Permalänk
Medlem

Datorbutiken.com

Jag köpte ett x1900xt 256mb sapphire ifrån datorbutiken.com

Det var fel på kortet, har testat kortet i Windows Xp och i spel och det är grafik-artefakter i dem båda.
Så jag skickade tillbaka det den 24/10 Tisdag och Datorbutiken.com fick in det i lager den 26/10 Torsdag.

Nu efter många dagars väntetid, och många mail som jag inte änns fått svar på undrar jag vad de håller på med. Ska de skicka tillbaka det eller vad?

Redigt kasst. Trodde datorbutiken var snabbare.
Buuu...

Visa signatur

DFI INFINITY NF Ultra M2, A64 X2 4600+ 65W, 4x1024Gb Kingston 533Mhz, NVidia GeForce 8800Ultra, 200+250Gb SATA Seagate

Permalänk
Medlem

Har också dåliga erfarenheter av DB, brukar vara otroligt sega när de ska leverera ut sina saker. De har iaf låga priser men jag väljer nog hellre tex Dustinhome eller komplett trots lite högre priser men deras service och leveranser går alltid supersnabbt och smidigt.

DB har bara blivit sämre när de blivit större, lite storhetsvansinne över dem kanske?

Grymt dåligt av dem att inte svara på dina mail, du får ringa till dem och höra vad det är som tar tid. Lite feedback borde du fått vid detta laget tycker jag.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem

Håller med, men det står ju att det tar minst 4 veckor eller vad det var...

Permalänk
Medlem

det är för att slippa gnäll från personer som inte inser att garantier kan ta lång tid beroende på vad det är....

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Jag la en order den 31/10 med endast lagervaror och väntar fortfarande på att den ska leveraras ut från Datorbutiken.com. En av produkterna fanns helt plötsligt inte när jag lagt beställningen, men var då (och är fortfarande) lagervara hos leverantören.

Mejlsvar har jag inte fått än och ringa är hopplöst, hamnar i telefonkö och efter några minuter blir det spärrton. Ringde minst 10ggr igår tex.

Företaget verkar inte speciellt välskött.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Upplever också mkt dålig returhantering från DB just nu.
Har skickat in varan men inte fått något besked om när det blir klart och det har gått 2,5 vecka nu.

Visa signatur

The man, the concept
AMD 3200+ @ 2500Mhz - Asus A8N32-SLI Deluxe - 2x512mb Crucial\Ballistix - Geforce 6800GS - Hyundai L90D+ 2xRaptor 36GB@Raid0

Permalänk
Medlem

Har också haft problem med DBs retur till den milda grad att jag inte kommer att handla mer hos dom. Tråkigt att ett företag med bra priser ska ha så dålig kontakt med kunderna.

Permalänk

Har oxå upplevt lite kass retur, skickade tillbaka ett nätagg som lade av helt plötsligt, fick vänta nästan 4v innan de skickade mig ett nytt. Vem väntar 4v på att få sin dator igång? Inte jag iallafall så jag gick redan efter en vecka och köpte ett nytt agg.

Permalänk

Jag har fått känslan av att det tar runt en månad att RMAa nått.
Snabbast gick det när jag RMAade (för andra gången) mina PortaPro då jag visste vart jag skulle skicka dem (tog en vecka från det att jag skickade dem till jag hade ett nytt par).

Så en viss tids väntetid vid RMA får man nog räkna med om man beställer från internet, vill man ha snabb RMA så köper man på "kvartersbutiken"!

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Det fungerar inte alltid heller. Jag fick problem med mitt grafikkort som då hade slutat tillverkats. Jag skulle få det utbytt men då det var ett AGP hade de inga liknande inne. Efter ca 3-4 veckors väntande gick jag dit ännu en gång för att se om de fått in något och efter en liten diskussion kom de fram till att "oj vi har visst tillgång till dethär kortet också..." tre dagar senare hade jag ett nytt grafikkort.

Permalänk
Medlem

Ow DB.com har nyss svarat mig, underligt. Efter två veckor!
Kommer ta MINST 4 veckor.
De kunde ju skickat ett likvärdigt kort ifrån en annan producent tex Connect3D eller liknade. Tur att man har kompisar som har kort liggande så man kan använda det sålänge!

Vettefan om nästa köp blir ifrån DB asså.

Visa signatur

DFI INFINITY NF Ultra M2, A64 X2 4600+ 65W, 4x1024Gb Kingston 533Mhz, NVidia GeForce 8800Ultra, 200+250Gb SATA Seagate

Permalänk
Medlem

Fattar inte att folk köper på datorbutiken. Gjorde det en gång och kommer aldrig mer köpa där. Jag hade köpt ett moderkort som diskettstationen buggade med, detta var för några år sedan. Skickade tillbaka moderkortet och de hittade inga fel enligt dem, men inte fan funkade det. Plus att jag fick betala 700 kr i felsökningsavgift. Kan ju tillägga att jag har kvar denna diskettstationan än idag och den har fungerat perfekt i flera år. Sedan köpte vi en dator till min flickvän hos db, vi fick fel minnen till burken och försökte ringa db, var ju omöjligt. Kom fram på 7 dagen och söker 100 försök totalt. Ett skämt.

RMA på komplett tar en vecka, hade inga problem med dem. Ringer man får man sitta i kö men kommer fram i vilket fall, vilket man inte gör hos DB. DB är ett skräpföretag, man måste tänka lite på att behålla sin kunder också inte bara att sälja så mycket som möjligt.

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk

Själv har jag köpt en heln del och har än så länge inget negativt att säga.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag väntar fortfarande på ett nytt leveransdatum sedan i måndags, på den produkt som sedan den 31/10 är i lager hos DBs leverantör. En helt vanlig switch, ingen specialvara alls. Sedan tre dagar finns det alltså inget leveransdatum öht, trots att produkten anges som i leverantörslager på deras sida.

Ska bli intressant att följa detta.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Jag har också RMA:at mitt grafikkort hos datorbutiken. Det ankom lager 1/11, men sen dess har jag inte hört något.

En vecka är lite för mycket att begära kanske, men de borde iaf skriva om de har tagit en titt på grafikkortet eller inte. Jag har inte mailat dem än men gör nog det om jag inte hör något nästa vecka.. :/

Jag ska på Dreamhack i slutet av månaden och jag hoppas verkligen att jag får grafikkortet innan dess!

Datorbutiken har annars varit väldigt bra tycker jag, men när jag ser att så många är missnöjda blir jag lite orolig :/

Visa signatur

MSI K8N Diamond Plus | AMD Athlon X2 4600+ 2.4ghz | 2048mb ram 2 st Corsair TWINX XMS-512 3200C2 | POV 7800GT 256mb

Permalänk
Medlem

Japp. Det återstår att se vad som händer de närmaste veckorna.
Konstigt att de inte mailar och säger vad de har konstaterat av varan.
Hoppas på att de öser in lite kol i motorn och ökar hastigheten.

Visa signatur

Permalänk

Mm.. Datorbutiken har ju ett "officielt" datorbutiken.com konto här på sweclockers, om vi har tur kanske han/hon ger oss någon form av svar på hur lång tid det kan ta

Visa signatur

MSI K8N Diamond Plus | AMD Athlon X2 4600+ 2.4ghz | 2048mb ram 2 st Corsair TWINX XMS-512 3200C2 | POV 7800GT 256mb

Permalänk
Medlem

Om jag skickat in hade jag låtit det ta tiden de skriver först, innan jag spammar forumet med gnäll om att det går 2 veckor

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Om jag skickat in hade jag låtit det ta tiden de skriver först, innan jag spammar forumet med gnäll om att det går 2 veckor

Mjo men när man sett att vissa har fått vänta i mer än 1 månad blir man lite orolig..

