Oblivion Remastered ute nu

Permalänk
Melding Plague

Oblivion Remastered ute nu

Efter veckor av rykten och läckor är det nu officiellt och du kan börja spela nu.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag har ju aldrig kört originalet, så kanske man får göra nu då med remastered versionen

Permalänk
Medlem

Är detta PC only? Har heller inte spelat originalet

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Redo att köpa Horse Armor igen? 😂

Visa signatur

Gigabyte FO32U2P | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | 5TB NVMe | 80TB NAS | Seasonic Focus GX 850 | Audeze LCD2 Classic | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Det vi verkligen behöver är väl motsvarande för Morrowind?

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

Är detta PC only? Har heller inte spelat originalet

Xbox också såklart. Sen skulle det inte förvåna mig om de även släpper det till PS5.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte B660I AORUS PRO DDR4 + Intel i5 12600k + Noctua NH-U12S + Kingston FURY Beast DDR4 32GB 3200MHz + Inno3D GeForce RTX4060 + Samsung 970 EVO Pro 500GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir bra och de inte bara förstört en klassiker som allt för ofta händer idag(snövit🤣)

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Skulle helt klart gärna vilja se en sådan, Morrowind är det spel jag spelat mest i av Elder scrolls spelen och det enda jag spelat igenom flera gången (startade nytt spel varje gång en expansion släpptes).

Tog mig aldrig igenom Oblivion, fastnade aldrig för det spelet på samma sätt som jag gjorde med Morrowind & Skyrim, men får kanske ge det en ny chans nu med remastern.

Permalänk
Musikälskare

Det får man spela

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir en värdig remaster!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | AOC 27" AG276QZD2 | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Ännu ett Unreal Engine spel och det är inte äns Unreal

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Fortfarande 50/50 chans att presentationen bara är ett skämt och det blir en Skyrim re-re-re-re-re-release....

Undrar hur mod stödet blir om dom nu slopar creation engine?
För vem ska annars fixa alla buggar?

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Elgot:

Där hade jag gärna sett en full remake

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Har ett minne av att jag testat orginalet. Ska bli intressant att se om detta är något man vill spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Hoppas det blir bra och de inte bara förstört en klassiker som allt för ofta händer idag(snövit🤣)

När det gäller spel så tycker jag generellt sett de tenderar att lyckas mycket bättre med remasters och remakes än vad de gör med film.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte B660I AORUS PRO DDR4 + Intel i5 12600k + Noctua NH-U12S + Kingston FURY Beast DDR4 32GB 3200MHz + Inno3D GeForce RTX4060 + Samsung 970 EVO Pro 500GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem

Har kallat Oblivion "det sämsta spel jag spelat igenom från start till slut", men jag är konstigt nog inte helt ointresserad ändå? (om det ingår i Gamepass )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Fortfarande 50/50 chans att presentationen bara är ett skämt och det blir en Skyrim re-re-re-re-re-release....

Jag antar du skojar eller varför är det 50% sannolikt att det är Skyrim igen? Massvis av läckor och rykten pekar på TES Oblivion, inte minst Bethesdas egna teaserbild.

Permalänk
Medlem

Mycket spännande! Har faktiskt aldrig kört originalet, men Skyrim har jag spelat så mycket så detta känns nästan som att jag måste prova, i brist på TES VI...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

En del av mig tänker "Yay, ska bli kul då jag aldrig spelade Oblivion, lär testas om recensionerna är positiva."

Men en annan del av mig tänker "Verkligen Bethesda? Det är snart 14 år sedan ert senaste Elder Scrolls (Skyrim). Är en remaster av ett snart 20 år gammalt spel verkligen det bästa ni kan åstadkomma?"

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Om det rakt av lanseras direkt efter eventet så är det ju uppfriskande att slippa månader när utvecklare försöker hypa upp ett spel och sedan fördröjs lanseringen ytterligare ett halvår och när det släpps är det fullt med buggar. I Bethesda stil så lär det väl bara vara ett gäng buggar.

Försökte spela igenom Oblivion (igen) för något år sedan, men kom inte så långt in i det den gången. Blir nog att köra igenom det en runda till när remastern släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

En del av mig tänker "Yay, ska bli kul då jag aldrig spelade Oblivion, lär testas om recensionerna är positiva."

Men en annan del av mig tänker "Verkligen Bethesda? Det är snart 14 år sedan ert senaste Elder Scrolls (Skyrim). Är en remaster av ett snart 20 år gammalt spel verkligen det bästa ni kan åstadkomma?"

De är ju också upptagna med ES6 så. Oblivion är verkligen värt en remaster/remake enligt mig, även om jag personligen skulle föredragit en remaster eller remake av Morrowind.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har spelat så sjukt många timmar Morrowind. Oblivion spelade jag inte ens klart så detta kanske kan bli en anledning att göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Var den inte bra? Har inte sett ännu. Ska inte påstå att jag kommer ihåg originalet att jämföra med 🤣

Permalänk
Medlem

Spännande hur de byggt remastern, får se om det släpps imorgon, blir köp oavsett

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Ännu ett Unreal Engine spel och det är inte äns Unreal

Risken är stor att Max FPS kommer ligga runt 17 med UE5 och vara skitsuddigt med dålig TAA.

Synd, för jag gillade verkligen Oblivion. Morrowwind hade ju varit nice också.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Japp. Samma spel, men upphottad grafik. Den senare har inte åldrats särskilt väl.

Skulle väl iofs inte skada om man reviderade levelsystemet också, var rätt störigt om man ville minmaxa. Hoppas verkligen de gjort det med Oblivion-remastern i övrigt.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raptor:

När det gäller spel så tycker jag generellt sett de tenderar att lyckas mycket bättre med remasters och remakes än vad de gör med film.

Dom har helt klart blivit bättre. Tidiga remakes kunde vara rätt buggiga fast det kanske mest gällde portar?

Skrivet av Forsgren:

Var den inte bra? Har inte sett ännu. Ska inte påstå att jag kommer ihåg originalet att jämföra med 🤣

Har inte sett den heller men med 1,3 som den hade härom veckan på imdb bådar det inte gott.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodapop:

Har kallat Oblivion "det sämsta spel jag spelat igenom från start till slut", men jag är konstigt nog inte helt ointresserad ändå? (om det ingår i Gamepass )

Skulle väl inte kalla sämst, men helt klart väldigt väldigt tråkigt.

Permalänk
Medlem

En remake på Morrowind hade varit roligare, det är mindre "modernt" än Oblivion men säger inte nej till Oblivion heller, det är det spelet jag spelat minst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Risken är stor att Max FPS kommer ligga runt 17 med UE5 och vara skitsuddigt med dålig TAA.

Synd, för jag gillade verkligen Oblivion. Morrowwind hade ju varit nice också.

Dålig TAA implementation kan man lösa med Reshade och tex CAS

Visa signatur

Stationär: RTX 5090 Astral OC ASUS | Ryzen 9800X3D | G.Skill Trident Royal 8000MT 32GB | ASUS ROG X870E Hero | Corsair HX1000i | Arctic Liquid Freezer III 360 | Samsung 990 PRO 4TB och 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB