Kan man använda sitt DirectX9.0 kort till spel som Crysis som bara har stöd för 10

Permalänk

Kan man använda sitt DirectX9.0 kort till spel som Crysis som bara har stöd för 10

Jag ska köpa ett graffe snart och jag undrar ifall jag kommer kunna spela spel som bara stödjer directX10 med mitt DirectX9?

Tror ni det kommer att komma patchar till DirectX9 så att man kan spela typ Crysis som bara tar DirectX10?

För om inte det är så så känns det onödigt att spendera 2200:- på ett kort som inte kan användas när directX10 har premiär.

Permalänk
Medlem

Speltillverkarna vill väl se till att så många som möjligt kan spela deras spel,
så det kommer nog inte vara någon fara än på ett bra tag, tror inte att man går över till DirectX10 helt på länge.
Du kommer inte kunna spela med lika mycket effekter men det kommer säkert att fungera att spela nya spel med DX9-kort.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem

> Crysis som bara tar DirectX10?

Says who? Techdemona har varit på DX9 (single card). Det vore väl bra konstigt om de låste ute 95% av marknaden.

Visa signatur

Digital Equipment 386SX/16MHz | 640KB+4MB minne | 40MB HDD | MS-DOS 6.22/Slackware 7