Permalänk

konstigt chassi

tänkte sätta fönster på mitt chassi men det är ett sånt chassi som man drar av hela chassit typ...

jag tror att plexit kommer att slå emot..

nån som har lyckats med detta jag vill åstakomma

Permalänk

jag förstår inte riktigt??, är det ett chassi där man drar ut sidan lr?, isådanna fall drar man ju inte hela utan bara en bit sen så vinklar man ju ut det ;).annars ha inte såå stort fönster.

Permalänk
Medlem

Min farsas dator hade samma princip som du har. Hela den övre chassidelen hänger med alltså, högersidan, vänstersidan och taket sitter ihop. Det ska dock inte vara någon skillnad att fixa dit ett plexiglas på någon sida utav chassit.

Visa signatur

Antec P180 | Intel C2Q | Corsair 2048mb| Gigabyte GA-P35-DS3 | Albatron 8800GT | Maxtor 200GB, Seagate 500GB, WD MyBook 500GB | 24" Samsung 2493HM
Foto: Nikon D80 18-135 Kit | SB800 | 70-200 VR

Permalänk

jag tänkte mest att plexit kunde bli repigt när man drar ut den

Permalänk

VAR FÖRSIKTIGT
men du kan väll ändå puta ut plexi sidan lite, så den inte tar emot

Permalänk

det kan nog gå
men eftersom man sätter plexit på insidan så kan man nog aldrig känna sig säker igen!!!!!

Permalänk

nej men tästa :P....

Permalänk
Medlem

jag hadde samma problem vet du min lösning?

BYT CHASSI!

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

finns det inte nåt annat sätt..

gillar verkligen det chassit...
men vill gärna ha fönster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av supermanlover
finns det inte nåt annat sätt..

gillar verkligen det chassit...
men vill gärna ha fönster

Sätt fönstret på utsidan av chassit och bygg upp fönstrets tjocklek med spackel, dels så blir det lite ovanligt, sen slipper du förhoppningsvis repor när eller om du avlägsnar plåten. För bästa resultat bör nog hela chassit få sig en omgång färg.

Lycka till.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk

haha .. ja antligen det

Permalänk
Medlem

fixa bild på chassit plz

Permalänk
Medlem

kapa av sidan från taket och fäst den på nåt annat sätt