Frakt datorbutiken.com

Permalänk
Medlem

Frakt datorbutiken.com

Sitter här och ska snart beställa två stycken TFT-skärmar..

När jag lagt den ena i varukorgen står frakten på 99:-. Inte särskilt dyrt. Men jag ska ha 2, så jag lägger en till i varukorgen och då hoppar frakten upp till 299:-!! Det är tamejfan 200% prisökning!
Och man sparar alltså en hundring på att beställa 2 gånger. Datorbutiken tycker jag numera kör med ett jävligt knepigt fraktkostnadsysstem
Jag tyckte det var mycket bättre förut när frakten låg på en viss summa och de hade kodord för gratis frakt (för de människor som ville spara några slantar och slösade det i tid på att hitta kodordet istället )

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

håller med dig...fraktsystemet är nånting de borde fixa.

Permalänk
Medlem

kontakta DB så att dom vet om felet
Annars är det väl bara att du beställer samma skärm 2 gånger

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

De ändrade ju fraktgrejset enligt våra önskemål i en tråd för ett tag sedan. Måste ha blivit något fel vid programmeringen?

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

Beställ 2 gånger bara då..
Eller så beställer du från en annan butik.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

Appråpå frakt:

Beställde därifrån förra veckan och de råkar skicka med företagsfrakt så nu tar det en extra dag :/

datorbutiken.com känns lite oseriösa jämnfört med andra nätbutiker som varit med länge...

Visa signatur

~warez the phuture~

Permalänk
Medlem

De tar 70 kr för PF mot normala 45 kr. De är lite lömska faktiskt...

Jag returnerade en trasig CPU. 10 dagar senare (exakt) fick jag lapp att hämta ut ett paket. Då var det en ny processor, men varför hörde jag inget innan?

Osmidigt.

MrR

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Det är väl ändå Posten som bestämmer fraktkostnader?

Visa signatur

De som inte fick nog med uppmärksamhet som barn, kallas nu ordpoliser.

Permalänk
Medlem

Fraktkostnaden beror nog på vikten och då kan det bli sådär. Ett paket mellan 1-5kg kostar si men ett paket mellan 5-10 behöver nödvändigtvis inte kosta dubbelt så mycket utan kanske lite till.

Permalänk
Medlem

Håller med talande om att deras fraktsystem fortfarande är något osmidigt och dyrt.

Vid min beställning idag på ett moderkort och ett ramminne så gick det på 130kr i frakt, plus _80_ kr i postförskott.
För en privatperson som vill skicka med samma förutsättningar:

Totalpris: 170.00 kr/kolli
Totalpris (exkl moms): 136.00 kr
Grundpris: 120.00 kr
Tillägg
Postförskott: 50.00 kr

Med andra ord är dom bra mycket dyrare än vad det kostar för en privatperson. Nu kan jag givetvis tänka mig att dom vill ha en slant för packning också, men dom borde ha tillräckligt goda avtal med posten för att med lätthet kunna ligga under dessa priser.

Se på JME, där lade jag en beställning som gick på 3 kollin (Chieftec Mesh, fulltowe. Celeron D 320, Logitech lx500), totalt ca 23KG.
Frakt 130kr, PF 25 kr.
Skämms DB!

Permalänk
Medlem

Frakten beror inte bara på vikten, det beror på hur stort paketet är, så att du fick betala 200 för två monitorer är förmodligen för att paketet räknades som "utrymmes skrymmande".

Permalänk
Medlem

MEN Lönt att skriva i en 7 månader gammal tråd för att säga det?!?!?!?! åååh ......

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robe90
MEN Lönt att skriva i en 7 månader gammal tråd för att säga det?!?!?!?! åååh ......

2005-04-12 till 2006-01-21, det är ca nio månader det. Men du har helt rätt i övrigt.

DB har gjort om sitt fraktuträknings-system sen tråden skapades om jag inte har fel.

*tråd låst*

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |