Sony ner 94%, Nintendo upp 78%

Permalänk

ända anledningen till att köpa Nintendo Wii är för att spela nya Zelda Twilight princess

att köpa ps3 finns ingen anledning till... den är bara jävligt dyr å som dom sa på sony på nån interjuv den ska inte vara en spelkonsoll. den ska fungera som en dator ...
men om man nu får betala för en dator så slänger ja hällre ut 6k på delar till en dator å får en me minst dubbla prestandan. så ja anser att dom lika gärna kan skippa ps3 å släppa alla spelen som pc spel i stället...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Crash Team Racing till PS slår ju ändå Mario Kart 64 alla gånger, CTR är så mycket mer avancerat och större.

Har väl inget att göra med hur bra spelet är?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet

dessa aspekt kan faktiskt påvärka

Permalänk
Avstängd

Kan påverka, men gör ju inte det bättre perautomatik

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darknes
ända anledningen till att köpa Nintendo Wii är för att spela nya Zelda Twilight princess

att köpa ps3 finns ingen anledning till... den är bara jävligt dyr å som dom sa på sony på nån interjuv den ska inte vara en spelkonsoll. den ska fungera som en dator ...
men om man nu får betala för en dator så slänger ja hällre ut 6k på delar till en dator å får en me minst dubbla prestandan. så ja anser att dom lika gärna kan skippa ps3 å släppa alla spelen som pc spel i stället...

Ärligt, läste du det sista när du skrev det? Att få en dator med den dubbla prestandan som hos en ps3:a för samma pris....:S

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Fanboyism och konsollkrig var lite smågulligt när det var SNES mot Megan... Men allvarligt talat alltså, vissa postare (fanatiker) här på forumet behöver ju vård.

Det är synd om er.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Wth. Vilken jävla tråd.
Vad är det för fel på den riktiga, objektiva verkligheten som gör att typ hälften av postarna i tråden måste förvränga sin världsbild och framhäva kommersiella företag som "onda" eller "goda" baserat på vilken konsol deras mamma gav dem i julklapp? De har alla ett vinstintresse och de gör vad de tror är bäst för att tjäna pengar. Smaken är som baken, alla letar efter olika saker i ett spel. Acceptera att folk har andra åsikter än er själva och var glada för det. Önska inte nåt av företagen i konkurs, det skulle suga för oss alla.

That is all.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Wth. Vilken jävla tråd.
Vad är det för fel på den riktiga, objektiva verkligheten som gör att typ hälften av postarna i tråden måste förvränga sin världsbild och framhäva kommersiella företag som "onda" eller "goda" baserat på vilken konsol deras mamma gav dem i julklapp? De har alla ett vinstintresse och de gör vad de tror är bäst för att tjäna pengar. Smaken är som baken, alla letar efter olika saker i ett spel. Acceptera att folk har andra åsikter än er själva och var glada för det. Önska inte nåt av företagen i konkurs, det skulle suga för oss alla.

That is all.

Objektiv världsbild är en illusion. Vad verkligheten är, är helt en fråga om hur den som ser den tolkar den.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk

Jag tycker den här tråden hade en bra och het stämning tills några personer kom in med sina standard nedklankande inlägg.
Olika åsikter och tankar är guld värt att läsa, men inte en massa bitter dynga!

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet

Tycker inte riktigt att jag påstår att det bara är dom sakerna som gör det bättre, det var två exempel som jag uppskattar väldigt mycket av spelet. CTR är dessutom snyggare och är längre. Vad ska jag säga för att du ska godta det?

Jag gav ett exempel på ett spel som är bättre än Mario Kart, CTR är helt enkelt det.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Ibland tror man att trollen är anställda av MS för att alla ska börja hata Sony eftersom dessa lojala ignorranta små rövhål vill man inte förknippas med.

If so, gör de ett jävla bra jobb.

Öh, han har faktiskt något sant i det påståendet. Ignorranta små rövhål? Xbox har sämre spel än PS2, det må vara MIN åsikt, men enligt mig och många andra är det den rätta åsikten. Det finns klart mindre riktigt bra spel till Xbox gentemot PS2. När det gäller 360/PS3 verkar det dock bli tvärtom... Mer och mer intressanta 360-titlar, medans PS3-titlarna inte alls känns riiiktigt lika intressanta.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Haha, fan vad kul det var att läsa denna tråden. Alla dessa fanboys som bashar varandra.

Ontopic, ps3 må vara dyr, men jag tror fortfarande att konsolen kommer sälja bra som fan. Men men, då jag inte gillar konsoler alls, så kommer jag inte köpa en enda
Kanske en Wii, 1 år efter release, då den kanske kostar 900 kr eller nåt.

I'm keeping my eye on this thread

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Objektiv världsbild är en illusion. Vad verkligheten är, är helt en fråga om hur den som ser den tolkar den.

Mjeh, så länge du inte gör några påståenden som inte är baserade på verifierbar fakta så är du nog rätt objektiv ändå, wouldn't you say? Självklart har vi alla våra egna åsikter och är subjektiva varelser, men man kan ju ändå separera dem från sina argument och på så sätt få argumenten att bli objektiva.
Mitt budskap var hur som helst "sluta vara fanboys, det är dumt".

