Jaws Unleashed - Tugga människor som vithaj

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ·€ra•Ðiaz·
LOL "simmar in i saker", ja dom är för roliga våra vithajar.

Kul att se en fellow haj-intresserad. Skrivit många arbeten om hajar själv samt dykt en del med våra härlia rovdjur i röda havet samt indiska oceanen. Är lite annat när man är 3 meter från en tigerhaj i badbyxor och en hemmagjord harpun. Aldrig blivit tuggad vilket känns stabilt. Dock stuckit mej på en drakfisk och ni som känner till denna fisk kan föreställa er det helvete man genomled. Fy faaaan säger jag bara. Annars finns det bara en haj jag aldrig skulle dyka med... tjurhajen. Elak fan det.

OnTopic. Försöker luska fram om det kan tänkas finnas eller utvecklas multiplayer stöd. Fatta va coolt att jaga i grupp :D. Kan förstå om det ej kommer online servrar med co-op och lite LAN hade ägt.

Ännu ett bevis på att de hoppar:

http://www.livescience.com/images/ig22_whiteshark_kjost2_02.j...

Respekt

http://www.livescience.com/images/ig22_whiteshark_croessler2_...

RESPEKT =/

http://www.livescience.com/images/ig22_whiteshark_kjost1_02.j...

Hoppas man avlivar alla tjuvjägare innan dom utrotar alla vithajar. Fy fan va det suger.

hua,det där är fan min mardröm det,att vara ute oh simma och sen känna nånting som skrapar mot benen mina under vattnet och sen nånting som biter till för att sen dra ner en under ytan*brr*:(
få se om man kan uppleva sin mardröm med det här spelet,fast en omvänd mardröm där det är jag själv som styr mardrömmen:D

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Hört att i runt Amerika brukar man fånga hajar, hugga av deras fenor och sedan kasta i dem i vattnet igen, levande. Det låter förjävligt. :/ Det gör det för att fenorna ska tydligen vara en delikatess i södra USA och Mexiko eller något.

Iaf verkar Tjurhajen inte särskilt trevlig. Världens mest våldsbenägna haj, som dessutom kan simma på grunt sötvatten!

Man borde göra samma sak med dom och slänga i dom i vattnet och se hur länge de klarar sig utan armar och ben! Död åt alla som plågar oskyldiga djur!

Såg för övrigt en film på Discovery channel där ett antal vithajar kalasade på ett valkadaver *mums* *mums* Såg riktigt vidrigt ut, ett ruttet gammalt vallik. Jag har för mig att dom bet i varandra också i ivern att få bita loss ett stort ruttnande späckstycke

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Man borde göra samma sak med dom och slänga i dom i vattnet och se hur länge de klarar sig utan armar och ben! Död åt alla som plågar oskyldiga djur!

Såg för övrigt en film på Discovery channel där ett antal vithajar kalasade på ett valkadaver *mums* *mums* Såg riktigt vidrigt ut, ett ruttet gammalt vallik. Jag har för mig att dom bet i varandra också i ivern att få bita loss ett stort ruttnande späckstycke

Jepp, DÖD åt dem. Snart har vi utrotat alla djurarter utom ålarens och pungödla (subkategorier till människorasen )

Den typen av jakt på hajfenssoppa är förbjuden på nästan alla ställen har jag förmig. Men som vanligt finns det ett antal skit-länder där de styrande inte bryr sig ett piss.

Fan asså, vore en dröm att få åka ner och forska om hajar. Ge mej dessutom en hyffsad månadslön och licens att döda tjuvjägare så drar jag direkt.

Fan att dom inte utvecklar spelet lite mer. Kunde bli som Sims :D. Först ska du hitta ett "gryt". Sen en partner och avla av dej ett par ungar. Dessa ska sedan ha färska människodelar minst 3 ggr per dag. Osså ska du utbilda dem och lära demundvika båtar etc. Sen kan du skaffa vänner (tex bläckfiskar och musslor). Va kul va

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk

Spelet ser ut som något till PSP. Men det borde ju vara kul att tugga sönder folk

Permalänk
Citat:

Fan att dom inte utvecklar spelet lite mer. Kunde bli som Sims :D. Först ska du hitta ett "gryt". Sen en partner och avla av dej ett par ungar. Dessa ska sedan ha färska människodelar minst 3 ggr per dag. Osså ska du utbilda dem och lära demundvika båtar etc. Sen kan du skaffa vänner (tex bläckfiskar och musslor). Va kul va

Eyy jag tror vi har en bra spelidé där! ÄRligt asså, hade lätt köpt ett sånt spel. Man får växa upp som vithajsunge och sedan bli upplärd av föräldrarna. Naturligtvis så skulle det finnas en massa faror när man e liten haj: späckhuggare, delfiner mm Sen när man är stor får man jaga stora blåvalar och liknande med sina föräldrar, eller kanske rent av äta upp föräldrarna

·€ra•Ðiaz· Tycker du ska skicka en sån idé till ett spelbolag Klockrent!

Visa signatur

Rebelution Stick Figure

Permalänk
Medlem

Haha ja den var ganska bra. Man borde också växa långsamt, och inte göra stora hopp som i Fable. Om man äter mycket så växer man något snabbare, likt varelserna i Black and White.

Permalänk
Hedersmedlem

Undervattensspel hade varit något, inte bara detta hajspel utan precis som någon sa i äventyrsstil. Nytänkande!

Jag kan även stryka under att (vit)hajar visst kan hoppa dock så gör dom bara detta på ett eller möjligtvis två ställen på jorden. Exakt vart detta är känner jag inte till men det händer när dom jagar säl som även bevisas av de två föregående bilderna.

Permalänk

det är deras sätt att jaga...dom simmar omkring nere i mörkret med ryggen som kamoflage för att sen när tillfället är rätt,simma upp mot bytet i en fruktansvärd fart(likt en torped),hugga tag i det och hoppa upp ur vattnet pga den höga farten.
så nog händer det rätt så ofta att vithajar hoppar upp ur vattnet och det händer garanterat inte bara på 2 ställen på jorden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Undervattensspel hade varit något, inte bara detta hajspel utan precis som någon sa i äventyrsstil. Nytänkande!

Jag kan även stryka under att (vit)hajar visst kan hoppa dock så gör dom bara detta på ett eller möjligtvis två ställen på jorden. Exakt vart detta är känner jag inte till men det händer när dom jagar säl som även bevisas av de två föregående bilderna.

Händer bara där förhållandena är rätt .. Seal Island runt Australien och det andra stället vet jag inte vars det är!

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
Händer bara där förhållandena är rätt .. Seal Island runt Australien och det andra stället vet jag inte vars det är!

Kapstaden, Sydafrika
Man tror det beror på hur djupt vattnet är. Är det för grunt så kan de inte få upp någon fart, men jag vet inte om det är sant.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure

Permalänk

Har inte läst hela tråden så jag ber om ursäkt om detta är en upprepning, men vad fan skall en haj med dollar till? kolla screensen...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Docksider
Har inte läst hela tråden så jag ber om ursäkt om detta är en upprepning, men vad fan skall en haj med dollar till? kolla screensen...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
hihi, varför får man pengar? (tänker på screenshotsen) hajar brukar väl inte behöva pengar direkt?

Inte säkert att man får pengar utan det kan vara en bounty som sätts upp på en.
Desto mer man mördar desto högre prissumma och därmed fler som vill döda en.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Eyy jag tror vi har en bra spelidé där! ÄRligt asså, hade lätt köpt ett sånt spel. Man får växa upp som vithajsunge och sedan bli upplärd av föräldrarna. Naturligtvis så skulle det finnas en massa faror när man e liten haj: späckhuggare, delfiner mm Sen när man är stor får man jaga stora blåvalar och liknande med sina föräldrar, eller kanske rent av äta upp föräldrarna

·€ra•Ðiaz· Tycker du ska skicka en sån idé till ett spelbolag Klockrent!

Ha ha, ja tack för förtroendet men jag är lite rädd för att bli tvångsintagen på psyk Tror bara det är 1-2% (vi här i denna tråd typ ) av sveriges befolkning som är morbida nog att gilla ett spel vars primära uppdrag är att lemlästa människor. Men visst, jag kan se reklamtexten framför mej:

* Score points by killing alot of people and get a bonus if u mutilate a child or a baby.
* Feed your offspring with bodyparts which contains different amount of nutritians (head=much proteins, much vitamins, leg/arm=much proteins, much fat etc etc)
* Roam free and inflickt terror into the community.
* Paint the sea red by the victims blood.
* Mate with other species and create horrible mutant offspring.

Hade blitt poppis bland föräldrarna, he he

------------------------------------------------------------------------------------------

Tror oxå det är som Lasermannen säger. Tror det har att göra med vattendjup samt vilken föda hajen jagar i det området. Ytnära föda ger detta attackmönster (sälar osv) medans i fiskrika vatten händer det sällan. Men jag kan ha fel.

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie

Fanns ett spel en gång i tiden då man körde runt med en liten gul ubåt under vattnet och skulle göra en massa uppdrag. Men kommer inte ihåg vad fasen spelet hette... så det har funnits tankar om det. kanske mer dyker upp i framtiden..

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk

Ubåt... vem fan vill vara en ubåt? En ubåt sliter inte folk i stycken.

Har väl funnits fler. Va inte Aquanox nåt jäkla undervattensspel? Men att vara en VITHAJ, det e grejor som saknas det.

Oooooh, jag vill spela detta.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Hahha En muterad unge, hälften vithaj, hälften späckhuggare: Späckhaj!

Visa signatur

Rebelution Stick Figure

Permalänk
Medlem

Låter lite som Impossible Creatures.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Fanns ett spel en gång i tiden då man körde runt med en liten gul ubåt under vattnet och skulle göra en massa uppdrag. Men kommer inte ihåg vad fasen spelet hette... så det har funnits tankar om det. kanske mer dyker upp i framtiden..

Aquanox?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Kapstaden är tydligen ett berömt resmål om man gillar vindsurfing, det är alltid mycket folk som surfar där pga bra vindförhållanden.
Jag kan ha fel, men vad jag har hört så är Kapstaden inte bara training grounds för vindsurfare utan även för vithaj...enligt en kompis till mig som visserligen inte har varit där, men planerar att åka dit, så ger den vetskapen en extra dimension i surfandet. Man blir liksom lite snabbare upp på brädan efter en vurpa...

Visa signatur

--| "Snickelidumsnack!" sa vargen... |--

Permalänk

vad jag vet så ska vithajarna vara där där deras favorit byte finns,dvs sälen/sjölejonet.alltså det är vid dom ställena som dom koncentrerar sej vid,sen finns det mycket väl enstöriga vithajar här och där på helt enskilda ställen tror jag,men det är just vid bytes områdena som dom är flest skulle jag tro.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan

Det kommer jag ihåg. Hur skoj som helst!, skulle lätt kunna utvecklas till nåt större. Hette nåt i stil med Sub Quest eller nåt... Skitlänge sen man spelade det. Man var för övrigt nån slags pyssling, så man fick passa sig för burkar och allt möjligt skit som folk på ytan fick för sig att slänga i
Man åkte runt och bärgade mynt och plåtburkar och pärlor och whatnot med nån häftig magnet
Skitkul som sagt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ha ha, ja tack för förtroendet men jag är lite rädd för att bli tvångsintagen på psyk Tror bara det är 1-2% (vi här i denna tråd typ ) av sveriges befolkning som är morbida nog att gilla ett spel vars primära uppdrag är att lemlästa människor. Men visst, jag kan se reklamtexten framför mej:

* Score points by killing alot of people and get a bonus if u mutilate a child or a baby.
* Feed your offspring with bodyparts which contains different amount of nutritians (head=much proteins, much vitamins, leg/arm=much proteins, much fat etc etc)
* Roam free and inflickt terror into the community.
* Paint the sea red by the victims blood.

Hade blitt poppis bland föräldrarna, he he

------------------------------------------------------------------------------------------

Tror oxå det är som Lasermannen säger. Tror det har att göra med vattendjup samt vilken föda hajen jagar i det området. Ytnära föda ger detta attackmönster (sälar osv) medans i fiskrika vatten händer det sällan. Men jag kan ha fel.

där fick man sig ett skratt

Visa signatur
Permalänk

Tackar

En liten request: Medans vi väntar kanske nån som e duktig kan göra ett litet B-hajspel i tex gamemaker Så vi kan öva våra haj-skillz tills det riktiga kommer.

Typ en haj skins och några ppl skins och sen en massa blod.

Jag ska försöka men jag e inte duktig.

Visa signatur

Permalänk

fanns det inte någe flash spel där man var en vithaj som skulle mumsa på en massa dykare?älskade ljudet i det spelet,när hajen tuggade på dom:D

Visa signatur

Permalänk

intressant

nån som vet vilket det är? vill testa

Visa signatur

Permalänk
Medlem

dom har fått vithajen o hoppa utanför usa med.
men deras teori är att det är unghajar som gör dom hoppen .

Permalänk
Medlem

fan va fattigt de ser ut å vara..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
fanns det inte någe flash spel där man var en vithaj som skulle mumsa på en massa dykare?älskade ljudet i det spelet,när hajen tuggade på dom:D

Här är det! Tror jag iallafall:

http://www.t45ol.com/play_us/1434/mad-shark.html

Permalänk

LOL, fan va coolt

1130 hittils

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det var roligt men svårt på laptopen