Permalänk
Medlem

Dator låda!

Har suttit med sketchup nu nån da och tetsat mih fram och fick det här resultatet:

Vad tycks? fasst vet inte riktigt hur jag ska fåihop det med moderkort och grafikkort... och snälla klaga inte att det är dåligt gjort i sketchup, nybörgare!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

som sagt, du måste nog lista ut nå smart med moderkortet eller göra ett eget....

Permalänk
Medlem

Ser riktigt snyggt ut, men jag kan tyvärr inte komma med några förslag. mATX?

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Rent teoretiskt sätt så kan du ju göra den där i vilken storlek som helst.
Då kan du ju anpassa den till vilket moderkort du vill.

Visa signatur

tutte.

Permalänk
Medlem

Ja jag ska se om man kan lista ut hur moderkortet och grafikkortet ska sitta... och ja moderkortet ska vara mATX. Men om jag inte har hunnit bygga innan nanoITX kommer hit till sverige så kan det nog bli det, och då blir det en bra mcyket mindre låda

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Alltså hur i hela friden skulle grafikkortet kunna sitta ÖVER i/o-plåten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blirren
Alltså hur i hela friden skulle grafikkortet kunna sitta ÖVER i/o-plåten?

Ja du det vet jag knappt själv hur det skulle kunna sitta där Men som sagt, jag ska lista ut hur det ska sitta...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk

Du kanske borde lägga till en 120mm fläkt till annars fint

Permalänk
Medlem

Vore det inte enklare att utgå från de mått som moder & grafikkortet har och sen bygga lådan runt det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vidar
Vore det inte enklare att utgå från de mått som moder & grafikkortet har och sen bygga lådan runt det?

Ja, som sagt nybörgare på sketchup... Ska fixa sen så att allt stämmer med exakta mått...
Och som TBonnevier så ska jag fixa dit en fläkt till...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB