Permalänk
Medlem

Fönstermod av hårddisk, guide.

Jag vet att det redan finns hundratals guider på internet, men det finns saker man saknar i dom.
Sen har flera personer frågat mig hur jag gör.
Så jag satte ihop en egen guide.

Guiden är på engelska för att fungera internationellt.
Förstasidan är totalt 1MB bilder med 4,3 MB till som är klickbara, inget för 56k alltså.

http://hd.ghlargh.com

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk

Det är kul att fönstermodda hårddiskar, bra att du gjort en guide med så andra kan försöka

Visa signatur

Kan inget om mycket

Permalänk
Medlem

Bra Gjort Ghlargh

EDIT: synd att den inte funka :/

EDIT2: den funkar.

EDIT3: skummade igenom den, lysande

Visa signatur

[color="blue"]DET HETER CCFL, INTE NEON[/color].Neon är en ädelgas och används inte i en DATOR.
Har du försökt att söka? :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zWeaX
Bra Gjort Ghlargh

EDIT: synd att den inte funka :/

va? funkar inte guiden?

Disken funkar skitbra, är en enda skadad sektor på den, och jag tror jag fick den för att jag missade skruven i mitten på armnavet.

har disken till att se på film från nu, ska köra den till allt jag tittar på i några veckor för att se så den funkar ordentligt innan jag börjar modda resten, jag köpte 10st.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghlargh
va? funkar inte guiden?

Disken funkar skitbra, är en enda skadad sektor på den, och jag tror jag fick den för att jag missade skruven i mitten på armnavet.

har disken till att se på film från nu, ska köra den till allt jag tittar på i några veckor för att se så den funkar ordentligt innan jag börjar modda resten, jag köpte 10st.

menade länken..

Visa signatur

[color="blue"]DET HETER CCFL, INTE NEON[/color].Neon är en ädelgas och används inte i en DATOR.
Har du försökt att söka? :)

Permalänk
Medlem

skit fint Ghlargh! Ska prova själv. Kan man få en bild av dej med den Första Värds Krigs Gas Mask?

Permalänk
Medlem

Bra och informativ guide! Mycket välskrivet. Bra gjort!

Permalänk
Avstängd

precis köpt en 400 gigs seagate.. ska jag våga?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
precis köpt en 400 gigs seagate.. ska jag våga?

Nej, jag har moddat en 40gig och en 80gig, dom är helt förstörda efter ett par dagar, jag skulle inte rekomendera moddning av diskar över 20 gig.

Diskarna funkade perfekt ett par dagar, sen började dom få problem i self check.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghlargh
Nej, jag har moddat en 40gig och en 80gig, dom är helt förstörda efter ett par dagar, jag skulle inte rekomendera moddning av diskar över 20 gig.

Diskarna funkade perfekt ett par dagar, sen började dom få problem i self check.

hehe.. står det de i guiden?

man kan ju iaf ha en fin tavla eller något..

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jojje_c1
hehe.. står det de i guiden?

man kan ju iaf ha en fin tavla eller något..

40giggen hade jag fått och 80giggen började bli nött så den lät så in i helvetet högt att man inte kunde använda den, dessutom hade den missljud.

Har en till 80gig som låter som satan, funderar på att flytta över fönstret och se om den också dör, det är ju inte som om jag vill använda en disk som låter så illa, tror att den är på väg att rasa nämligen.

Jag funderar på att göra en huvudsida med länkar till bilder på fler av mina moddade diskar samt den här guiden.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk

Don't forget ear protection, Dremel copies make a lot of sound

ska vara: Don't forget ear protection, Dremel copies make a lot of noise

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Don't forget ear protection, Dremel copies make a lot of sound

ska vara: Don't forget ear protection, Dremel copies make a lot of noise

dom gör mycket ljud, sen är det upp till individen att avgöra om det är oljud eller bara för högt ljud.

Men eftersom du tjatar ska jag ändra det i nästa version när jag lägger till info om ett par andra sorters diskar.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!