Alla fyndtips från mellandagsrean
Permalänk
Medlem

hur ska jag koppla? hjälp :)

tänkte koppla in en VU mätare till datorn, hur ska jag koppla?

typ 1:

typ 2:

ursäkta dom dåliga bilderna, ville bara spara lite plats ;P

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Som på första bilden. Annars kommer all ström springa igenom mätaren istället för högtalaren.

Permalänk
Medlem

okej, tackar.
ska stoppa en eller två röda lysdiodrar som lyser på glaset också, kan bli ganska snyggt tror jag ;P

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Dina bilder är inte dom tydligaste, men jag tolkar det som att du i bild 1 kopplar den i serie med högtalaren och att i bild 2 är det kopplat parallellt.
Stämmer det så skall du koppla enligt bild 1 om du vill mäta strömmen, och bild 2 om du vill mäta volt (spänning).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gotland
Dina bilder är inte dom tydligaste, men jag tolkar det som att du i bild 1 kopplar den i serie med högtalaren och att i bild 2 är det kopplat parallellt.
Stämmer det så skall du koppla enligt bild 1 om du vill mäta strömmen, och bild 2 om du vill mäta volt (spänning).

ne den första är väl parallellkopplad, den ligger ju över, och den andra i serie.

serie = mäta ström
parallell = mäta volt

http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/bild-ibz.JPG

men vet ej hur det ska vara, vad står VU för?? (menas det voltmätare?) i så falla ska det vara parallellt

Visa signatur

Övriga Ämnen 4-ever
Hjälp till att bevara gammelskogen i Sverige
Reserverar för felstavning, felberäkningar, fel information och andra fel.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: hur ska jag koppla? hjälp :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaWey
ursäkta dom dåliga bilderna, ville bara spara lite plats ;P

Som PNG hade bilderna blivit ännu mindre och samtidigt i perfekt kvalitet.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Tänker på det nästa gång

Visa signatur