Permalänk

Bästa överklokningsprogramet?

Jag har kört med AI-Boster som ASUS skickar men det tycker jag inte är specielt bra, vad klockar ni era med och ahr ni tips på bättre program?

Visa signatur

::Joel::
Köp och gör eget snus hos oss på www.snusmajoren.se

Permalänk
Hedersmedlem

Clockgen.
Systool verkar mycket trevligt dock

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk

tack

Visa signatur

::Joel::
Köp och gör eget snus hos oss på www.snusmajoren.se

Permalänk
Medlem

Msi?

Kör bundle annars funkar till viss del med, kanske inte till högre frekvenser men ja prova
Jag snackar alltså om Msi Corecell

Visa signatur

Amd athl 64 3200+ (newca.) ][ 2x 512 kingmax PC3200 ][ PC Radeon 9800 pro 128mb aiw ]

Permalänk

Hmm, någon som vill hjälpa mig =/... först, då jag körde med AI Boster så bara låser det sig så fort jag ändrar CPU hastigheten, både när jag höjjer och sänker... måste rebota datorn om jag försöker.... (gick bra några gånger i början) då bytte jag till Sys tool.... nu går allt bra i det programet tills jag kommer fram till CPU fliken.. trycker jag på den så stänger den och säger att den har gjort en förbjuden åtgärd... allt detta sedan jag ställde upp frekvensen till 244 x 10 vilket inte borde vara några som hällst problem då 236,89 gick utan problem alls och jag tror den klarar mer ändå... tack för svar!

Visa signatur

::Joel::
Köp och gör eget snus hos oss på www.snusmajoren.se