Nyligen installerat Crossfire, fläktproblem?

Permalänk
Medlem

Nyligen installerat Crossfire, fläktproblem?

Tjena,

Har nyss installerat Crossfire med ett PowerColor X1900 CF och ett HIS X1900XTX.

Jag har inte haft några problem alls med kort(en) ännu, men det är en konstig sak som försigår. Det är en fläkt i datorn som låter som en jetplan och jag misstänker att det är mitt PowerColor.

Har installerat drivrutiner och tänkte att det kanske skulle fixa det, men icke.

Edit: Har väldigt svårt för att få igång något spel alls. De jag testat hittils har på något sätt kraschat.

Edit2: Verkar funka fint i 3DMark06 av någon anledning. Fick dryga 8500 poäng där, så prestandan verkar ju finnas där.

Edit3: När jag försöker gå in på Avivo inställningar i CCC så kraschar programmet "MMACEPrev.exe", och får heller inte "flag filmen" att visas utan det är bara ett grått fönster (i CCC).

Permalänk
Medlem

Har du gjort en ominstallation med de nya komponterna?

Hur är det med värmen?

Kan vara något grafikkort som överhettar (tänker då på fläkten).

/Martin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Widde
Har du gjort en ominstallation med de nya komponterna?

Hur är det med värmen?

Kan vara något grafikkort som överhettar (tänker då på fläkten).

/Martin

Ja, jag har ominstallerat drivrutiner för grafikort(en) om det är det du menar (samt skärm)

Kortet idlar 45-50C vilket är lika varmt som innan, när jag bara hade ett grafikkort.

Och fläkten går som ett jetplan *hela tiden*, oavsett vad man gör.

EDIT: Har kikat på http://theinquirer.net/?article=29940 och mitt Hiper 580W är tydligen ett nätagg med 2 rails. Ska man ta och satsa på ett nytt nätagg med *en* bra rail?
Alternativt skaffa ett moderkort med RD580?

Permalänk
Medlem

Har du installerat .net 1.1 eller 2.0? <-Därför jag ogillar CCC -.-

Vilken av korten är det som låter som attan?
Angående nätagg så nej byt inte till ett nätagg med en 12V lina, blir bara högre belastning för den om du bara har en, samt har för mig ATX spec 2.2 säger att ett agg ska ha minst dubbla 12V linor.
Hur har du installerat korten rent fysiskt? Master kortet i den blå sloten och slave i den svarta sloten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unit01
Har du installerat .net 1.1 eller 2.0? <-Därför jag ogillar CCC -.-

Vilken av korten är det som låter som attan?
Angående nätagg så nej byt inte till ett nätagg med en 12V lina, blir bara högre belastning för den om du bara har en, samt har för mig ATX spec 2.2 säger att ett agg ska ha minst dubbla 12V linor.
Hur har du installerat korten rent fysiskt? Master kortet i den blå sloten och slave i den svarta sloten?

Jag har installerat .NET 1.1.

Har nu lokaliserat ljud-problemet, öppnande chassit och märkte att det var mina 2 chassi fläktar.

Har också nyss formaterat och gjort en ominstallation, och grafikortsfläkten dånar fortfarande. Har inte hunnit testa något spel än. Men AVIVO funktionen verkar ju funka nu, vilket den inte gjorde förrut.

Permalänk
Medlem

tanka ati tray tools och mekka ist för CCC ;/

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Har nu stresstestat mina grafikkort med Oblivion och har inte fått en enda krasch, jag antar att formateringen löste det problemet.

Nu har jag dock ett annat litet problem, bilden "skakar" till lite då och då i spel. Har läst om detta på ett annat forum och att de hade löst det med att använda en Analog kabel från skärm till grafikkort istället för Digital. Någon som har någon bättre idé?
Eller det kanske inte så mycket man förlorar på att använda analog? (Sitter på en Samsung SyncMaster 913B)