Permalänk
Medlem

Verkar som att riktig Wii fakta får väldigt mycke dålig kritik...

Tycker priserna är för höga precis som andra postat.. Ska man spela 2 spelare behöver man punga ut nästan 4000:- sammanlagt med wii konsolen.

Man vill ju spela 2 spelare i vissa spel, kanske bättre o investera i en PS3.

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem

priset för en extra kontroll är nästan samma som för de andra maskinerna, man måste faktiskt inte ha varenda pinal nödvändigtvis.

<--(fortfarande skitsur för att Nintendroid inte ingick i NES-köpet)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx
Verkar som att riktig Wii fakta får väldigt mycke dålig kritik...

Tycker priserna är för höga precis som andra postat.. Ska man spela 2 spelare behöver man punga ut nästan 4000:- sammanlagt med wii konsolen.

Man vill ju spela 2 spelare i vissa spel, kanske bättre o investera i en PS3.

Gå efter spelen istället. Om du gillar Wii-exklusiva titlar med tvåmanna-läge - köp ett Wii, om inte köp ett PS3 eller ett 360.

Din prisuppskattning är lite i överkant, men jag förstår, letar man bara efter nackdelar så är det lätt att ta i

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
Gå efter spelen istället. Om du gillar Wii-exklusiva titlar med tvåmanna-läge - köp ett Wii, om inte köp ett PS3 eller ett 360.

Din prisuppskattning är lite i överkant, men jag förstår, letar man bara efter nackdelar så är det lätt att ta i

vaddå överkant?

jag anser man behöver både nunchack, remote och classic-kontroller
i min post ovan om du hade orkat läsa så har jag räknat ut att detta för 2 pers landar på ~1300
sedan ~2700 för wii:n

då har du 4k där.

visst om man klarar sig på endast en wii-remote så sjunker ju priset ner till runt 2700+479...

men det här att "wii kommer va så grymt billig" håller inte längre.

så som jag hade förstått det så var det runt 2lök för wii:n.

missförstå mig fel, jag är apsugen på en wii, jag är ingen fanboy el dylikt..

MEN, 4k för bara en konsoll med 2 uppsättningar kontroller är fan galet dyrt, lägg därtill en 2-3 spel så är man lägg uppe i runt 5.5k

fattar inte varför dom gick ifrån nes 8 / 16 bit:
2 handkontroller och 1 spel...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
vaddå överkant?

jag anser man behöver både nunchack, remote och classic-kontroller
i min post ovan om du hade orkat läsa så har jag räknat ut att detta för 2 pers landar på ~1300
sedan ~2700 för wii:n

då har du 4k där.

visst om man klarar sig på endast en wii-remote så sjunker ju priset ner till runt 2700+479...

men det här att "wii kommer va så grymt billig" håller inte längre.

så som jag hade förstått det så var det runt 2lök för wii:n.

missförstå mig fel, jag är apsugen på en wii, jag är ingen fanboy el dylikt..

MEN, 4k för bara en konsoll med 2 uppsättningar kontroller är fan galet dyrt, lägg därtill en 2-3 spel så är man lägg uppe i runt 5.5k

fattar inte varför dom gick ifrån nes 8 / 16 bit:
2 handkontroller och 1 spel...

Ursäkta, jag räknade bara med en nunchuck och en wiimote, inte med två classic kontroller.

Skyll på Sveriges skyhöga skatter. Konsolen kostar så där lite i t.ex. USA eller Japan.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

exakt det är ju sveriges skatter..

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
Ursäkta, jag räknade bara med en nunchuck och en wiimote, inte med två classic kontroller.

Skyll på Sveriges skyhöga skatter. Konsolen kostar så där lite i t.ex. USA eller Japan.

Men snälla nån vad du ska försvara nintendo, vafan en 360 blir ju fan billigare; 2900 = 3000kr från media markt (detta premium + 1 spel) och + 1 kontroll hur mkt skulle d bli? ca 3300kr? inte så insatt i priser.

Håller med de andra att det blir lite dyrt iaf för Wii:n

Permalänk

Det är ingen som tvingar er att köpa några classic controllers
Visst kan jag tycka att konsollen i sig kunde varit billigare, men att tillbehör kostar borde alla redan veta.

Permalänk
Medlem

Klart jag försvarar Nintendo om det inte är deras fel att deras produkt blir dyr pga skatter i ett land. Dessutom är det era förhoppningar som var för höga om ni hoppades på en konsol som kostar mindre än 2000 vid lansering, speciellt i Sverige.

Lycan: Men vad bra, då kan ju folk köpa en xbox360 om de känner för det.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
Klart jag försvarar Nintendo om det inte är deras fel att deras produkt blir dyr pga skatter i ett land. Dessutom är det era förhoppningar som var för höga om ni hoppades på en konsol som kostar mindre än 2000 vid lansering, speciellt i Sverige.

Lycan: Men vad bra, då kan ju folk köpa en xbox360 om de känner för det.

var väll nån som länkade för nån sida sen att det var dom stora butikskjedjorna också som höjde priset att nintendo hade tänkt sig ett pris på 200 tillochmed kanske 150 dolares.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
var väll nån som länkade för nån sida sen att det var dom stora butikskjedjorna också som höjde priset att nintendo hade tänkt sig ett pris på 200 tillochmed kanske 150 dolares.

2500 har varit riktpris sålänge jag hört om den, och kan försäkra att det inte är nån stor marginal där för vare sig små eller stora kedjor.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
2500 har varit riktpris sålänge jag hört om den, och kan försäkra att det inte är nån stor marginal där för vare sig små eller stora kedjor.

citerat från minhembio forumet:

Lite från senaste EDGE om prissättningen:

"- Nintendo intended to bring Wii to shop shelves in the UK and US for £150 and $200, but became influenced by pressure from the larger retail chains, which raised concerns over margins and low so-called 'basket value' (ie, the amount of revenue generated from a customer's overall purchases at the till)"

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
citerat från minhembio forumet:

Lite från senaste EDGE om prissättningen:

"- Nintendo intended to bring Wii to shop shelves in the UK and US for £150 and $200, but became influenced by pressure from the larger retail chains, which raised concerns over margins and low so-called 'basket value' (ie, the amount of revenue generated from a customer's overall purchases at the till)"

där ser man. men om det där stämmer så är det inte mycket tilltro marknaden har på Nintendo idag..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Annars skiter man i o köper på wii på lanseringsdagen o väntar på julruschen, kan tänka mig att priset sjunket iaf ett par hunker...(om man klarar av det!:) )

Visa signatur

doh;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr.Henk
Annars skiter man i o köper på wii på lanseringsdagen o väntar på julruschen, kan tänka mig att priset sjunket iaf ett par hunker...(om man klarar av det!:) )

Om de nu inte är helt slut då?

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

Konsoller brukar inte gå ner i pris vid såna tillfällen tyvärr.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr.Henk
Annars skiter man i o köper på wii på lanseringsdagen o väntar på julruschen, kan tänka mig att priset sjunket iaf ett par hunker...(om man klarar av det!:) )

Snarare mellandagsrean isf..

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Konsoller brukar inte gå ner i pris vid såna tillfällen tyvärr.

Precis, när releasen är nära jul etc. så brukar det vara tvärt om, att de redan från release har Höjt priset (inför) och kan senare "gott" sänka, och konsumenter tycker då "oj, de sänkte priset på ---, jag köper den!"...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
vaddå överkant?

jag anser man behöver både nunchack, remote och classic-kontroller
i min post ovan om du hade orkat läsa så har jag räknat ut att detta för 2 pers landar på ~1300
sedan ~2700 för wii:n

då har du 4k där.

visst om man klarar sig på endast en wii-remote så sjunker ju priset ner till runt 2700+479...

men det här att "wii kommer va så grymt billig" håller inte längre.

så som jag hade förstått det så var det runt 2lök för wii:n.

missförstå mig fel, jag är apsugen på en wii, jag är ingen fanboy el dylikt..

