Permalänk
Medlem

Sugen på ny telefon... er åsikt om dessa

Tänkte ta och skaffa en ny telefon nu. Och det finns två alternativ (det ska vara med ett abb, 12 mån, ganska billig månadskostnad)...

Sony Ericsson K700i eller F500i med Vodafone...
F500i betalar man bara 49:-/mån på... och K700i 149:-....

nu är det så att jag vill veta vilken av dessa som är mest prisvärda eller vilken som är bäst... Helt enkelt vill jag veta vilken jag ska ta...

Har en T610 nu som jag är VÄLDIGT trött på... och dessa är de bästa alternativ jag hittat...

kan för övrigt inte ta någon telefon med Telia heller, så om ni vill komma med förslag får det vara vad som helst utom Telia...

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk
Medlem

F500i saknar väl blåtand?

Dessutom är K700 snyggar om jag får tycka. Så om man inte ids vänta på en del nya intressanta modeller som kommer snart så måste det bog bli K700.

Visa signatur

iPhone 5, iPad 3, Macbook Air

Permalänk
Medlem

Jag väntar på K750....

Permalänk

Tjackade en K700i för 1500 spänn häromveckan. Första jag gjorde var att flasha den till senaste firmwaret. Den funkar så sjukt bra.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk

Satsa på något annat, vilken tillverkare som helst förrutom SE.

Visa signatur

Hej!

Permalänk
Medlem

låter inte rätt att f500i saknar blåtand ? :S den är väl nyare än t610 ??

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big Bowser
Satsa på något annat, vilken tillverkare som helst förrutom SE.

Låt mig gissa, du hade en Ericsson GH228(?) för typ 10 år sedan och den var dålig, därför måste dagens alla SonyEricsson suga?

Permalänk
Medlem

Jag skulle väntat på k750i och w800i. Verkar bli två st kickass mobiler.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kottkrig
Jag skulle väntat på k750i och w800i. Verkar bli två st kickass mobiler.

z800i?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Låt mig gissa, du hade en Ericsson GH228(?) för typ 10 år sedan och den var dålig, därför måste dagens alla SonyEricsson suga?

Bowser menar, tror ja, att menysystemet i sony ericsson:en e sketet. Ja tycker likadant.

Nokia smeker sony ericsson. Själv köpte ja en z600 typ en minut efter att den hade kommit. Och jag kan säkert säga tt det va den sämsta telefonen jag nånsin har haft!

Visa signatur

"Is you´re refrigerator running? Because if it is, it´s probably running like you; very homosexually..."-Peter Griffin.

Permalänk
Medlem

Så ni tror att K750 och w800i kommer ligga runt 49:- till 149:- i månadskostnad med VF i ett år? LOL

Visa signatur

Appetite for Destruction

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Låt mig gissa, du hade en Ericsson GH228(?) för typ 10 år sedan och den var dålig, därför måste dagens alla SonyEricsson suga?

Jo, jag ha haft en Ericsson en gång i tiden, men det va för att jag snodde den jävlen.
Allt med SonyEricsson är skit!
* Utformningen
* Menyer
* Knappar
* Ljud
* Display och gränssnitt
* ALLT!

Z600 måste nog vara den sämsta telefonen som någonsin ha gjorts. Där har man tagit med ALLT dåligt som jag skrev ovanför.

Visa signatur

Hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big Bowser
Jo, jag ha haft en Ericsson en gång i tiden, men det va för att jag snodde den jävlen.
Allt med SonyEricsson är skit!
* Utformningen
* Menyer
* Knappar
* Ljud
* Display och gränssnitt
* ALLT!

Z600 måste nog vara den sämsta telefonen som någonsin ha gjorts. Där har man tagit med ALLT dåligt som jag skrev ovanför.

Det måste vara hårt som fjortiskriminell att komma hemsläpandes med en "vuxen" elegant SE-telefeon när man ville ha ett blinkande rymdskepp med knappar placerade på alla telefonens sidor
Bara att sticka ut och råna nån annan....sånt är väl relativt lagligt tyvärr i detta land, framförallt om man är tillräckligt ung.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Jag gillar Sony Ericssons telefoner. Har inte så mycket positivt att säga om Nokia längre dock. Tycker dom är tråkiga och inte riktigt lika innovativa som alla andra tillverkare.

Fast det blir ingen SE telefon med Vodafone abb just nu... är så värdelös mottagning här att Comviq är bättre =/

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha tagit K700 för dom pengarna! Jag har en sånn och det är en riktigt bra telefon!
SE har nog gått förbi Nokia på alla sätt i dagens läge

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk

Man ska supporta svenska företag...

Menysystemet i K700i är inte dåligt. Har man inte skalle nog för att haja det ska man nog köpa en leksakstelefon i nån leksaksaffär istället.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem

Det enda jag märkte på min polares K700 var att joysticken var otroligt trög att använda på K700... ganska jobbigt =/

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big Bowser
Jo, jag ha haft en Ericsson en gång i tiden, men det va för att jag snodde den jävlen.
Allt med SonyEricsson är skit!
* Utformningen
* Menyer
* Knappar
* Ljud
* Display och gränssnitt
* ALLT!

Z600 måste nog vara den sämsta telefonen som någonsin ha gjorts. Där har man tagit med ALLT dåligt som jag skrev ovanför.

Ja det har dem, man kan ju inte göra en telefon utan meny,ljud,knappar som du skrev

förövrigt gör SE riktigt bra mobiler med ENKLA menyer om man inte är knäpp eller nåt

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big Bowser
Jo, jag ha haft en Ericsson en gång i tiden, men det va för att jag snodde den jävlen.
Allt med SonyEricsson är skit!
* Utformningen
* Menyer
* Knappar
* Ljud
* Display och gränssnitt
* ALLT!

