Permalänk
Medlem

MX1000 Mods

Jag har letat överallt nu känns det som men jag hittar ingen som har försökt sig på att modda en MX1000 mus. Det enda jag har hittat är några som har målat om sina men jag tänkte på lite mer avancerad moddning som dioder och liknande.

Nån som har några tips lr länkar på några sådana arbeten?

Permalänk
Medlem

sökt på metku?

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem

Metku?? ingen sida jag känner till.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Hittade också sidan så men jag har precis gått igenom hela deras galleri för möss och hittade inte en enda MX1000 :-/

Permalänk
Medlem

Men vad är de du har tänkt göra med musen? Bara för att nån mod inte är på en mx1000 så behöver inte det betyda att du inte kan hämta insperation(?) därifrån..

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

=O Wiggge, hur sökte du, kan inte du lära mig o hälften här på Swec hur man söker

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
=O Wiggge, hur sökte du, kan inte du lära mig o hälften här på Swec hur man söker

Det är en mycket svår metod som dom gammla munkarna i tibet lärde min farfars far, sen efter det har de gått i våran familj från genration till genration

Visa signatur

Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk

Jag hade tänkt byta ut dioderna i min MX1000 och lacka om den igen. Ska bara orka skaffa fram dioderna... Den är redan spacklad och omlackerad till helsvart...

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Spacklad?? Vilken del ändrar du med spackel?? Jag håller precis på att måla om mus och laddare, slänger upp lite bilder så snart det är klart...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Excard
Spacklad?? Vilken del ändrar du med spackel?? Jag håller precis på att måla om mus och laddare, slänger upp lite bilder så snart det är klart...

kanske fyller i loggor och skarvar?

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Loggan på min försvann under färgen och dom enda skarvarna jag hittade var mellan alla knapparna och dom kan man väl inte fylla ut??

Permalänk
Testpilot

Tänk på att om ni ska byta ut dioderna som visar batteristatus så är det ytmonterade dioder, varav en dubbelfärgad. Har man inte god lödvana så ska man inte ge sig in på det.

Jag har inte moddat själva musen men i mottagaren/laddaren har jag stoppat in en lysdiod så att den syns i mörkret

Två bilder:

Finns fler och större bilder i mitt galleri: http://kevin.elajt.se/gallery/index.php?folder=./MX1000

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Här är en bild på min nymålade mus.

http://host.jwcinc.net/5345633/mus%20006.jpg

Permalänk

Det sura med att den ena är en dubbeldiod är att den röda delen sitter överst... annars hade man kunnat få "batteriet" att lysa rött
Aja, ska ge mig in på detta när jag skaffat en finare lödkolv.

Ang spacklet så spacklade jag bort "MX-LASER" som hade nötts bort, notera att bäst effekt fås om man tar bort "etiketten" helt för annars kan den röra sig udner och förstöra resultatet (fick gör om mitt pga detta).

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Excard
Här är en bild på min nymålade mus.

http://host.jwcinc.net/5345633/mus%20006.jpg

är den målad med pensel?
ett tipps är att sandpappra bort färgen och spraya ett tunt lager...

Permalänk
Medlem

Hade ingen sprayfärg tillgänglig vid detta tillfället. Märkte också att det är det som jag måste använda vid nästa tillfälle.

*Hunden* Testade precis att sätta in en lysdiod som du hade gjort på din. Hade dock ingen resistor hemma som passade :-/