Permalänk
Medlem

Ftp

Jag la upp en fil på en FTP-server. Den råkade börja med mellanslag. Det var ett misstag och nu kan jag inte ta bort den. Mina grafiska FTP-klienter lägger ej märke till mellanslaget och i terminalen så står det att filen inte finns typ. Help me!

Permalänk
Medlem

rm ' fil'

borde väll funka fint
skriv annars vad du har testat dvs hur du skrivigt kommandona

Permalänk
Medlem

451 Error: No such file or directory.
GNOME: Fel "Filen kunde inte hittas" vid borttagning av "blablabla".
gFTP: 451 Error: No such file or directory. (samma som i terminalen alltså.)

Permalänk
Medlem

rm '\ fil'
skulle jag tippa på

Permalänk
Medlem

vänta nu, nu när jag försöker ta bort en annan fil så står det 451 Error: Not a directory. WTF?! är det rm fil om man ska ta bort nåt?
edit: NEEEEEJ DET ÄR DET INTE! jag återkommer strax.
edit2. det är delete ju och det funkade på de andra men inte på den lilla satans filen med ett mellanslag i början.
edit3. jag behöver fortfarande hjälp!

Permalänk
Medlem

Testade du mitt förslag?

Det SKA fungera.

EDIT: hm, utan fnuttar fungerar det, fast då är ju P-As alternativ bättre, vilket också ska funka

Permalänk
Medlem

jag testade

Permalänk
Medlem

du kan inte bara skapa en ny mapp och flytta filen till den och ta bort hela mappen då??
förutsatt att det går att flytta filen, vilket det kanske inte borde göra iom att systemet inte vill veta av filen. men med lite tur så annars så vet jag inte nått annat sätt det ska som Quartus sa funka med de sätt både han och jag skrivigt.

EDIT: kom på en sak, du kan ju alltid installera om. Då torde den väll inte ha vett nog att finnas kvar

Permalänk
Medlem

Om du skriver rm ' och-sen-bara-skriver-början-av-filnamnet-här och sen trycker tab, fylls resten i?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quartus
Om du skriver rm ' och-sen-bara-skriver-början-av-filnamnet-här och sen trycker tab, fylls resten i?

Nej. Inte i min klient. Tyvärr. Men de gör det på andra burken. Fanimej, jag testar tror jag.
edit: nä asså den skiter i mellanslaget liksom.

Permalänk
Medlem

säker på att alla rättigheter också är i sin ordning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-A
säker på att alla rättigheter också är i sin ordning?

ja men nu upptcälte jag att den liksom visade hela filnamnet när jag gjorde det där snesträcket men ändå så säger den att den itne finns. Jag har frågat min ISP om de kan hjälpa mig. Fan vad sjukt detta var... Jag ger upp för ikväll, pallar inte mer. Men imorrn kommer jag igen.
edit: Nu är det lugnt! Min ISP fixade det!
Det var inte lätt, men det gick till slut; tricket var att ange hela "pathen" till filen, då kunde man "quota" blanktecknet!