http://www.komplett.se/ nere?

Permalänk

http://www.komplett.se/ nere?

Kommer inte in på http://www.komplett.se/ ? Har de bytt adress eller är det underhåll pågång?

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem

Kommer inte heller åt den, vet inte varför den är nere dock men tror det är något problem för underhåll gör man inte vid denna tidpunkt (borde inte iallafall ).

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

Tråkigt. Fortfarande nere. Hade tänkt och kolla kollinr på deras egna sida istället för att Postens inte gav någonting trots att paketet skickades den 7e.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem

Alla deras sidor verkar vara nere.

Kollar mest den irländska butiken www.komplett.ie (bor där), men det visar sig att www.komplett.no (norska huvudsidan), samt svenska www.komplett.se och nederländska sidan www.komplett.nl är nere också. Antagligen en central server som är nere, märkligt att de inte har någon backup. De måste förlora miljoner per dag om servern är nere.

Det är antagligen inte underhåll, då de inte har någon temporär sida som meddelar om driftstoppet.

Visa signatur

Cosbyness is next to Godliness - Robert Jebediah Freeman, A.K.A. Granddad

Permalänk
Medlem

Hmm, går inte att söka på posten.se med det kolli-id jag fick från komplett, samtidigt är deras sida nere - vad händer? Mitt paket skickades i måndags, borde varit här igår...

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoedeOrm
Hmm, går inte att söka på posten.se med det kolli-id jag fick från komplett, samtidigt är deras sida nere - vad händer? Mitt paket skickades i måndags, borde varit här igår...

Håller med. Har fler paket på posten jag vill hämta imorrn. Hoppas jag inte får vänta mer på Kompletts.

edit: Får kontakt med sidan nu men webbservern har problem.

edit2: Helt nere nu igen.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem

Jag kommer in på .se utan problem nu i alla fall.

Henrik

Permalänk

Ja nu är den uppe, men jag får fel på vissa sidor:

Citat:

The page cannot be displayed
...blabla...

edit: Jag provade att kolla kollit på alla mina Komplett ordrar utifrån leveransbekräftelsen från dem. Inget fungerade. Via Komplett fungerade det och jag märkte att numrena på "orderhistorik" hade två extra 0: or i början. Så om numret ni får på mailen inte funkar så lägg på två 0: or när ni söker på Postens hemsida. Mitt paket kom fram den 10e enligt Posten men har fortfarande inte fått någon avi :(.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem

Ja lol för mig så krashar Explorer när jag går in med mshtml.dll

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Ja lol för mig så krashar Explorer när jag går in med mshtml.dll

Titta på http://www.generation.net/~hleboeuf/ermshtml.htm . Där kanske du finner något.

edit: Helt nere igen.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Mitt paket kom fram den 10e enligt Posten men har fortfarande inte fått någon avi :(.

Om du tar med dig ditt kolli-nr och leg. till utlämningsstället kan du hämta paketet utan avi

Permalänk

Absolut. Har gjort det många gånger förut men de blir ganska sura när man gör det här borta :). Vet ej varför. Nu så har jag dock inget val ifall den inte kommer imorgon.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Absolut. Har gjort det många gånger förut men de blir ganska sura när man gör det här borta :). Vet ej varför. Nu så har jag dock inget val ifall den inte kommer imorgon.

Postens system har ju stöd för att skriva ut avier direkt hos ombuden nu. Det är inte så jobbigt men endel uppfattar det så. De måste knappa in ditt nummer och välja att skriva ut en avi som du skriver på. Vissa tycker nog att det är heeemskt jobbigt så skitsamma.

Permalänk

Helt död nu :(.

Citat:

Service Temporarily Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Varför ska den alltid dö när jag ska handla?

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Helt död nu :(.

Varför ska den alltid dö när jag ska handla?

Varför skall du handla just när den ligger nere då?
Den har fungerat hela helgen ju.

Permalänk
Komplett.se

Hej!

Ja, vi har i ärlighetens namn haft en del problem med våra webservrar på sista tiden (men det har ytterst få gånger inneburit att sidan gått ner). Vi har just gjort en mycket stor uppgradering av servrar för att hantera den ökade trafiken- men de nya servrarna har strulat en del. Felsökning pågår för fullt och vi har haft en massa konsulter på plats under längre tid.

Får beklaga det hela så länge men försäkrar er om att vi är på ärendet för fulla muggar!

Mvh
sebastian
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastian/KPS
Hej!

Ja, vi har i ärlighetens namn haft en del problem med våra webservrar på sista tiden (men det har ytterst få gånger inneburit att sidan gått ner). Vi har just gjort en mycket stor uppgradering av servrar för att hantera den ökade trafiken- men de nya servrarna har strulat en del. Felsökning pågår för fullt och vi har haft en massa konsulter på plats under längre tid.

Får beklaga det hela så länge men försäkrar er om att vi är på ärendet för fulla muggar!

Mvh
sebastian
Komplett.se

Väldigt fint!
Bättre än någonsin. Min skärm återger färget ganska dåligt så nu ser jag undermenyer bättre m.m.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.