Permalänk

Q tec :=)

Hehe när man frågar på swec så är qtec riktit skit.
När man frågar supporten på multitronic så tycker de att det är kanske det bästa som finns.

Läs och LÄR!
"Av 800 psu så har bara 7 gått sönder"

"När du pratar om "överspecsade" så referer du nog till att de som de flesta andre PSU tillverkera inte använder sig av "Real Power" begrebet/definitionen - men av "peaking" level. Och detta är också felaktigt - men när de flesta gör det så tvingas dom som inte gör det att gå med också. "

" Jag vet inte om du fick nogot på klart av allt detta. Hur som hälst tycker jag uttifrån de erfaringar som jag har gjort att där inte kan vära problem vid att rekommandera Qtec till dom som önsker en stabil, driftsäcker och till priset hyfsat power supply. Vi har faktisk som tidigera skrevat så få garantier."

Observera att det är ganska mychet felstavat :=)

Alltså är qtec bra nät agg eller dåliga?

Visa signatur
Permalänk

DÅLIGT!:D

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | ECS Elitegroup K8HT | 1024 mb PC3200 TwinMOS | Point Of View GeForce 6600GT | 2x Samsung Spinpoint | Chieftec Mesh Miditower | Tagan 420 | 3DMark 01 19400 | 03 = 9008 | 05 = 3795

Permalänk
Medlem

De är dåliga mot andra agg men men det finns ju sämre.

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

aldrig, på jobbet så är det nog minst 5-10 gånger mer som pajjar...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

G-TEC är ett agg som oftast är över speccat och tappar spänningar känner sj 3 kompis som haft q-tec agg dock så lämmnade alla 3 in sian agg och 2 fick pengar tillbaka eller andra agg mer mellan skilnad och en tog ett nytt dock så funkar de prima..

sätter man mäter agget på hur bra det är finns det flera sätt en del gör det under någon nano sekund o några flera dagar under full last.. sen om de har varit testade på 115 eller 230v är en anan fråga..

DOCK så skulle jag alldrig köpa q-tec

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Och sen om det är multitronic.fi du menar är det väll inte så konstigt då de nästans endast säljer dessa agg.

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk

Okej vad tycker du ja ska skicka tilbaka då ???

Bifogade hela meddelanden för skojs skull

Hej,

Tack för din feed-back.

Låt mig i korthet bemöta dina funderingar kring Qtec PS.

Jag vet inte mycket om vad som är skrevat på Sweclockers om detta.

Vi använder oss av en rad olika tillverkera - om ngn av dom inte lever upp till de krav som vi ställer byttas de utt direkt!
I sakens natur önsker vi inte att sälja grejor som skall på garanti. Detta ger enbart mera problem att oss.

Vad där skrivas i olika forum kan man ju väga som man vill. Mina personliga erfaringar från forums är dock att en del inte vet mycket vad de pratar om. Och dom som vet har mycket fasta åsikter om vad som är gott och vad som inte är.

Vi har solgt över 800 av dessa. Jag kollade på skoj i vårt service system (RMA-system) om hur många som vi har fåt retur/hur många kunder som har kontaktat oss och tyckt där är problem.

Faktum är att vi har 7 st. som har gåt sönder. Ett väldigt lågt ciffer (under 1%) jämfört med att vi pratar om datagrejor. MAO kan jag inte stötta vad som skrivs om denna power.

Qtec har 24 md garanti på deras grejor. Altså mera än tex. HEC som har 12 md. De flesta övriga har som HEC 12 md. garanti. Om de är så bristfälliga som du har läst tror du så att Qtec skulla ge 24 md garanti?

Vi har inte märkt:
- övriga komponenter har gåt sönder som följa av överspänning med använning av Qtec (faktum är att de flesta överspänningsskador kommer från det lokala eldistributionsnättet - altså använning av UPS/överspänningsskyd skulla motverka detta - knappast mäter många om där finns piker i deras elnät?,
- PSU:n har get ojämnspänning,
- PSU som värande högljud (jämfört med andra standard märken har den en låg ljudnivå - ljudnivå:n är under 26db)

När du pratar om "överspecsade" så referer du nog till att de som de flesta andre PSU tillverkera inte använder sig av "Real Power" begrebet/definitionen - men av "peaking" level. Och detta är också felaktigt - men när de flesta gör det så tvingas dom som inte gör det att gå med också.

Jag pratade så sent som i sista vecka med Qtec i Holland om detta.

Qtec är desutom TRUST's OEM brand. Jämfört med andra "no-name" komponenter och tillverkera har jag betydlig störra förtroende för Qtec. Och detta baserar jag inte på vad som skrivs i olika forums - men helt enkelt på hur nivå:n är på klagomål och garantier vi har för dessa produkter. Vi säljar årligen långt över 100.000 produkter så vi har ju data-material att jämföre med.

Vi har 400 watt "true power" på kommande från Trust. Jag har dock inte prisnivå:n för dom, men det bör inte ligga mcket över Qtec's.

Jag vet inte om du fick nogot på klart av allt detta. Hur som hälst tycker jag uttifrån de erfaringar som jag har gjort att där inte kan vära problem vid att rekommandera Qtec till dom som önsker en stabil, driftsäcker och till priset hyfsat power supply. Vi har faktisk som tidigera skrevat så få garantier.

Ifall du inte önsker Qtec är det bara att plokka bort produkten från köpkorgen och sätta en annan med istället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om du kopierat meddelandet rakt av så har du fått svar av någon okunig person. Jag har skickat mail till dem flera gånger och engång frågade jag varför de hade qtec agg jag kommer inte exakt ihåg vad de svarade men de sa att det fanns möjlighet att ta in andra agg.

Vad du svarar är upptill dig.

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk

Okej de bytte ju nätagget "gratis" för att det gamla klappade efter 2 mån.
Antagligen så var det gamla också ett q-tec
Men de skyllde på att jag skulle behöva ha ett 500w nätagg

Kanske man skulle få byta det ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Apropå stavfelen och meningsuppbyggnadsfelen så låter det precis som en person som kommer ifrån norge.

Visa signatur

Epox 8NPA-SLI | Amd64 3000+ (s754)| 1GB | 7800GT
3DMark05 - 8426 | 3DMark06 - 4086

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IsToR
Apropå stavfelen och meningsuppbyggnadsfelen så låter det precis som en person som kommer ifrån norge.

Tror snarare att det är en finne som försöker skriva på venska påket

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Q-tec duger alldeles underbart utmärkt så länge man inte ska överklocka. Det står en riktig värstingdator hemma hos en polare (amd a64x2, 2gb minne, 2x250gb hdd, 2st dvd-rw och ett geforce 6800) som tuffar på stabilt med ett q-tec 350w nätagg.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

nix, jag känner igen det rätt tydligt som en dansk eller en norsk. Förmodligen det första. Detta baserar jag på min pappas (som är dansk) sätt att skriva.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Lite OT

Ser ut som en dansk som försöker skriva på svenska, halva min släkt är dansk så man känner igen de tappra försöken

Qtec har jag idag, både chassi och agg. Skulle aldrig få för mig att rekommendera dem till någon på hela denna planeten.
Högljutt så det visslar om det och usel kvalite.

Visa signatur

Stationär: C2D 6600@2,4 GHz
Bärbar: DELL Vostro 1510
Notebook: Lenovo S10e

Permalänk

Sitter med ett qtec som är skit tyst.. hör det inte alls.. .. och har clockat datorn och har aldrig fått några problem med det...

Visa signatur

|| DFI LanParty UT nForce3 250 Gb || AMD Sempron64 3400+ 2.0 Ghz@4400+ 2.60 Ghz || OCZ EL Dual Channel Gold 2x512Mb PC-3200 || GeForce Ti 4200 Agp 4x 250@444 300@580 || Nätag Q-Tec 500w BigFan || 5x120 Gb Raid 0 = 560 Gb HDD ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erkaa^
Tror snarare att det är en finne som försöker skriva på venska påket

word
men jak stava inte så mycket fel krappen eller?
Suomi FTW!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erkaa^
Tror snarare att det är en finne som försöker skriva på venska påket

Nej nej, jag är själv finne så jag känner igen sådant.. norsk eller dansk är han

Visa signatur

Epox 8NPA-SLI | Amd64 3000+ (s754)| 1GB | 7800GT
3DMark05 - 8426 | 3DMark06 - 4086

Permalänk
Medlem
Permalänk

Japp japp

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Alltså att han menar att Qtec skriver ut peak effekt eftersom "alla andra" gör det är ju bara BS.

Fråga honom efter ett produktblad som visar verkningsgraden på dessa nätdelar.
Vill minnas i en stapel jag sett från anandtech där Qtec 650W kom sist på den delen med endast 22% verkningsgrad och vinnaren låg på ca 80% och de flesta andra deltagare låg mellan 60-75%.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem

q-tec är bajs jämfört med hiper och tagan men för den "vanliga" datoranvändaren som inte vet vad spänning betyder kan de funka alldeles utmärkt. och det faktum att de är billiga säger ju sitt också (LEVE JULSMILEYS)

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Re: Q tec :=)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sajberweb
Vi har faktisk som tidigera skrevat så få garantier."

Ehh, vad menar du ?
Att du var tvungen o lägga dig ner o skreva som aldrig förr för att få ut nått på garantin ?
Om så är fallet tror jag du har blivit sexuellt utnyttjad. LOL J/K

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk

Har själv ett Qtec, ett 400W Dual Fan. Jag tycker faktiskt inte att det är något fel på det. Har inte märkt någon instabilitet, och det driver en A64 3000+ (Winnie), DFI NF4 Ultra-D, 1*Maxtor 200GB SATA, 2*Maxtor 250GB SATA, ATi X700 Pro och 2*Adda 120mm.

Skulle såklart välja ett bättre om jag hade råd vid köptillfället, men det fick bli det, och det hänger med utan problem än så länge.
Men jag har ju läst ett test där dom sågar det helt, så hur bra det är alla gånger vet jag inte.

Men om du har råd, ta ett erkänt bra märke, annars kan du ta Q-tec om du inte ska lasta på allt för mycket på det (12 hd's eller ngt ).
3 diskar och ett standard grafikkort pallar det utan problem iaf.

Permalänk

Oceaner av inte jättebra säger jag

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

I multitronics paket (!!! ) med bla.
Intel 820 - Pentium 4 2.8 Ghz, Dual Core Processor,Radeon X300 PCI Express och sånt trycker de in en Q-tecs 500W i alla multitronic paket... trycker de in en Q-tec.. This sucks!

Visa signatur

A64@2.5@7700CU | 2*1GB Twinmos DC | MSI K8N Neo2 Plat. | MX518 | VX724

Permalänk

Re: Re: Q tec :=)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
Ehh, vad menar du ?
Att du var tvungen o lägga dig ner o skreva som aldrig förr för att få ut nått på garantin ?
Om så är fallet tror jag du har blivit sexuellt utnyttjad. LOL J/K

/Homer_S1

Alltså det stog i mejlet som jag fick från Multitronic.Vem vet vad de menar

Visa signatur