Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Gäst

har läst att council member har störst chans att tappa bra runor (20-33) i hell, tog min sorc o skulle döda dom, då var så klar ett par cold imune

får väll fortsätta med saggiga countess runs tyvärr med lightning sorc :/

Permalänk

Jag har endast spelat singleplayer sedan 1.10 kom ut. Jag tycker att det låter som det finns jätte mycket olika saker i ladder "versionen". Så jag har ingen koll på alla förkortningar som MF och sådanna. Så om någon skulle kunna skriva upp dom, tack.

Permalänk
Medlem

mf = magic find tror jag

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

jag håller på installera d2 nu, ska börja spela igen. undrar om någon har lust att skänka lite bra start-saker till pala eller sorc. skulle vara nice..

Permalänk

heh, funderar på att göra en ny fighting sorc nu så jag kanske börgar lite smått igen :).

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Ingen som har en IK-armor som ligger och skräpar? har hela setet utom just armorn och folk har ju såna okkerpriser på dom. (softcore ladder)

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk

Har kommit en bit nu med min första javazon. Lightning fury. DAMN IT! Men det upptäckte väl de flesta av er för 7 javazoner sedan förstås

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe
Ingen som har en IK-armor som ligger och skräpar? har hela setet utom just armorn och folk har ju såna okkerpriser på dom. (softcore ladder)

beror kanske på att det inte är ett av de itemsen som droppar oftast:D

ok ja jag kör också med en javazon nu och hon kickar baal på hell:D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
ok ja jag kör också med en javazon nu och hon kickar baal på hell:D

Hehe, kan tänka mig det. Jag förnedrade just Baal på normal. Hans minions gick åt i ett nafs och han själv var som att trampa ner en liten myra. Han är så söt när han försöker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Hehe, kan tänka mig det. Jag förnedrade just Baal på normal. Hans minions gick åt i ett nafs och han själv var som att trampa ner en liten myra. Han är så söt när han försöker.

jo med charged strike e inget som inte är lightning immune så hårt direkt:D. tyvär e mina items under all kritik så jag har lite att jobba på fortfarande. tur man har en lvl 90 sorc som kan hitta lite grejer:D. min javazon e lvl 83 nu tror jag så skilsen börjar bli maxade

Permalänk
Medlem

me3 (H)

Visa signatur

§

Permalänk
Medlem

Leveltips till andreasdr: ställ dig på trappan framför baal och släng iväg en näve spjut precis när hans minions kommer. Går dock inte att jämföra med hur extremt mycket neklare han blir på nightmare (mycket exp) Har inte kommit förbi act tre på hell ännu så jag vet inte hur han är där...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sture
Leveltips till andreasdr: ställ dig på trappan framför baal och släng iväg en näve spjut precis när hans minions kommer. Går dock inte att jämföra med hur extremt mycket neklare han blir på nightmare (mycket exp) Har inte kommit förbi act tre på hell ännu så jag vet inte hur han är där...

Jo jag hivar för fullt. De där skeleton magesarna som alltid tar extrem tid att få död på med barbaren (decrepify kombinerat med freeze, då vinner man inga maraton precis) går på mindre än en sekund. Så jävla gött

Permalänk
Medlem

jag undrar om man går säker mot dupes om man tradar 2 st runer av typen lägre än man vill ha och sen transmutar dem i cuben så man får den man vill ha? det är liksom inte så roligt när itemen försviner efter några dagar:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
jag undrar om man går säker mot dupes om man tradar 2 st runer av typen lägre än man vill ha och sen transmutar dem i cuben så man får den man vill ha? det är liksom inte så roligt när itemen försviner efter några dagar:(

Savitt jag vet kan inte dupade saker forsvinna om man transmutar i kuben, men kamelbarn har nog battre koll pa det dar an jag.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

ujujuj igår gjorde jag något jag hoppas jag aldrig lyckas med igen råkade nämligen ta bort min lvl 72 amazon...råka trycka på "yes" ist för "no" när jag råkat klicka på delete,...någon annan som har något "fint" misstag o bjuda på ?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Medlem

När man var ny på b.net så gick man ju självklart på alla falska säkerhets meddelande, om tex. att dom ska starta om servrarna så alla gubbar försvinner och var tvungen att skriva account och pass till den för att få gubben skyddad.
Blev av med hela accountet Som tur var så hade jag ju inte spelat så länge men ändå jobbigt att skapa nytt account och nya gubbar.

