Permalänk
Medlem

BitTornado+Ubuntu

Installerade BitTornado genom apt-get nyss. Men hur får man det att ladda ner torrenten? Måste jag ha typ Azureus eller någon anna klient för att ladda ner?

Hjälp en ovetande

Visa signatur

"Growing old i mandatory, growing up i optional."

Permalänk

du måste ju ladda ner en .torrent- fil från någon hemsida... sedan se till att den har ändelsen .torrent ... sen öppnar du bara bittornado och bläddrar dig fram till den filen... tada!

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk

btdownloadgui <torrent.file>

Visa signatur

Intel Pentium II (Deschutes) som körs i 398 MHz (784 bogomips) Family 6, model 5, stepping 2 512 KB L2 cache, linux-2.6.12-deschutes Debian GNU/Linux
Intel Pentium IV (Prescott) som körs i 3401 MHz (6733.82 bogomips) Family 15, model 4, stepping 1 1024 KB L2 cache, linux-2.6.10-386 Ubuntu GNU/Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av root_conspiracy

btdownloadgui <torrent.file>

I terminalen eller? Om jag försöker öppna en .torrent fil med btdownloadgui eller btdownloadcurses så händer inte ett piss.

edit: nej, nu är det fixat. tack ändå. Men jag behöver väl inte ha någon port öppen om jag ska ladda ner?

Visa signatur

"Growing old i mandatory, growing up i optional."

Permalänk
Avstängd

Har för mig att det heter btdownloadgui.py, kan ha fel dock.

Visa signatur

Sinnulla oon iso pää