Z600 måste nog vara den sämsta telefonen som någonsin ha gjorts. Där har man tagit med ALLT dåligt som jag skrev ovanför.

Vad får dig och tro att vi är intresserade av att du skulle ha snott den?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Kör själv Nokia medans far har en SE. Tycker inte om SE:ns meny och har aldrig tyckt om Ericssons meny. Men det är upp till var och en och tycka vad dom vill. Sen designen på T610 och T630 och lite andra SE telefoner föredrar jag inte heller

Permalänk
Medlem

Jag skulle valt K700:an. Äger en själv och är helt nöjd, ett av mina bäst köp i prylväg. Har två kompisar som har k500:an och den duger ju den också. Skillnaden är väl den att den har mindre minne, mindre upplösning/färger och att den saknar bluetooth. Klarar du dig utan detta så kanske k500:an är att föredra ur ett ekonomiskt perspektiv.

Visa signatur

"Kärlek är sådant som växer på träd och ibland trillar ner."
nicklas.gummesson.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nithlon
låter inte rätt att f500i saknar blåtand ? :S den är väl nyare än t610 ??

Det är för att den i dagsläget är en budget telefon, och ganska mycket enklare än de övriga SE telefonerna som släpptes samtidigt som den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk

Vad får dig och tro att vi är intresserade av att du skulle ha snott den?

Han är cool förstår du väl... :rooleyes:

Förövrigt så kommer jag troligtvis att vänta på antingen K750 eller W800, känns som om det äntligen kommer någonting som kombinerar vettig telefon med vettig kamera och i W800 fallet även en bra Mp3 spelare.

Permalänk
Medlem

Ehh, lol men hur vet du att den har bra mp3-spelare?

Visa signatur

Appetite for Destruction

Permalänk
Medlem

Inte mig du frågade men...
För att det är SE. Bara ljudet är likvärdigt med p910i så piskar den det mesta. Och inte fan tror jag att ljudet är sämre

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Avstängd

Ja du 700:an är ju riktigt mycket bättre, men det blir ju tredubbla priset också. Så egentligen kanske det handlar mest om hur mycket pengar du vill lägga ut.

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Inte mig du frågade men...
För att det är SE. Bara ljudet är likvärdigt med p910i så piskar den det mesta. Och inte fan tror jag att ljudet är sämre

Sant, samt att det en Walkman som jag har ganska så bra erfarenheter av, SEs ljud har blivit helt underbart nu på senare tiden.

Permalänk
Medlem

Ska man spela Mp3 på dom ska man INTE köpa dom med Vodafone, deras lurar är spärrade. De spelar inte MP3-filer som saknar DRM-signatur = köpa musik av Vodafone. Dessutom får man betala rätt mycket för Vodafone-låsta lurar om man kollar lite noggrannare. Noll personer som köper Vodafone hos oss så de är på väg ner rejält.

2490:- K700i och 1490:- K500i. Dom priserna kör vi nu. Telialåsta lurar.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
Det måste vara hårt som fjortiskriminell att komma hemsläpandes med en "vuxen" elegant SE-telefeon när man ville ha ett blinkande rymdskepp med knappar placerade på alla telefonens sidor
Bara att sticka ut och råna nån annan....sånt är väl relativt lagligt tyvärr i detta land, framförallt om man är tillräckligt ung.

Det var en [U]Ericsson[/U]. Och tycker du att en Ericsson GH388 från 1996 är en vuxen telefon så ha du inte stora krav på telefoner, men jag förstå det när du skriver elegant SE-telefon.
1996 var jag 15 år. Säg du till dina CS kompisar att det inte är farligt att gå ut efter mörkrets infall, det gäller dig också. Men någon kanske kommer och råna dig på din "eleganta" SE-telefon...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy5547
Man ska supporta svenska företag...

Ska han köpa Neonode då? Eller Kronan?
P.S. Ericsson ägs till hälften av Sony. Därav namnet SONYericcson.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Ja det har dem, man kan ju inte göra en telefon utan meny,ljud,knappar som du skrev

förövrigt gör SE riktigt bra mobiler med ENKLA menyer om man inte är knäpp eller nåt

Ha du personlighetsklyftning?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Vad får dig och tro att vi är intresserade av att du skulle ha snott den?

Jag svarade på GiiX fråga. Du kanske ska ta och läsa lite innan du kommer med dina "smarta" antydanden, men det är väll typiskt en moderator.
Och enda anledningen till att jag haft en Ericsson är just för att jag snodde den. Skulle inte lägga en krona på sånt skit. Och jag snodde den till en annan som ville ha den, jag fick pengar och köpte mig en Nokia 2110.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkAliz
Han är cool förstår du väl... :rooleyes:

Finns inte en enda anledning till att vara cool för att snott en Ericsson telefon. Men det var väll en naturlig kommentar från en gymnasiestuderande som sitter vid dator hela dagarna och inte ha mer vänner än dom digitala i CS clanen han är med i.

Visa signatur

Hej!

Permalänk

Vi pratar om mobiler så KRONAN kan dra. Neonode är för mkt garageverkstad tyvärr. Kommer inte att finnas om nått år är jag säker på.

Och ja - Sony är med i Ericsson - men Ericsson är oxo med i SonyEricsson.
Doh.. Och varför ta det så seriöst? Såg du inte min smiley eller? <-- En smiley till.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem

Jag betalar 150:- för min V800 i 12 månader. Fick ett 256MB duo pro på köpet. Grymt nöjd...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter