Permalänk
Medlem

Cooler for power regulators

Ja som topicen säger, jag ska köpa ett fulltäckande block(vatten) till mitt X1800XT, det jag undrar är om man verkligen måste ha cooler for power regulators med?

Räcker det inte med den som sitter på graffet redan?
Eller kyls den av fläkten som jag tänker ta bort?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

ekwaterblocks.com säljer en heltäckande modell med nån grej som täcker dessa regulators du pratar om. Ska du beställa därifrån kan du ju lika gärna slänga på det tillbehöret.
Annars kan du sätta på ramsinks som säkert kommer kylas fullgott av chassifläktarna.

Visa signatur

/Bob

Permalänk
Medlem

Har enbart en fläkt i chassit och det är nättaggets ena fläkt som pumpar ut luft i systemet för att luften inte ska bli "död" så jag får artefakter och låsningar i mitt vattenkylda system.

Men ok jag beställer hela kitet ;=)

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk

EK brukar sätta dit den samt montera nipplar om du beställer från dom. dunderservice!

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem

Ja man kunde välja om man ville ha det eller inte(kostade hela 4,5 Euro xD )

Men jag köpte det med...

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Skulle du kunna länka sakerna som du ska beställa?
Tycker dessutom att dom har snygga produkter

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...