Permalänk
Proffsmoddare

Till alla er som har byggloggar!

Som ni kanske har sett så har vi fått en ny avdelning här. Denna avdelning ska användas för era byggloggar. Det råder lite speciella regler där tex att endast trådstartaren kan posta i sin tråd.
Dett a är en liten uppmaning till alla er som har byggloggar att posta om era loggar i den nya avdelningen så att vi får rena fina loggar utan en massa kommentarer. Detta kommer att göra det betydligt trevligare för alla att följa era byggen.

Ta helt enkelt och skapa en ny tråd i nya avdelningen och pasta in alla era updates ifrån er gamla logg till ett enda stort inlägg. Sen kan ni skapa en feedbacktråd här och länka den i slutet av er logg så att alla kommentarer postas där istället för i loggen. När ni postar om en befintlig logg så länka bara ut till den gamla loggen.

Exempel:
Ni skapar en ny logg och döper den till Projekt: Toklåda
Skapa då en tråd här i eget bygge som heter tex
Feedbacktråd-Projekt: Toklåda och länka denna i slutet på er logg.

Jag och ett par andra har redan rensat våra loggar och postat om dom. Hoppas att ni andra som redan har loggar orkar göra detsamma så att vi får en riktigt bra bygglogg avdelning.

ps
Jag kanske skriver luddigt och förvirrat men jag har inte fått mitt kaffe än så ni får ha överseende med det

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Hur är tanken med pågående byggloggar som är aktiva under lång tid?
Om man bara editerar sitt första inlägg kommer ju tråden halka längre och längre ner oavsett hur aktuell tråden är.
Ska man istället fylla på med nya postar eftersom? Är det det du menar med speciella regler, att man kan posta flera gånger på raken?

Permalänk
Medlem

Bra idé, men orkar ju inte scrolla igenom 40 sidor för att kolla efter en ynka update.

Permalänk
Medlem

håller med apskaft

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nice
Om man bara editerar sitt första inlägg kommer ju tråden halka längre och längre ner oavsett hur aktuell tråden är.
Ska man istället fylla på med nya postar eftersom? Är det det du menar med speciella regler, att man kan posta flera gånger på raken?

Undrar dessama. Lite seg om det kommer typ 200++ trådar, om man måste sitta och bläddra för att hitta det man söker (och det som är aktuellt)

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nice

Du ska kunna editera topicen med info om Updates (Glömde visst skriva det) Det är en av de saker som skiljer logg delen ifrån övriga forumet. Det jobbas just nu med att få ordning på funktionerna. Om det visar sig att det inte fungerar så bra med endast ett inlägg per tråd så kommer det att ändras. Forumdelen är ju i sin vagga nu så...

Men jag garanterar att det kommer bli bra till slut

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Hmm, hittat ett litet problem med forumdelen.

Jag kan inte posta två ggr i rad i min tråd. Och jag kan inte heller få in fler bilder som det är nu på grund utav de där jäkla bild begränsningen. Som det är nu ligger många av bilderna länkade.

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Medlem

Är det BARA datorlådsmodifikationer som man får göra loggar för? Duger inte något lite större elektronikprojekt eller dyligt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pwnas.
Är det BARA datorlådsmodifikationer som man får göra loggar för? Duger inte något lite större elektronikprojekt eller dyligt?

Undrar detsamma!

Fin och smart idé!

Permalänk
Medlem

Min logg över hårddiskmoddning är inte borttagen, inte heller loggen över drickakylaren, så jag antar att man får ha annat än datorlådor.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker det är bättre om folk slutar skriva en massa om deras projekt som är tex 10,20,50, 80 % klart.
Skriv hela rapporten när det är klart istället. Men men your the boss.

Permalänk
Proffsmoddare

Det jobbas nu på att fixa till de små missar som moddsektionen har i sin vagga. angående antal bilder så kommer det antingen bli en högre gräns för antal bilder eller så ändrar vi så att ni kan posta mer än ett inlägg.
Forumdelen kommer även att byta namn till endast Byggloggar så det är fritt fram att presentera välgjorda loggar på andra byggen än just Chassin, inom rimliga gränser dvs inga "jag ska bygga en en fotpall av sockerbitar och makaroner" trådar

Work in progress trådar är tillåtna och kommer att vara det fortsättningsvis med sålänge det finns bilder. Angående bilderna så ska det inte vara suddiga webcam/mobil bilder utan bra kvalitet så att man slipper gissa vad dom föreställer. Maxbredd på bilderna är 600pixlar.
Det var väl allt jag kunde komma på just nu. Ni får ha lite överseende med småproblemen nu i början men håll ut. Loggavdelningen kommer att bli kanon så småningom det garanterar jag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ett förslag skulle vara att swec skulle hosta alla bilder så man slipper de massa röda kryss...Men så var det ju det där med utrymme...

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk

Så ja ska göra klart mitt projekt HÄR först??
Sen EFTER de göra en tråd i loggen med alla bilder och all info samtidigt??

EDIT: Såg att mina bilder är 640 breda? Är de godkännt eller MÅSTE ja göra dom mindre? (rätt jobbigt!!!!)

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

dj_labbo: så som jag har uppfattat det så får du göra en tråd i byggloggar-delen så länge du har ett påbörjat projekt, dvs inga "jag tänker göra en lådbil om 4 år!" trådar (inte för att jag någonsin sett någon sådan någonstans men ändå), men projektet behöver inte vara helt färdigt.

tar inte så där jättelång tid att förminsta bilderna, väl? om du har photoshop så går det ju på ett kick

Permalänk

Orka! de e 40pixlar för stort!!
Tycker han borde tagit 640 som max då min kamera gör bilderna 640*480 orginal!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!