MEN, 4k för bara en konsoll med 2 uppsättningar kontroller är fan galet dyrt, lägg därtill en 2-3 spel så är man lägg uppe i runt 5.5k

fattar inte varför dom gick ifrån nes 8 / 16 bit:
2 handkontroller och 1 spel...

jag tycker 5,5k för 2 uppsättningar kontroller o 2-3 spel inte e så dyrt, tänk dig ps3an med samma sak?

om ni promt måste ha classic controls köp billiga gamecube dosor. om ni inte har "råd". istället för gnäll så jävligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Snarare mellandagsrean isf..

Under den tid jag har varit medveten nog att observera mellandags'rean' har jag aldrig sett något värt att köpa till reducerat pris. Allt jag har sett är elladdorna som vräker ut saker som de inte kan sälja 1 månad senare. (Senaste julen hade elgiganten en jättekampanj om plattv, de glömde bara berätta att rean bestod av att de gjorde sig av med sitt lager av icke-hdreadyapparater).

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Amen broder. Tråkigt nog verkar det finnas en hel del spelare med pubertetskris här på sweclockers. De som inte klarar av att spela spel i glada färger. Det kanske är för att våldsamma spel (s.k. icke barnspel) är lättare att behärska i.o.m. att de tenderar att ha väldigt enkelt upplägg.

Jasså så du menar att spel som "Happy feet" , Tamagotchis Sparkling feet inte är barnspel?

Kanske är ni som är för unga för att ens spela Wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RozZy
Jasså så du menar att spel som "Happy feet" , Tamagotchis Sparkling feet inte är barnspel?

Kanske är ni som är för unga för att ens spela Wii

Vad snäll och specifiera vilka faktorer som gör ett spel till ett barnspel.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Vad snäll och specifiera vilka faktorer som gör ett spel till ett barnspel.

Att det är barnsligt, att det har en barnslig känsla över sig, tänk en omogen 40 åring som betér sig som en unge, det är barnsligt. Kan koppla d till spel på nästan liknande sätt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
Att det är barnsligt, att det har en barnslig känsla över sig, tänk en omogen 40 åring som betér sig som en unge, det är barnsligt. Kan koppla d till spel på nästan liknande sätt

Gratulerar, du har just lyckats med en enorm cirkeldefinition. Ett barnspel är ett spel som är barnsligt. Hade du försökt med sådana förklaringar på en vetenskaplig institution så hade du blivit utkastad.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Varför måste alla troll jävlar invadera trådarna för?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Gratulerar, du har just lyckats med en enorm cirkeldefinition. Ett barnspel är ett spel som är barnsligt. Hade du försökt med sådana förklaringar på en vetenskaplig institution så hade du blivit utkastad.

Du måste vara dum som int fattar va barnsligt betyder och jag bryr mig inte om jag skulle bli utkastad, jag vill int bli nåt sånt ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Varför måste alla troll jävlar invadera trådarna för?

Och alla som sär stavar med.... suck

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
Du måste vara dum som int fattar va barnsligt betyder och jag bryr mig inte om jag skulle bli utkastad, jag vill int bli nåt sånt ändå.

Jag må vara korkad, men jag känner igen en cirkeldefintion när jag känner igen den. Så var vänlig försök igen.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=16070

30 spel till Virtual Console när Wii lanseras

NES
Mario Bros.
The Legend of Zelda
Donkey Kong
Donkey Kong Jr.
Ice Hockey
Pinball
Soccer
Tennis
Urban Champion
Wario's Woods
Baseball
Solomon's Key

SNES
F-Zero
SimCity

Nintendo 64
Super Mario 64

Sega Megadrive
Sonic the Hedgehog
Altered Beast
Golden Axe
Columns
Ecco the Dolphin
Gunstar Heroes
Space Harrier II
Toe Jam & Earl
Ristar
Dr. Robotnik's Mean Bean Machine

TurboGrafx-16
Bonk's Adventure
Super Star Soldier
Victory Run
Bomberman '93
Dungeon Explorer

Kommentar:
Jag lipar, inge Super Metroid, jävla skitnintendo!

Permalänk
Medlem

Classic controllers? Varför? Vifta-med-armarna-kontrollen verkar ju räcka till och bli över. Ska man spela på vanligt vis känns inte Wii som rätt konsoll, imo.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower