Permalänk
Medlem

Mplayer "olaglig" ?

Closed for patent infringement

This site has been shut down because of numerous patent violations in MPlayer. The other free software multimedia players are next.

http://www.mplayerhq.hu/homepage/index.html

What de ?

Permalänk

De har inte blivit nerstängda, det är bara en pik mot EU-kommissionens vansinniga beslut om mjukvarupatent.

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Medlem

Visa signatur

"Let the children of Zion be joyful in their King. Let them praise His name in the dance...sing unto God, sing praises to His name; exolt HIM that rideth on the heavens by His name JAH, and rejoice before HIM...sing unto HIM a new song; play skillfully with a loud noise..." Selah!

Permalänk
Medlem

Jo - man kan ju gå vidare till hemsidan i alla fall - så jag misstänkte att det var just det.

Däremot blev jag lite orolig när jag läste "The other free software multimedia players are next"

Personligen har jag inte satt mig in det där med mjukvarupatent - det här kanske blev "väckningen" för mig - att jag borde göra det

Permalänk
Medlem

En mycket smidig kampanj av mplayerskaparna att ge folk en inblick i hur det skulle kunna se ut och att mjukvarupatent drabbar alla.
Tummen upp.

Visa signatur

Min svävare är full av ålar.

Permalänk
Avstängd

Nån som kan insätta en okunnig i om vad detta mjukvarupatensförslaget kommer att innebära?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av forumtrollet
Nån som kan insätta en okunnig i om vad detta mjukvarupatensförslaget kommer att innebära?

Allt du behöver veta står här: http://www.ffii.se/

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

Detta är hemskt, att patentera en ide!
Företag som stämmer andra företag för att tillämpa ideer i stil med att strömma video över internet.

Visa signatur

Intel Pentium II (Deschutes) som körs i 398 MHz (784 bogomips) Family 6, model 5, stepping 2 512 KB L2 cache, linux-2.6.12-deschutes Debian GNU/Linux
Intel Pentium IV (Prescott) som körs i 3401 MHz (6733.82 bogomips) Family 15, model 4, stepping 1 1024 KB L2 cache, linux-2.6.10-386 Ubuntu GNU/Linux

Permalänk
Medlem

Om du inte gillar vad som sker förslår jag att du skriver ett brev till Tomas Bodström och förklarar vad det är som är dåligt på http://www.regeringen.se/pub/road/Classic/article/117/jsp/Ren...

Permalänk
Medlem

Vart är världen på väg?

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Medlem

Snälla - rösta på rätt partier i riksdagsval och EU-val. Jag lade en röst emot mjukvarupatent i senaste EU-valet. Kolla med era partier om de stödjer detta eller inte!

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk

Det skulle ju vara katastrof om de fick igenom lagändringen, bara den som äger flest patent vinner på det och OSS, Open Source skulle inte överleva länge.