Dock hittar jag inte var det står att det ska ta minst 4 veckor? Charles, var såg du det?

Men det är ju ingen fara än så länge iaf, ursäkta ODDNAME

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo men problemet var ju att det gick två veckor innan de hörde av sig trots att han skrivit massa mail till dem och frågat hur det gick, att ringa till dem är aldrig lönt.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gustav128
Mm.. Datorbutiken har ju ett "officielt" datorbutiken.com konto här på sweclockers, om vi har tur kanske han/hon ger oss någon form av svar på hur lång tid det kan ta

Verkar som de inte är intresserade av frågor som inte säljer något.

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom jag inte kunde vänta längre strök jag de två switcharna från ordern.

Fantastiskt nog finns dem nu helt plötsligt i lager igen! Datorbutiken är verkligen speciella.

De övriga varorna anges som reserverade och leveransklara. Någon som vill slå vad om när de verkligen lyckas skicka resten av ordern?

Edit: Fortfarande inget mejlsvar efter 4 dagar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, jag hittar inte heller var det står att det kommer ta ca 4 veckor.
Men nu för någon dag sedan fick jag ett mail av DB där det stod att det kommer ta minst 4veckor... och då hade det redan gått 2 veckor.

Var hittar jag på DB.com där det står att det tar ca 4 veckor?

När jag skickade in kortet hade de andra kort av samma i lager. Men nu finns det inga kvar. Fanns kort inne när kortet hade kommit i retur hos DB också.

Men jag undrar om de håller på att titta på kortet om de anser att det är något fel på det eller om de redan konstaterat det och väntar på att få in nya kort i lager.

När jag är inne på deras sida hittar jag inte mitt kort nu mera änns. Sapphire ATI RADEON x1900xt 256mb utan det finns bara Hightech Excalibur ATI Radeon X1900XT att se på.

Ganska psykande att man inte vet vad som händer!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

DB-mannen kommer nog inte svara på detta. Verkar som han har dött. Bra DB! Skit i sveriges största forum.

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscra
DB-mannen kommer nog inte svara på detta. Verkar som han har dött. Bra DB! Skit i sveriges största forum.

Han verkar aktiv i Dreamhack forumet så död är han knappast. Dock så väljer han tydligen vad han vill svara på...

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Han verkar aktiv i Dreamhack forumet så död är han knappast. Dock så väljer han tydligen vad han vill svara på...

Ja de verkar uppenbarligen mest intresserade av att sälja
än att hjälpa sina kunder.

Permalänk
Hedersmedlem

Fick idag, efter 5 dagar, ett fullständigt meningslöst mejl om att ingen är "ofelbar".

Det resterande på ordern är fortfarande inte skickat.

Visa signatur

Permalänk

Jag mailade i fredags om min returanmälan, men jag har varken fått mail eller datorbutiken.com uppdateringar sen den 1/11, då kortet ankom lager.

Konstigt nog svarade de väldigt snabbt på mina mail jag skickade innan jag hade bestämt mig för att RMA:a kortet..

Kanske varit extra mycket för dem senaste tiden eftersom alla verkar få vänta länge på svar?

edit: stavfel..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gustav128
Jag mailade i fredags om min returanmälan, men jag har varken fått mail eller datorbutiken.com uppdateringar sen den 1/11, då kortet ankom lager.

Konstigt nog svarade de väldigt snabbt på mina mail jag skickade innan jag hade bestämt mig för att RMA:a kortet..

Kanske varit extra mycket för dem senaste tiden eftersom alla verkar få vänta länge på svar?

edit: stavfel..

Nej jag tror faktiskt inte det är mer för dem att göra nu, jag tror bara inte att de prioriterar kundsupport särskilt högt på db.

Visa signatur

Permalänk

Mm tydligen. Fick äntligen (!) svar på mailet, men inget som hjälpte specielt mycket.

Dem skrev bara att de har lång behandlingstid på sina returer för närvarande (?) och därav den långa väntetiden..

Visa signatur