Silent hill filmen..vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Nya trailern utan yahoo reklam:

http://playlist.yahoo.com/makeplaylist.dll?id=1401398&sdm=web...

Ser väldigt bra ut, speciellt i andra hälften av trailern.

Visa signatur

If today was perfect there would be no need for tomorrow.

Permalänk
Medlem

Den ser faktiskt okej ut

Visa signatur

a3gz0r:
"haru haxxa cfg någe för d e fett me options i den såg ja då ja haxxa den för ja int byta efter brorsan spela.. fann typ allt då där e nog svare.... men du ja sejer d.. d e MKT!! saker där ja fatta inte allt men nån kanske kan?!!? ja fick hjelp här me min förut..."

Permalänk
Medlem

Ser grymt bra ut. Gillade verkligen när musiken kom i slutet.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar ihopslagna*

Permalänk

Från trailern att döma, ser det ut som Gans har tagit med scenen från SH2 när man slåss mot PHx2. Då när dom dödar Maria, och sen trycker in spjutet i sin egen skalle.
Är den scenen med, så hoppas jag han har fångat samma atmosfär som från spelet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juggernaut
Från trailern att döma, ser det ut som Gans har tagit med scenen från SH2 när man slåss mot PHx2. Då när dom dödar Maria, och sen trycker in spjutet i sin egen skalle.
Är den scenen med, så hoppas jag han har fångat samma atmosfär som från spelet.

Meeen, jag håller ju på att spela spelet nu.

Edit: Jag tycker inte filmen verkar bli så bra. Verkar vara en effektfilm (med lite b effekter) och halvdåliga skådespelare (t ex den gamla kärringen i lila kläder) som säger löjliga saker. Men hoppas att det bara är trailern som ger fel intryck.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Meeen, jag håller ju på att spela spelet nu.

Edit: Jag tycker inte filmen verkar bli så bra. Verkar vara en effektfilm (med lite b effekter) och halvdåliga skådespelare (t ex den gamla kärringen i lila kläder) som säger löjliga saker. Men hoppas att det bara är trailern som ger fel intryck.

Spela igenom spelen först istället...
Enligt mig så har dom en väldigt bra casting.

Permalänk
Medlem

Waah, "sjuksköterskorna" där i slutet på trailern!

Skulle varit coolt om dom lånade från Silent Hill 2 soundtracket

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem

Filmen ser verkligen bra ut. Enda jag tycker de borde ha gjort är att göra det hela lite mörkare.. alltså bildligt talat. Det hela ser lite för ljust ut.. Men det kan jag nog fixa hemifrån... sänka brightness eller kolla på filmen med solglasögon eller nåt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

mörkare och grynigare bild, som spelen, skulle inte vara fel

Permalänk
Medlem

Tror helt klart att denna film har potential.

Directed by:

Christophe Gans - Tidigare gjort bla Brotherhood of the Wolf.

Writing credits:

Roger Avary - Pulp Fiction, Killing Zoe.
Nicolas Boukhrief

Och två bra skådespelare på det:

Radha Mitchell - Bla Finding Neverland, Man on Fire.
Sean Bean - Boromir i Sagan om ringen, behöver man säga mer?

Med såna regissörer, storywriters, och skådespelare känns det svårt att misslyckas. Det enda som talar emot vore om ingen av ovan nämnda gör sitt jobb i denna film. Men om man ser vad dem tidigare gjort så får man bilden av att det är seriöst folk i görningen.

Ser klart fram emot denna film. Den kan ju knappast bli sämre än House of the Dead. (Uwe Boll)

Permalänk
Medlem

blir bästa filmen!!

Permalänk

Verkar bli riktigt spännande!
Ser fram imot denna

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

Aaah spelet(/n) med världens bästa soundtrack.
Hoppas den blir bra och man slipper den där "B-films-känslan" som så gärna huserar i andra liknande skräckfilmer.

