En tävling på skolan- FÖRSTÖRA DATORN!

Permalänk
Medlem

när ni är klara med allt kan ni ju lägga shutdown -s -t 1 i autostart bara för att jävlas lite ( kom inte på något bättre)

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem

min *host host* kompis bytte systemlösenord på en dator i skolan i hopp om att det bara var att skriva in rätt lösenord men icke. när han skulle skriva in lösenordet förblev fältet där man skriver in lösenordet tomt fastän han skrev... vete fan om dom lyckats fixa det än....

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Alltså de flesta flen som nämnts i den här tråden löses ju emd reparera funktionen och/eller enkal ändringar i självklara filer som t.ex boot.ini och regedit.

Sikta in er på såna där elaka saker som att lägga in udda drivrutiner som inte tycker om varandra, gärna två-tre stycken för varje sak. Precis som Psionicist säger så ska det vara små saker som är mer irriterande än direkt förstörande. Att avaktivera specifik hårdvara i BIOS är rätt enkelt att fixa men kan vara ack så irriterande, stäng av den sorts tgb som datorn använder och ge bara den andra gruppen den sorten. Avaktivera alltså USB-tgb stödet och ge dom bara ett sånt. En clear cmos löser problemet men det är irriterande den första starten i varje fall.

Radera vissa .dll filer som t.ex ndis2.dll (har hand om lite nätverks tjofs och är ett helskotta att vara utan). Annars om ni bara vill dryga så kan ni stänga av allt vad antivirus och eller brandväggar heter och sen porrsurfa och notoriskt installera allt den frågar om.

Ta bort hiberfil.sys och pagefile.sys, kan ju helt klart ge vissa problem.

Lägg in drivrutiner på helt felt ställe så att felsökningsverktyg inte hittar dem på standard platser.

Aktivera ALLA windows konstiga varningsfunktioner så att vad som än händer så kommer det upp varningar som man måste trycka på, kombinerat med lite spyware är nog detta ett helskotta.

Kopiera alla drivrutiner och/eller viktiga systemfiler till 5 platser och försök styra om programmen till att söka efter olika .dll:er på alla dessa.

Om ni nu får göra hårdvaru grejor kan ni ju ta loss processorn lite lagom och inte stänga sockeln, sätta floppy kabeln upp-och-ner, ta bort vissa jumprar etc.

Vet inte om något av detta kan fungera men hoppas kan man ju alltid.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Ändra skal från explorer.exe till egenfil.exe och ta bort explorer.exe för säkerhets skull

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

ett annat måste är ju att installera AOL 2000² alltid lika kul att upptäcka massor av onödiga ikoner på skrivbordet.. helst gator och allt såntdär man hittar.. och lite äldre virus, och om dom måste använda samma tangentbord som ni, kan ni skruva isär det och gå lös på ledningarna med en mejsel, lär vara fett irriterande =D (går att använda hjälpmedel-->skärmtangentbord, som dom är inte helt blåsta)

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Ändra skal från explorer.exe till egenfil.exe och ta bort explorer.exe för säkerhets skull

vi ändra shell till paint.exe på min tid

Permalänk
Medlem

ställ in boot on password i bios och ta bort jumprarna från moderkortet som en liten smakstart.

ställ in hårddiskar/cd-spelare på fel master-slaveförhållande.

kortslut kretsar på baksidan av moderkortet.

byt plats på tgb/mus i ps2-portarna (i kombination med pw-boot förstås).

sätt kablarna som är kopplade till start/resetknapparna fel. brukar vara j-ligt jobbigt att pilla dom rätt.

om default i BIOS är att datorn inte startar om processorfläkten har lossnat - se till att den inte får ström.

mjukvarugrejjer överlämnar jag till andra.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk

Stoppa i en metallbit i Agp kontakten, fyll processorn med massor av kylpasta Finns ju massor

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiyoko
ställ in boot on password i bios och ta bort jumprarna från moderkortet som en liten smakstart.

ställ in hårddiskar/cd-spelare på fel master-slaveförhållande.

kortslut kretsar på baksidan av moderkortet.

byt plats på tgb/mus i ps2-portarna (i kombination med pw-boot förstås).

sätt kablarna som är kopplade till start/resetknapparna fel. brukar vara j-ligt jobbigt att pilla dom rätt.

om default i BIOS är att datorn inte startar om processorfläkten har lossnat - se till att den inte får ström.

mjukvarugrejjer överlämnar jag till andra.

Jag vet inte men om det vore jag..
skulle någon lägga in pass på bios så borde väl en clear cmos ligga enklast till hands (om det löser detta? har aldrig provat)
Finns inte JBAT jumpern (dock kommer förmodligen datorn inte starta utan)
så kommer de öppna datorn..

att det saknas jumprar, kablar bortryckta är ju ganska enkelt att se (antar att det inte är helt blåbär som ska lösa uppgiften)...

Och angående kortslutning o annat hårdvaru förstörelse kan ju inte fixas = alltså en omöjlig uppgift,.. Som jag förstod var det en uppgift på skolan?
Annars kan man ju lika gärna slå sönder datorn med en slägga...

@kalle p40

processorn är iofs lite lurigt.. t.ex ta bort kylpasta så proppen går lite lagom varm = random reboots (obs: ej förstöra )

Permalänk
Avstängd

lägg in valfri linuxdist och
dra sedan

#rm -rf /

då funkar inte systemet bra sedan och det går inte så bra att formateer

Visa signatur

AMD64 3000+ S939 Winchester :: 1024mb Corsair Value :: Sapphire 9600xt :: 160gb hdd

Permalänk

Modifiera IDE-kablen till hårddisken genom att öppna kontakten i ena änden och gör så att en eller flera ledare inte har kontakt med själva stiften på kontakten. Sätt ihop igen och montera tillbaka. Ger riktigt oförutsägbara fel Har testat själv på en lektion i felsökning då läraren i slutet utmanade mig och en polare om att göra ett fel han inte kunde hitta. Felmeddelandet vid uppstart tydde på minnena och han lyckades aldrig hitta felet

Permalänk
Medlem

Lossa på tangentbordet

neee men en intressant övning faktiskt, kan ju faktiskt vara nyttigt också.
Jag antar att läraren inte vill att ni öppnar datorn o rycker kablar osv.

Fyll den med spyware/trojaner tycker då jag.
Hade nåt jävla spyware som gjorde nya trojaner/spyware så fort nån av dem börjades ta bort. Kan ju ha det som en förrätt iallfall.

sen fixar ni nån mysigt virus också som varmrätt

och efterrätten kan vara att slänga lite i registret.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storsnusaren
Jag vet inte men om det vore jag..
skulle någon lägga in pass på bios så borde väl en clear cmos ligga enklast till hands (om det löser detta? har aldrig provat)

Jag tror inte det räcker med clear cmos, jag vet inte ens om det är lösbart.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Hedersmedlem

Clear CMOS ska och brukar ta bort BIOS-lösenord.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

man kan också ställa in så att all text i windows är vit, kan vara lite klutigt att ta sig runt. Om inte annat är det jobbigt

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

boot.ini är förjävlig

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Utan att förstöra datorns hårdvara....!

In på www.blackviper.com
Det ska finnas en profil som drar igång alla tjänster som finns i XP.
Sorry sidan nere..
Då blir det till att skapa en egen profil som drar igång alla tjänster.. lägg gärna till egna systemtjänster och annat som finns installerat.

Datorn blir nu sten trög att jobba med. Inga fel syns i systemloggen då detta är windows/systemtjänster tjänster.

Avsluta med att lägga in programet sexgames2.exe sist i startlistan.

Så har du skrämt upp vilken datanörd som helst..!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av satorcodex
Utan att förstöra datorns hårdvara....!

In på www.blackviper.com
Det ska finnas en profil som drar igång alla tjänster som finns i XP.
Sorry sidan nere..
Då blir det till att skapa en egen profil som drar igång alla tjänster.. lägg gärna till egna systemtjänster och annat som finns installerat.

Datorn blir nu sten trög att jobba med. Inga fel syns i systemloggen då detta är windows/systemtjänster tjänster.

Avsluta med att lägga in programet sexgames2.exe sist i startlistan.

Så har du skrämt upp vilken datanörd som helst..!

varför skulle datorn bli "sten trög" för att alla tjänster är igång ?

skulle vara bättre om du stängde av alla istället

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lundhlundh
www.gator.com

Den länken törs man inte klicka på va?

Permalänk
Medlem

Stoppa in CIH-viruset eller nåt.. Någon variant av det viruset kunde väl förstöra bios, om jag inte helt missminner mig.
Alltid mycket svårare att laga en dator när bios är förstört
(Jag har en sådan hemma nu där bios är totalt jävla fucked up. Glömmer inställningar, bootar inte grafikkortet ibland, fryser o.s.v.)
Ni som snackar om att förstöra MBR, plocka bort Windows systemfiler o.s.v, såna saker är ju ändå väldigt lätt att fixa. Bara partionera om hårddisken och formatera om allt och köra en clean install av Windows så är ju det avklarat.

EDIT Bryt av lite kondensatorer från moderkortet eller nåt.. Ger säkert trevliga effekter

EDIT2: Jag såg att det kanske inte är såå ni ska förstöra den (som i Edit1 alltså)

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AeroToad
Överklocka prollen Så att den smälter

Smälter? Har för mig att den imploderar och slocknar ?!

Visa signatur

Intel Pentium 4, 1024Mb DDR, ATi Radeon 9600Pro, IntelliMouse 3.0, fUnc sUrface 1030 .

Permalänk
Medlem

I en operativsystemskurs vi hade så hade vi en övning där vi skrev ett program (i assembler?) som ändrade på en bit i mbr på systemdisken så att den inte gick att läsa ifrån. Programmet sparade vi på en diskett som vi enkelt kunde sätta in i valfri dator och som gjorde hårddisken oanvändbar. På en annan disk hade vi ett program som återställde biten så att hårddisken fungerade. Väldigt kul och intressant övning. Givetvis fick man ställa in datorn på att först boota från diskettstationen (vilket ändrades tillbaka till HD sen). Vet inte om det går att formatera disken så att den fungerar igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rimion
I en operativsystemskurs vi hade så hade vi en övning där vi skrev ett program (i assembler?) som ändrade på en bit i mbr på systemdisken så att den inte gick att läsa ifrån. Programmet sparade vi på en diskett som vi enkelt kunde sätta in i valfri dator och som gjorde hårddisken oanvändbar. På en annan disk hade vi ett program som återställde biten så att hårddisken fungerade. Väldigt kul och intressant övning. Givetvis fick man ställa in datorn på att först boota från diskettstationen (vilket ändrades tillbaka till HD sen). Vet inte om det går att formatera disken så att den fungerar igen.

funkar inte "fdisk /mbr" då?

Permalänk
Medlem

Hmm... "fdisk /mbr" funkar säkert. Vi provade aldrig det. Måste nog ta och leta upp mina gamla anteckningar som ligger på vinden.