Alla fyndtips från mellandagsrean

Högsta poäng i harpan

Permalänk

Högsta poäng i harpan

Hur mycket poäng har ni fått som mest?:P

Visa signatur

//Noname

Permalänk
Medlem

Jag har fått 307 harpan

fått 1369 poäng i spindelharpan, lätt nivå ;D

De du

Permalänk

har fått över 16000 flera gånger.. det man ska göra är att använda F2 tills man får ett giv som ser bra ut

Sen högerklicka för att få upp korten. Går riktigt snabbt då, så då stiger poängen avsevärt.

Permalänk
Medlem

9521 efter 5 min spelande...

Visa signatur

[Antec SonataII][Athlon64X2 4400+][MSI K8N Neo4 Platinum][Corsair TWINX2048-3200C2][Gainward 7800GT][2 x WD Caviar SE16 250 GB SATA II][NEC MS 20WGX²][Creative X-fi Platinum] [IBM Thinkpad T43]

Permalänk
Medlem

En månad sedan det skrevs i denna tråd, men känner ändå för att avreagera mig! ;P
Läser i många forum om folk som har rekord på typ 68 sekunder.
Jag har ett personligt rekord på 13385 poäng och 55 sekunder. Detta tycker jag är relativt dåligt i jämförelse med en kompis som ligger på 41 sekunder. Det känns nästintill omöjligt!

För mig är det en självklarhet att spela varena giv tills den går ut/tar stopp, och då självklart med "ta tre".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fjallis
"ta tre".

"..Betala för två."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fjallis
En månad sedan det skrevs i denna tråd, men känner ändå för att avreagera mig! ;P
Läser i många forum om folk som har rekord på typ 68 sekunder.
Jag har ett personligt rekord på 13385 poäng och 55 sekunder. Detta tycker jag är relativt dåligt i jämförelse med en kompis som ligger på 41 sekunder. Det känns nästintill omöjligt!

För mig är det en självklarhet att spela varena giv tills den går ut/tar stopp, och då självklart med "ta tre".

Jag hade en klasskamrat som faktiskt klarade precis under 40 sekunder, ganska många gånger. Han körde jämt på datalektionerna, och alla stog runt och hejade:P. Men det var 38-39 han låg på som bäst.

Visa signatur

Apparently 1 in 5 people in the world are Chinese and there are 5 people in my family, so it must be one of them. It's either my mum or my dad......or maybe my older brother Colin, or my younger brother Ho-Cha-Chu, but I'm pretty sure it's Colin!

Permalänk

vadå rekord eller inte??

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inget om rekort, men jag tror man kan fuska genom att hålla nera ctrl-shift-alt... ;P (det låter en ta ett kort och gå igenom hela leken gång på gång, oavsett inställningar)

Permalänk
Medlem

som med klock, ge print screen på era rekord... jag tror er inte! ska lägga upp mitt strax, ska hitta den först

Edit: här är den; http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/nytt_record_-12405...

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

Du vill kanske klippa ut det pyttelilla harpanfönstret och göra en ny bild från det då det endast är en niondel av hela bilden, som förövrigt tog ett tag att ladda

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Du vill kanske klippa ut det pyttelilla harpanfönstret och göra en ny bild från det då det endast är en niondel av hela bilden, som förövrigt tog ett tag att ladda

äsch, orkar inte hålla på o ändra massor, klippa tar tid alltså men nu har jag bara en länk så ni slipper ladda om ni tror mig med bara ord...

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk

Trevligt att ni tagit upp detta härliga spel här på Sweclockers. Är det någon som ligger på min nivå i harpan? Skulle vara kul att få reda på det. Har mest hört talas om de som ligger runt 40 sek som bäst men vill ju inte skryta men måste iallafall få säga att jag har 23 sekunder på Harpan, Har både Screen och inspelat.

Mina rekord:

23sek @ Harpan Standard Windows 2000/XP (Sverige Rekord :).)

44 sek @ Harpan Vegas 2000/XP (23:e plats i Världen)

39sek @ Harpan Standard 95/98 (3:a i Världen)

(26:a @ Harpan Master, Alltså man räknar ihop tiderna i Harpan vegas, Standard Windows 95/98 och Standard 2000/XP så får man Master Sum).

Någon som vill utmana mig? >_<

Visa signatur

Shuttle SN25P - AMD Athlon 64 3500+ 939 Winchester - ATi Radeon X850XT 256mb PCI-E - Samsung 1024mb RAM - Seagate Barracuda 7200.7rpm 200gb - Seagate Barracuda 7200.7rpm 120gb - BenQ 17" TFT 12ms - Logitech G15 Gaming Keyboard - Logitech G5 Laser Mouse - EverGlide Destrukt KT XL Pad - Icemat Siberia White Headset -

Permalänk
Medlem

ge oss print screen jag vågar inte tro på er... är i förneckelse som det så vackert heter

Visa signatur

Permalänk

Yes, Print kommer, väntar på confirmation mail ifrån upl.silentwhisper.net ;> Har förminskat bilden så jag enbart har harpan fönstret så den ska gå snabbare att ladda sen när den kommer upp.

Visa signatur

Shuttle SN25P - AMD Athlon 64 3500+ 939 Winchester - ATi Radeon X850XT 256mb PCI-E - Samsung 1024mb RAM - Seagate Barracuda 7200.7rpm 200gb - Seagate Barracuda 7200.7rpm 120gb - BenQ 17" TFT 12ms - Logitech G15 Gaming Keyboard - Logitech G5 Laser Mouse - EverGlide Destrukt KT XL Pad - Icemat Siberia White Headset -

Permalänk
Medlem

Vore kul om du kunde lägga upp filmklippet!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Testpilot

data_pata: vad är skillnaden mellan harpan i win XP och win 95/98?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flamur
äsch, orkar inte hålla på o ändra massor, klippa tar tid alltså men nu har jag bara en länk så ni slipper ladda om ni tror mig med bara ord...

Och dessutom fick vi reda på att du har utomordentlig musiksmak

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data_pata
Trevligt att ni tagit upp detta härliga spel här på Sweclockers. Är det någon som ligger på min nivå i harpan? Skulle vara kul att få reda på det. Har mest hört talas om de som ligger runt 40 sek som bäst men vill ju inte skryta men måste iallafall få säga att jag har 23 sekunder på Harpan, Har både Screen och inspelat.

Mina rekord:

23sek @ Harpan Standard Windows 2000/XP (Sverige Rekord :).)

44 sek @ Harpan Vegas 2000/XP (23:e plats i Världen)

39sek @ Harpan Standard 95/98 (3:a i Världen)

(26:a @ Harpan Master, Alltså man räknar ihop tiderna i Harpan vegas, Standard Windows 95/98 och Standard 2000/XP så får man Master Sum).

Någon som vill utmana mig? >_<

Ska bli skoj att se bilder och filmklipp då jag har svårt att tro på dom rekorden

Länka gärna till bilder som innehåller mer än bara harpan fönstret för trovärdighetens skull

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

23sek.......dra den om tomten också.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem

det jag menar, alla som säger med text att dom tagit rekord... det är inte så svårt ge oss bevis... ge oss bevis för att gud finns! ge oss bilder och klipp jag har iaf en bild, dock inget chockerande resultat, men jag är iaf stolt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var väl nere på 38 sekunder som bäst eller något. Och 23 sekunder låter ungefär där rekorden ska ligga. Skriker ni fuskare då ni blir dödade i mp-spel också eller?

Lägg gärna upp video btw.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anCOOL
23sek.......dra den om tomten också.

okej, Det var en gång en tomte (En riktig sådan.. kanske.)
Tomten blev full och loggade in på sweclockers, skrev ett inlägg som var helt osannt om att han hade världsrekordet i sverige på 29 sekunder.

Permalänk
Medlem

Världsrekordet i sverige ....

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

ni får inte skriva mer om det inte är rekord med bilder!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick nyss 14785p på 48 sekunder (Standard Windows 2000/XP, dra ett kort)

Körde helskärm av den anledning att jag vid flera tillfällen råkade trycka på hjälp-menyn i fönsterläge.

Permalänk
Medlem

Jag är grymt imponerad av data_pata om det är som han säger. Skulle vilja se filmen på det hela.

Jag har ju inget "rekord", men mitt personbästa är ju då 55 sekunder med "ta tre".
En bild: http://www.freewebs.com/fjallis/harpan.jpg

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag har sett filmer på folk som spelat på 30 sek eller nåt. Tror absolut det är möjligt med 23 sekunder. Rätt giv är allt.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Ligger på runt 10k tror jag MED LAPTOP!

Visa signatur

easy as Dell

Permalänk

Sådär, nu har jag laddat upp bilden, som ni ser så är det bara harpan fönstret uppe. För att bilden ska vara mindre och snabbare att ladda! Precis som Printscreen säger så handlar det om att få bra giv (Använda F2 tills man själv tycker att man får bra kort är ett Tips)

hunden: Skillnaden mellan Harpan 2000/XP och Harpan 95/98 är att i Windows 2000/XP så kan man högerklicka så åker alla kort som ligger ute på som ska upp till essen ut automatiskt vilket går mycket snabbare. Det kan man tjäna bra mycket tid på om man använder sig av den funktionen vilket jag tror de flesta gör.

Länk till Screenshot.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/Karlsson_23_671_SV...

Visa signatur