Tja allihopa.
Fick nyss nytt bredband (Gothnet) och en ny router av märket d link 624 någonting. Jag hade en äldre d link innan som man kunde lätt öppna portar på men har försökt sedan igår med att öppna portar utan resultat. Jag har sökt på detta forumet men har bara kommit fram till att det ligger under virtuall server fliken. Så någon som har någon guide på hur man öppnar portar på denna router eller vet hur man gör?
Exempel när jag använder mig av någon bittorrent klient så går det i max 60 kb i sekunden när jag har 10 mbit. Det gick lika snabbt med mitt adsl jag hade innan så i need help dudes.
Hm, vet inte om jag skulle starta en ny tråd för detta men jag har ungefär samma problem.
Skillnaden är att jag har en ALFA-router (testad här på sweclockers) och jag fattar inte hur jag öppnar portar i den. Finns inget på portforward.com och på ALFA's sida har dom ingen support överhuvudtaget, hittade inte ens mail för support.
Skulle glädjas om någon kunde hjälpa! Blir galen här snart...
Jag testade att göra allt som det stod på länkarna i denna tråd men utan resultat. Det ser ut att vara rätt men det verkar som att det inte är det.
Jag har också märkt att routern kan stänga ner nätvärket ibland så jag funderar nog på att byta tillbaks till min gamla som var helt problemfri......
Men den har ju några år på nacken så jag vet inte om brandväggen håller än idag för intrång och skit men det finns säkert någon bra software program man kan fixa också.
Jag tror att problemet är löst nu för det fungerar.
Det ända jag gjorde var en inställning i mitt bittorrent program.
Tack för alla som har hjälpt mig med portarna i alla fall.