Telia spottar på sina kunder?
Ja ok kan ju börja med att berätta mitt/vårat helvete med telia:
Vi höll på att bygga ett hus som blev klart vid 22 juni typ.
Morsan ringde 23 maj och sa till telia att vi skulle flytta.
22 juni bor vi i huset och ringer till telia för att fråga vad som händer då telefonen inte funkar.
Telia berättar då att våra uppgifter inte hade blivit inskrivna och att det skulle ta upp till en månad till.
Sen någon gång i juli så kom det hem ett kostnadsförslag som sa att det kommer att kosta 7000kr för att koppla in oss och att det tar en vecka om vi avsäger oss ångerrätten.
Vi godkänner då detta och väntar tills den 26 juli då telia kommer och ska koppla in men de märker då att de måste först gräva för koppla in ledningarna till huset vilket skulle vara gjort. De berättar att de får skriva in detta och vidarbefoga ärendet och att vi helt enkelt får vänta.
2 augusti kommer teknikerna hit och gräver och lägger in kopparkabeln till huset. telefonen fungerar. i fredags ringde jag till supporten och frågade varför jag inte kunde se på telia.se vilken hastighet på bredbandet jag kunde ha, den vänliga killen på supporten berättar att telefoninkopplingen förmodligen var för ny och att han skulle mäta den och ringa upp.
2 min senare ringar han upp och berättar att vi kan ha 24mbit då vi har ungefär samma avstånd som innan och att han ska ändra detta i deras databas så det syns på måndag.
Nu på måndagen ringer jag igen till telia för att höra om det finns något bestämt datum för inkopplingen av bredbandet då de säger 8 dagar efter telefonen har blivit inkopplad.
Jag kommer då till en kille som säger att där var något fel och att det inte hade gått att koppla in bredbandet vilket de förmodligen försökte när kopparkabeln inte var ikopplad då det stod på ett papper att telefon var ikopplad den 26/7. Iaf killen berättar detta och jag frågar vad det är för fel, det kan han inte säga och snackar om att det inte går att säga när jag kommer få bredband utan att det kommer när de kan fixa problemet.
Min polare som hade 24mbit BBB som bor här i närheten blev nergraderad till 2mbit för inte så länge sen, jag tror att det var för att telia ville ha fler 24 portar eller något då folk som bor längre bort än honom kan ha 8mbit och uppåt. Så jag undrar kan de ha gett bort min port som jag haft innan pga jag inte har varit inkopplad? Jag har ju betalt för min port så om de har gett bort den och där inte är fler i stationen
Hur mycket mer skit ska man ta igentligen? Vad ska jag göra?
4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.