Hur gär man BREDA diagonala linjer i PS?

Permalänk
Medlem

Hur gär man BREDA diagonala linjer i PS?

är det nån som kan hjälpa mig att göra bred diagonal linjer i ps? jag vet hur man göera när man har 1 pixel breda linjer. när man skapar ett pattern osv. men om man vill ha kasnke 10-20 pixlar breda linjer, hur gör man då? skapar man ett pattern då oxå?

såhär har jag gjort 1 px bred klinjer: http://gfxschool.com/images/tutorials/photoshop/alieneggscanl...

tack på förhand!

mvh xelar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gör horisontella eller vertikala ränder först genom att göra en lång fylld rektangel på 10-20px som du duplicerar ett antal gånger. Rotera allt 45 grader.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredo
Gör horisontella eller vertikala ränder först genom att göra en lång fylld rektangel på 10-20px som du duplicerar ett antal gånger. Rotera allt 45 grader.

okej tack

är det de enda sättet? lät lite onödigt mycket jobb...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelar
okej tack

är det de enda sättet? lät lite onödigt mycket jobb...

naerå, det lät lite krångligt, gör en ny bild på 3x3 pixlar, fyll 3 av dom diagonalt, markera allt (Ctrl-A) och välj redigera> ange mönster... Sen tar du redigera>Fyll... och väler det nya mönstret du nyss gjort..

EDIT: duktig jag är som inte läser ordentligt... Men har du testat göra samma sak fast större yta? Med mönster alltså..

Permalänk
Medlem

Välj Linjeverktyget, ange "fetlek"... klart.?

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK

naerå, det lät lite krångligt, gör en ny bild på 3x3 pixlar, fyll 3 av dom diagonalt, markera allt (Ctrl-A) och välj redigera> ange mönster... Sen tar du redigera>Fyll... och väler det nya mönstret du nyss gjort..

EDIT: duktig jag är som inte läser ordentligt... Men har du testat göra samma sak fast större yta? Med mönster alltså..

hehehe... jaa men det blev ignet bra... blev liksom hack emellan varje "nytt mönster". e itne hemma nu men kan lägag upp be bild då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asken

fetlek?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gör en ny transparent bild på 80x80px, två svarta horisontella ränder på 20px, rotera hela bilden 45 grader, markera mittenpartiet i nån speciell storlek och gör pattern? Otestat...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asken

Fetlek. Jag har nog inte skrattat mer på åratal.

Permalänk
Medlem