Visa signatur

hmm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
Tummen upp för nintendo

I häcken ja

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
I häcken ja

Kul med såna inlägg när folk precis har sagt bland annat att tråden var bra tills just såna här inlägg kom. Läser ni inte tråden eller?

Ontopic då.
Jag har aldrig gillat Sony faktiskt och idag gillar jag dem verkligen inte, mycket pga att de nästan rakt av snor andras (nintendos) idéer och för att kvaliten på deras saker suger.
Jag kommer iaf inte köpa ett PS3 när den väl kommer ut för den har inga spel som intresserar mig vid releasen.
Tycker definitivt inte den är värd de pengarna för de spelen som kommer finnas vid release.
För det är därför jag köper konsoller, för att jag vill ha bra och roliga spel och det är väl så det ska vara? Sen bryr jag mig inte så mycket om grafiken.
Klart att det är trevligt med bra grafik och mycket detaljer osv. Även det kan förhöja spelkänslan, men ofta gör det inte det faktiskt.

Zelda till Wii är ju ett måste, men sen finns det redan ca 4-5st andra spel vid launch(!) som jag tycker verkar roliga. Det är ju delvis pga kontrollen, men även för att de helt enkelt bara verkar roliga.
Sen att den är så billig är ju ett väldigt stort plus också. Så det blir ett Wii denna julen för min del.

I framtiden är det dock inte helt otänkbart att jag köper ett PS3, när den får bättre spel som gör den värd att köpa.
Då kommer den antagligen också vara billigare.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Kul med såna inlägg när folk precis har sagt bland annat att tråden var bra tills just såna här inlägg kom. Läser ni inte tråden eller?

Läste knappt halva första sidan då det var fullt av Nintendo fanboys..

Jag själv väljer konsollen efter vad den har att erbjuda, visst min NES tid har varit men det var då.

Skulle ni köpt PlayStation om Nintendo byggt den, eller NES, SNES, N64, gamecube om Sony byggt dom?

Jag gillar inte Sony heller men jag har PS1, PSone och PS2 ändå.
Köpte Xbox fast jag avskyr MS, behöll min antika C64 som har "BASIC" från MS.
Och jag ska köpa en Gamecube snart, flertal spel jag vill spela.

Jag är "gamer" inte någon unge som snuttar på mammas tutte fanboy-wannabe

Jävligt fel att önska någon lycka medans andra önskas dö ut, det kommer att bita en i arslet när någon får monopol

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

...
Jävligt fel att önska någon lycka medans andra önskas dö ut, det kommer att bita en i arslet när någon får monopol

Citat:

I häcken ja

Priset för dagens självmotsägelse går idag till bomber3.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

beror ju på hur han menade, vissa upplever ju känslan positiv också så..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Nintendos stora "misstag" var att lansera N64 så långt efter PS1. De två konsollerna hörde till "nästa" generation motför vad som fanns då, och Sony stal marknadsdelar genom att komma först. De flesta som ville köpa en ny konsoll hade redan köpt ett PS1 när N64 lanserades. Dessutom snålade ju inte Sony vid lanseringen heller, konsollen marknadsfördes ju riktigt aggressivt.

Men jag håller absolut med om valet av median spelade in. Självklart störde sig tillverkarna att enbart ha 60mb (eller vad det nu var) att tillgå, motför 640 som PS1 använde. Detta innebar förmodligen också att det inte lönade sig att porta de spel som redan fanns till PS1 när N64 släpptes, det lär ju ha krävts en massa jobb att göra spelen 10 gånger mindre, och behålla kvalitén någorlunda.

Sammanfattningsvis så tror jag altså att det var tajmingen som var den största anledningen till Nintendos misslyckande med N64, även om valet av kassetter som media också hade en roll i det. Problemet med tajmingen skapade altså problemet med lagringsmedian.

Det stämmer nog. Men jag tror nog ändå att det största problemet med kassetterna var de jämförelsevis höga tillverkningskostnaderna. Detta satte en del käppar i hjulen för tredjepartstillverkarna, då det kostade alldeles för mycket att släppa spel i små upplagor.

Däremot så är kassetterna otroligt mycket tuffare än dagens mesiga skivor, synd bara att tuffhets-faktorn inte uppväger användbarheten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Mjeh, så länge du inte gör några påståenden som inte är baserade på verifierbar fakta så är du nog rätt objektiv ändå, wouldn't you say? Självklart har vi alla våra egna åsikter och är subjektiva varelser, men man kan ju ändå separera dem från sina argument och på så sätt få argumenten att bli objektiva.
Mitt budskap var hur som helst "sluta vara fanboys, det är dumt".

Fyfan vad tråkiga diskussioner det skulle bli utan fanboys...

Nintendofanboy and proud

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Fyfan vad tråkiga diskussioner det skulle bli utan fanboys...

Så sant. Det är ju trots allt bara ett forum.
Även om jag är Sony fanboy hade jag lätt kunnat bjuda dig på en öl

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Så sant. Det är ju trots allt bara ett forum.
Även om jag är Sony fanboy hade jag lätt kunnat bjuda dig på en öl

Om man hatar någon för att han inte gillar samma sak som en själv är man nog lite seg i kolan.