Även gjort en tabbe när jag skulle byta till mig Eaglehorn, när jag väl fått tag på en med den och inte allt för dyr så byter jag direkt, eftersom bågen var oidentifierad, men jag var ganska så säker på att det var en Eaglehorn men när jag väl ska identifiera den så var det en Cliffkiller. Då blev jag lite sur

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

Level 76 och på god väg uppåt med min Whirlwind assassin :D. Gör för tillfället 3k med ww.

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Avstängd

Jag hade en sorc på 80 för magic find och en assasin på 80 med hela natalya..

Jag gav bort allt på båda gubbarna för två veckor sedan.. sorc hade mycket fina mf saker vill jag lova.. sved att ge bort allt. Fast lika bra. Spelade aldrig och bättre att någon annan får grejorna än att det försvinner om jag glömmer att logga in..

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Level 94 och på god väg uppåt med min charged amazon :D. Gör för tillfället 8k med CS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darker
Level 94 och på god väg uppåt med min charged amazon :D. Gör för tillfället 8k med CS.

ORKA. man får ju ingen xp efter lvl 87 och ännu mindre när man når 90. så du kan inte få någon xp alls nu. såvida du inte använder en bot tycker jag synd om dig:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
ORKA. man får ju ingen xp efter lvl 87 och ännu mindre när man når 90. så du kan inte få någon xp alls nu. såvida du inte använder en bot tycker jag synd om dig:D

Jodå man får EXP efter lvl 87 också bara det att det börjar gå lite smått segt. Men nej jag kör inget bot och planerar inte att göra det i heller. Legit är det som gäller

på min Level får man ca 650 000 Exp på ett fullt baalrun. Så visst det är segt men man får dela upp det många runs per dag. Att få sista slaget på många fiender och ha EXP shrine hjälper bra.

Allt handlar om tålamod och det hjälper bra att överleva så länge som möjligt. (skulle du dö måste du plocka upp liket).

Permalänk
Medlem

Det är ingen som råkar ha ett vanligt crystal sword med fyra sockets? Har lite smågrejer och runor om ni vill ha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sture
Det är ingen som råkar ha ett vanligt crystal sword med fyra sockets? Har lite smågrejer och runor om ni vill ha

Spirit ?

Skulle också behöva ett 4-sockat svärd el sköld.. nån som har?

Permalänk
Medlem

jag har nog minnst ett 4 sockat broadsword om nån vill ha
skicka ett pm om ni är intreserade

Permalänk

Tjenare!
Jag har tänkt börja lira D2, men är det någon idé och börja nu. Jag har aldrig lirat det i mitt liv. Borde jag börja med något annat?, eller är det så jävla kul så man kan börja med spelet nu?.
Hoppas ni fattar vad jag menar.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Tjenare!
Jag har tänkt börja lira D2, men är det någon idé och börja nu. Jag har aldrig lirat det i mitt liv. Borde jag börja med något annat?, eller är det så jävla kul så man kan börja med spelet nu?.
Hoppas ni fattar vad jag menar.

ska du börja lira d2 är det krav att spela online på closed bnet. samt expansion självklart

Permalänk
Medlem

Lanbonden: Jag såg att du skrev men min shiftknapp verkar ha muppat sig så jag kunde inte svara. Hittade nyss ett eget svärd så jag behöver inte ditt men tack ändå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sture
Lanbonden: Jag såg att du skrev men min shiftknapp verkar ha muppat sig så jag kunde inte svara. Hittade nyss ett eget svärd så jag behöver inte ditt men tack ändå

ok. jag har fortfarande ett 4sockat svärd som nån kan få.
hmm en någon snabb gå in på andyrun1//lol och hämta ett quehegans wisdom. anlednigen till deta är att jag blev avstängd i 30 min för att jag bytte char för ofta när jag mula