döda pixlar på 710t-returnera?

Permalänk

döda pixlar på 710t-returnera?

Fick min samsung 710t till helgen och har en stor röd död pixel nästan mitt i skärmen, en grön åt kanten och en svart död pixel. Väldigt väldigt störande.

Hur stora är mina chanser att kunna byta mot en skärm som faktiskt är duglig? som det är nu så går det ju inte att göra nånting med en stor röd lysande prick i mitten av skärmen

era förslag? bite the dust eller?

Visa signatur

STATIONÄR - Asus A7N8X - AMD Barton 2500+ @ 3200+ - 512 DDR 400mhz - Ati 9800SE AIW - Soundblaster 1024 live

BÄRBAR - iBook G4 1,2 GHz-768 DDR-60 gb-Blåtand-Airport

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte kunna tänka mig att gå med på en enda död pixel om jag köpte en tft skärm..

har 2 stycken skärmar tft LG, inten en enda med död pixel..

så tillbax med den, stå på dig.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Vart skickar jag den, vart hör jag av mig. Databutiken eller samsung? Vilka rättigheter har jag

Visa signatur

STATIONÄR - Asus A7N8X - AMD Barton 2500+ @ 3200+ - 512 DDR 400mhz - Ati 9800SE AIW - Soundblaster 1024 live

Permalänk
Medlem

Du skall prata me dom du har köpt den av så får dom fixa skärmen till dig.
Sen vet jag inte hur de funkar me tft skärmar.
Men Samsung har innom ctr delen en sån garanti att dom kommer me en ny när dom hämtar den trasiga från dig.
Står just nu still i centarbulten så jag kommer inte ihåg va den grantin heter:)

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk

Du har rätt att lämna tillbaka den på öppet köp garanti.

Men däremot så tror jag att för att byta den utanför öppet köp pga pixlarna så är det en viss % som måste vara söndriga.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3400+ | Corsair Value S.512MB | EPoX EP-8KDA3+ | TAGAN 380W | Tt TSUNAMI SILVER |

Permalänk

Så jag kan returnera den på öppet köp ÄVEN fast jag öppnat boxen och pluggat in skärmen?

köpt från inet.se nån som vet hur dom är att handskas med i sådana här lägen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kTa
Du skall prata me dom du har köpt den av så får dom fixa skärmen till dig.
Sen vet jag inte hur de funkar me tft skärmar.
Men Samsung har innom ctr delen en sån garanti att dom kommer me en ny när dom hämtar den trasiga från dig.
Står just nu still i centarbulten så jag kommer inte ihåg va den grantin heter:)

På platsen?

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk

Pixel policy för Samsung:
"Mellan 5 och 10 defekta pixlar per skärm beroende på storlek.
För mer information om Samsungs pixelpolicy, vänligen kontakta Anta Service på telefon 08-594 115 60." Citat från Dustin
Se även:
http://www.dustin.se/PDF/pixelfel/samsung_pixelpolicy.pdf
Tycker det verkar vara en dålig pixel policy från samsung.

Visa signatur

Ordspråk 1: Enklaste sättet att skapa en liten förmögenhet är att börja med en större.
Ordspråk 2: Det är aldrig försent att ge upp.

Permalänk
Medlem

Om du vänder dig till Samsung, så får du den INTE utbytt på garanti, då antalet döda pixlar är färre än vad de anser antalet ska vara för att skärmen ska vara defekt.

Öppet köp är ingen självklarhet enligt konsumentköplagen; det är upp till försäljaren att erbjuda detta. Villkorlen som ev. kan finnas bestämmes då också av försäljaren, (typ, om produkten måste vara oanvänd och om förpackningen måste vara obruten).

DÄREMOT så har man 14 dagars ångerrätt, om köpet inte är gjort på plats; d.v.s. om man gjort köpet via en webbshop eller via postorder.

Villkoret brukar vara att man skickar in skärmen inom 14 dagar från det att man hämtat ut det från posten. Hör efter med försäljaren om hur återbetalning skall ske, och vad du måste bifoga. (Ofta vill de ha en fakturakopia eller dyl).

Permalänk

Du säger att det är en stor röd "pixel" för mig låter det som det är en fläck med flera trasiga pixlar brevid varandra. Hur stor är fläcken?

Visa signatur

XP 2400+, Jetway V6DP, 512 Mb Kingston DDR, Geforce 6800LE

Permalänk

Fick svar från inet.se som skickade mig vidare till ett serviceföretag och så menade de att jag förmodligen skulle få en ny skärm skickad om jag anmälde fallet där, Problemet är att det även där står policyn om 5 pixlar. Och jag vill inte åka på att betala några merkostnader om min skärm inte uppfyller kraven

Så alternativet är att helt enkelt skicka tillbaka skärmen och hävda distansköplagen. Funkar det även om jag öppnat och testat skärmen alltså?

och den röda pricken ser inte ut att vara större än den gröna men den lyser nå enormt. Skärmen med röda mulen liksom. HAde klart accepterat mörka döda pixlar framför det här

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag fick min förra veckan en samsung 710T TFT... Upptänkte nu att jag har 2 jätte små vita död pixlar nere vid kanten typ 2 tummar upp i mitten på långsidanl. Inget jag stör mig på ännu, syns bara när skrämsläkaren i gång men kan det bler värre? lr ska jag byta?

