid att starta K3B under Gnome, samt att det leder till mindre kompatibilitets-problem.

Sedan blir det ju lite snyggare när alla program man kör är GTK2 baserade.

Men, missförstå mig inte - jag tycker att K3B är ett fantastiskt program

Bränner väl 10-20 DVD/CD-skivor i veckan privat under Linux - på mitt arbete gör jag backup av allt mitt arbetsmatrial på DVD: ca 50Gb i veckan.

På arbetet kör jag inte Linux idag, men skulle gärna göra det.

Permalänk
Avstängd

Det är jätte bra att företag portar sina program till Linux. Men så länge det handlar om proprietär mjukvara, så kommer jag antagligen inte köra det.

Man kan väl köra Adobe Photoshop i Wine?
Jo, vore trevligt om de portade det till Linux.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk

tyckte jag läste nånstans att nero linux skulle ha stöd för bränning av blueray samt hd-dvd. Själv föredrar jag alternativ jag kan köra i terminalen.

Visa signatur

Firewall 1 och 2: obsd Filserver: fbsd Mediaserver till Atv: debian Testserver: debian Produktionsserver: debian Desktop: os x, svorak

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metalworker
tyckte jag läste nånstans att nero linux skulle ha stöd för bränning av blueray samt hd-dvd. Själv föredrar jag alternativ jag kan köra i terminalen.

K3b kommer troligtvis få stöd för blueray då K3b använder sig av dvd-rw tools som har stöd för det, hd-dvd borde väll också komma tycker man.

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem

jag tycket om att ni säger linux, när ni igentligen använder GNU/Linux (med x och en fönster hanterare...)

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gego
jag tycket om att ni säger linux, när ni igentligen använder GNU/Linux (med x och en fönster hanterare...)

Det är väl klart att alla vet om det vid det här laget. Folk är bara lata

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox