Polarn tagen för fildelning ? Eller bara nån som luras....
Ja, jag VET att man inte får diskutera fildelning, men eftersom jag inte kommer uppmana till det, så borde det vara ok. Förresten så var det lungt att prata om det i DreamHack-forumdelen.
Nåja, idag när jag kommer till skolan berättar en klasskompis att han fått en varning för fildelning. Jag är dock högst tveksam till om detta är seriöst, kolla mailadressen, samt språket. En hotmail-adress ffs.....
From: securitas-s.s.i.k@hotmail.com
"Subject: Detta är en varning från Securitas S.S.I.K.
Date: Sun, 05 Mar 2006 16:44:23 +0100 >Detta är en varning från Securitas S.S.I.K. i Stockholm.
Vi har kollat igenom din ip logg, och har upptäckt en olaglig filfördelning.
Vi rekomenderar att du lägger ner denna olagliga verksammhet, annars kommer vi att göra det enda rätta och ta kontakt med polisen. En rassia kommer då att utföras om en vecka om du inte lägger ner din olagliga filfördelning.
Detta är en varning från Securitas S.S.I.K. i Stockholm."
From: "peter ******"
Vem fasen jobbar på en söndag ?
Vi mailade då tillbaka och sade att vi ville ha hans telefonnummer...
"Subject: RE: Detta är en varning från Securitas S.S.I.K
Date: Mon, 06 Mar 2006 08:18:37
0100 Hejsan, jag skulle vilja prata med dej genast, maila mig ditt nummer snarast.
Mvh. *kompisens namn*"
Då kommer detta svaret:
Vi har tillräkligt med bevis för att de ska kunna bli åtal mot dig.
Du kommer snart få kontakt med polisen, du får prata mer med dom.
Jag får tyvärr inte lämmna ut personlig information det får ändast polisen göra.
Du har rätt till en advokat.
Mvh. Peter ******"
WTF, ip log, filfördelning, tillräkligt och ändast, det kan bara inte vara en vuxen person som skriver detta eller ? Stavar och skriver som en kratta...