Annars så är jag super nöjd med den..

Visa signatur

Athlon 64 3700+ [Zalman CNPS7700-Cu] | ABIT KN8 SLI | 2*1024 MB PC3200 Corsair Value S |XFX GeForce 7900GT 256MB PCI-Express | Antec Sonata II | Telia 24 / 2,5 Mbit | Hyundai L90D+ [inga döda pixlar] |

Permalänk
Medlem

Tråkigt att Samsung fortfarande har problem med pixelfelen, annars är 710T en bra skärm. jag skulle bli galen av en dålig pixel, och att då ha en röd, en grön och en svart är oacceptabelt. Stå på dig så får du säkert en ny, förhoppningsvis utan döda pixlar då

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

det är Anta Service som har hand om samsungs service, det ska tydligen finnas aå att man kan göra en anmälan på deras hemsida.

Permalänk
Medlem

Gaaaah jag har beställt en 172x som väntar på posten. Håll tummarna för mig ! :/

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem

Jag fick min Samsung 710T i förrgår. Då jag också har en rött lysande pixel till vänster om mittpunkten på skärmen funderar jag också på möjligheterna till att få en ny skärm.

Jag plockar upp den här gamla tråden för att höra om det möjligtvis kan vara så att det är lättare att få skärmen utbytt i dagsläget?

Visa signatur

saliga äro de förnäma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nome_Nescio
Pixel policy för Samsung:
"Mellan 5 och 10 defekta pixlar per skärm beroende på storlek.
För mer information om Samsungs pixelpolicy, vänligen kontakta Anta Service på telefon 08-594 115 60." Citat från Dustin
Se även:
http://www.dustin.se/PDF/pixelfel/samsung_pixelpolicy.pdf
Tycker det verkar vara en dålig pixel policy från samsung.

precis dålig pixelgaranti.
du kommer inte kunna få den utbytt du får helt enkelt utnyttja öppet köp.
och köpa en ny. eller så köper du en LG L1740P med 0 döda pixlars garanti som jag gjorde. kostar ungefär lika mkt ca 2800:-

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thex
det är Anta Service som har hand om samsungs service, det ska tydligen finnas aå att man kan göra en anmälan på deras hemsida.

Njae SKVservice är det ju! Eller är det fler?
www.skvservice.se
tel. 08-59441100 fråga efter Pia hon sköter om samsung...... Har varit kanonservice åt mig i alla fall

Visa signatur

ASUS ROG Strix z390-F Gaming__Corsair Vengeance 32GB
Intel i9 9900K+NZXT Z73__Palit 4080 Super
1xM.2 512GB 2xM.2 1TB 2xM.2 2TB+ 2,5TB ssd:er_Corsair HX1000i
LIAN LI O11D XL__Samsung oled G8 34"_ASUS ROG CHAKRAM
Corsair K100 Air_Logitechprylar: G25, Z-4,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av quattromaniac
Njae SKVservice är det ju! Eller är det fler?
www.skvservice.se
tel. 08-59441100 fråga efter Pia hon sköter om samsung...... Har varit kanonservice åt mig i alla fall

jupps Samsung och LG är Skvservice... Skvservice sköte mitt ärende dåligt gällande en samsung 17tums CRT skärm.
3ggr fick jag nya skärmar pga att de andra var defekta som var utbytesenheter. Så till slut fick jag en ny.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av salig
Jag fick min Samsung 710T i förrgår. Då jag också har en rött lysande pixel till vänster om mittpunkten på skärmen funderar jag också på möjligheterna till att få en ny skärm.

Jag plockar upp den här gamla tråden för att höra om det möjligtvis kan vara så att det är lättare att få skärmen utbytt i dagsläget?

Om du har en nyinköpt 710T så omfattas den väl av Samsungs relativt nya 0-pixel-garanti? Detta innebär att du bara behöver kontakta butiken som du köpte den ifrån också får de fixa resten. Notera dock att jag inte är helt säker på om 710T räknas in i den garantin.

Visa signatur

Primary: Intel P4 3,0 GHz | 1 GB DDR(400) | ATi Radeon X800 Pro | 360 GB SATA | Samsung 173P+
Vardagsrum: Intel Core 2 Duo E6300 1,86 GHz | 1 GB DDR2(667) | ATi Radeon X300SE | 250 GB SATA | Samsung SyncMaster 710T (ruskigt tyst)
Laptop (Dell Inspiron 6400): Intel Core Duo T2050 1,60 GHz | 1 GB DDR2(533) | ATi Radeon X1300XT | 60 GB SATA 7200 rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rigge
Gaaaah jag har beställt en 172x som väntar på posten. Håll tummarna för mig ! :/

172x har 100% pixelgaranti, inte en enda får lysa, etc. så du är säker.

Dom skärmar som ingår i 0-pixelfel grantin är 172x, 173p 193p (alla färger)

"From the 1st January 2005 the below models are applied to Zero Bright Pixel warranty
* SyncMaster 172X, 173P, 193P Red, 193P Black, 193P Silver"

Edit:
Efter att ha kollat när du Rigge postade ditt inlägg (2004-12-20), det menar att din skärm inte har samma garanti... hoppas den är felfri.