Permalänk
Avstängd

http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/silenthill/hd/

HD-trailer uppe.

Första spel-filmen jag ser fram emot.

Permalänk

med tanke på att det är en spel film så har man deffinitivt inga stora förhoppningar.
tycker att alla spel filmer som har gjorts är totalt misslyckade,så varför skulle inte denna kunna vara ett stort misslyckande den med.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
med tanke på att det är en spel film så har man deffinitivt inga stora förhoppningar.
tycker att alla spel filmer som har gjorts är totalt misslyckade,så varför skulle inte denna kunna vara ett stort misslyckande den med.

Ingen Uwe Boll.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

lite besviken att huvudpersonen är en tjej.. vars är Harry?

Visa signatur

AMD | AMD Phenom 9750 2.4GHz | GA-MA790FX-DS5 | OCZ DDR2 PC6400 cl3 ed. 2048MB | 3870x2 1GB GDDR3 | 500gbx3 hd

Permalänk

Tycker det verkar vara tragiskt.
Att dom ska dra ner ryktet på ännu ett spel genom att skapa ett film så löst så den skulle kunna heta någonting helt annat.
Ska dom göra en film av ett spel ska den följa spelet. Annars är det totalt meningslöst.
Visseligen verkar denna film vara bättre än filmatiseringen av Resident Evil. Fast det säger inte så mycket.

Visa signatur

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Pain Is just another fantacy

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför man ska krångla till det så jävligt bara. Hur svårt kan det vara och bara ta 1:an, 2:an eller 3:an rakt av?

Och sedan stör jag mig alltid på småsaker, som att huvudpersonen är tjej bara för att dumma amerikanare lättare ska kunna relatera till hela mor-dotter grejen. Herregud tänk om det skulle vara en pappa och hans dotter, då är han säkert pedofil eller nåt.
När de snor saker från alla tre spel, vad ska de då göra i uppföljaren? Eller är det då det är dags för manusförfattarens fantasi att flöda fritt?

Men men, det blir kanske nåt bra i slutet än då

Permalänk

Aldrig längtat så mycket till en film. Har alla spelen i serien orginal.

Visa signatur

Styrelseledamot Piratpartiet Östergötland - www.piratpartiet.se

Permalänk
Medlem

när är den svenska premiären?

Permalänk
Medlem

Ska bli sjukt kul att se! Längtar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Fattar inte varför man ska krångla till det så jävligt bara. Hur svårt kan det vara och bara ta 1:an, 2:an eller 3:an rakt av?

Och sedan stör jag mig alltid på småsaker, som att huvudpersonen är tjej bara för att dumma amerikanare lättare ska kunna relatera till hela mor-dotter grejen. Herregud tänk om det skulle vara en pappa och hans dotter, då är han säkert pedofil eller nåt.
När de snor saker från alla tre spel, vad ska de då göra i uppföljaren? Eller är det då det är dags för manusförfattarens fantasi att flöda fritt?

Men men, det blir kanske nåt bra i slutet än då

precis,om dom hade gjort spelfilmerna efter hur själva spelen egentligen är,så skulle varje spelfilm vara fantastiskt bra,men nu ska dom hålla på att dra in en massa konstiga storys,karaktärer,överdrivna fighting scener osv vilket enligt mej förstör både filmen och namnet på spelet.

det där med att det är en tjej i huvudrollen är för att dra mer pupblik...en sexig tjej som är ute och slåss drar mycket publik,släng in lite svett och lite hud i det hela så spelar det ingen roll om filmen har en handling eller ej.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Vänta bara tills Uwe släpper Far Cry:

http://www.imdb.com/title/tt0400426/

Visa signatur

Den som spar han har

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BonBonzon
Vänta bara tills Uwe släpper Far Cry:

http://www.imdb.com/title/tt0400426/

Uh... det kan ju inte bli annat än... någonting... dåligt...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if