Permalänk
Medlem

bästa adsltjänst just nu?

Vi ska just byta isp från comhem och har ännu inte bestämt oss för vilka vi ska testa nu. Priset är inte så viktigt, det viktigaste är att det är stabilt nät och håller hastigheterna. Glocalnet är ju billigt, men jag har läst mycket dåligt om dem. Är telia bästa alternativet?
Bor i Gävle btw

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD3 | Core i5 760, 2,8GHz | 1TB Samsung Spinpoint F3, 2 TB Seagate Barracuda Green
Corsair 8 GB DDR3 1600MHz CL8 | GF GTX 760 | Corsair VX 550w | Win 10 64-bit
laptop: Samsung 730U3E

Permalänk
Medlem

Telai 24mbit...

Permalänk
Medlem

bbb )

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Eurobell kanske kan vara något?

http://www.eurobell.se/

Permalänk
Medlem

Lund stadsnät, om du har turen att bo här nere

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da_Bear
Lund stadsnät, om du har turen att bo här nere

nej det gör jag inte, bor i Gävle som sagt

Eurobell har ingen tjänst här just nu enligt deras hemsida.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD3 | Core i5 760, 2,8GHz | 1TB Samsung Spinpoint F3, 2 TB Seagate Barracuda Green

Permalänk
Medlem

Telia är ditt givna val om inte prisfaktorn är så viktig.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

TELIA är den stabilaste ADSL leverantören i Sverige.

Permalänk
Medlem

enligt alltombredband.com bredbands undersökning så har Örkelljunga adsl fått bäst betyg följt av Adamo adsl och sedan Vattenfall adsl på tredje plats.

Telia och bbb finns inte med på topp 5 listan...

(Hur undersökningen har gått till vet jag inte)

Permalänk
Medlem

Telia ADSL

Visa signatur

Antec Sonata, TruePower 380w | Intel Pentium 4 Prescott, 3.0 GHz | Kingston 2x512 RAM | WinFast PX6600 TD 128 MB | Audigy 2 ZS | Seagate Barracuda SATA 120GB | NEC ND-3520A

Permalänk
Medlem

Telia... funkar ruggit bra

Permalänk
Medlem

okej tack för svaren

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag vill också slå ett slag för Telia. *slår ett slag*

Permalänk
Medlem

telia adsl

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

Meh, Jag som just från Telia 0,5m ADSL till Glocalnet 8mbit...(strul med modem i starten men blir nog bättre)

Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget 24mibt/s

Visa signatur

Köp INTE DFI moderkort...!

Permalänk
Medlem

Har själv Telia 8 Mbit och det funkar kanon! Lite struligt har det vart precis i början när jag fick det, men ett par telefonsamtal med den utmärkta supporten dom har så har det löst sig. Har nästan vart uppkopplad i 3 månader nu utan att det har gått ner eller krånglat.

Så min röst faller på Telia, om man vill ha en stabil lina och bra support ifall det skulle krångla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amd_
Så min röst faller på Telia, om man vill ha en stabil lina och bra support ifall det skulle krångla.

Telias support är allt annat än bra.

Visa signatur

Cartman: You seem a little irritable, Kyle. You got some sand in your vagina?
Kyle: There's no sand in my vagina!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xips

Nämn någon annan stor ISP vars support är "bra".

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Har alrig haft några som helst problem med supporten.
Det beror på om man ringer o skriker eller om man ringer och är trevlig vid problem.
Ingen vill hjälpa en sur jävel som bara är jobbig.

Så, jag tycker att supporten hos telia är väldigt bra.. det är förstås min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

1. Man kommer alltid fram.
2. Det händer något, felanmälningar osvosv.
3. Man får bra hjälp och&tips.

Till skillnad från vissa andra ISP:s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viktore
Nämn någon annan stor ISP vars support är "bra".

BBB's fiber-support.
Men vill man ha en stabil lina så är Telia's att föredra såvida man inte kan få fiber.
Men deras support har jag upplevt som väldigt inkompetent.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

BBB's fiber-support.
Men vill man ha en stabil lina så är Telia's att föredra såvida man inte kan få fiber.
Men deras support har jag upplevt som väldigt inkompetent.

Jasså, nu har B2 separat support för lan-kunderna?
Skämt åsido, alla supporters kompetens-nivå kan diskuteras(så även Telias och B2's), men den relevanta skillnaden mellan Telias och, exempelvis Bredbandsbolagets dito är servicen och väntetiderna.
Jag har ringt Telia support flertalet gånger då det varit runt 7-80 pers i kö före - men jag har aldrig, aldrig behövt vänta i mer än en kvart för att få att komma fram.

Visa signatur

N/A

Permalänk

Telias telefonsupport är det värsta jag varit med om. Kan ge ett exempel när min kompis telia 0,5mbit inte hade fungerat på 2 månader. Han hade ringt telia några gånger och de sa att de visst såg att hans modem fanns där men inte fungerade det. Efter några samtal börjar de hävda att det är fel på hans router och dator (routern testad av mig). Det värsta här är att de säger åt honom att prova att "avinstallera grafikkortet" (?!) varpå min polaren konstigt nog _totallackar_ på dem. Efter det telefonsamtalet fungerade allt väl igen. Han har dock inte haft problem efter det och ´jag har aldrig haft problem med själva internettjänsten så jag rekommenderar telia varmt, dock inte den okunniga supporten.

Permalänk
Medlem

"Den okunniga supporten"
Det är ju olika, support överlag är extremt okunnig, men jag tycker telias har fungerat bättre än dom flesta andra.

Hur korkade saker dom än kan komma med...

"Ja, helt plötslgit idag så fick min router inte ip från er längre"
"Prova att avisntallera ditt virusskydd"

öööhhhhhh, logiskt...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Digital Driver
Telias telefonsupport är det värsta jag varit med om. Kan ge ett exempel när min kompis telia 0,5mbit inte hade fungerat på 2 månader. Han hade ringt telia några gånger och de sa att de visst såg att hans modem fanns där men inte fungerade det. Efter några samtal börjar de hävda att det är fel på hans router och dator (routern testad av mig). Det värsta här är att de säger åt honom att prova att "avinstallera grafikkortet" (?!) varpå min polaren konstigt nog _totallackar_ på dem. Efter det telefonsamtalet fungerade allt väl igen. Han har dock inte haft problem efter det och ´jag har aldrig haft problem med själva internettjänsten så jag rekommenderar telia varmt, dock inte den okunniga supporten.

Dom på telias support såg nog att det var synk mellan "station" och modemet hemma hos din kompis. Dom checkade nog också så att det inte var något strul med iputdelningen från deras håll. Isf äre rätt vanligt att felet sitter på andra sidan (t.ex. i routern, eller i nätverkskortet om man nu int har router).

Är lite nyfiken om dom la en felanmälan på det efter han toklackat... eller om det löste sig av sig själv (läs: fel hos honom )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viktore
Jasså, nu har B2 separat support för lan-kunderna?
Skämt åsido, alla supporters kompetens-nivå kan diskuteras(så även Telias och B2's), men den relevanta skillnaden mellan Telias och, exempelvis Bredbandsbolagets dito är servicen och väntetiderna.
Jag har ringt Telia support flertalet gånger då det varit runt 7-80 pers i kö före - men jag har aldrig, aldrig behövt vänta i mer än en kvart för att få att komma fram.

Ja de har separat support för fiber- resp. bredband via telefonjacket.
Vänta i en kvart för att komma fram låter länge, själv har jag bara behövt vänta ca 3-5 min.
Men jag instämmer i det du säger gällande kompetens-nivån.

Fast nu är det lite off topic här.
Nu var det ju inte själva supporten som han/hon ville ha reda på, utan mer om vilken lina som är stabilast.
Så då hamnar min röst på Felia, trots den kassa supporten och de höga priserna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej, B2s support är inte den minsta separerad, i alla fall inte för en månad sedan. Ringde 1 gång för att felanmäla mitt internet (lan) ringde senare samma dag och felanmälde polarens (adsl) samma person tog emot anmälan!